Kogo reprezentuje osoba

Adamczyk Andrzej

w KRS

Andrzej Adamczyk

− Profil Osoby z KRS
Pierwsze imię:Andrzej
Nazwisko:Adamczyk
Płeć:Mężczyzna
Rok urodzenia:1958 r., wiek 61 lat
Miejscowości:Kielce (Świętokrzyskie), Małogoszcz (Świętokrzyskie), Warszawa (Mazowieckie)
Przetargi:38 w aktualnych firmach
Aktualnie reprezentuje:
  1. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: w Zarządzie

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Borowski Zbigniew Marian, Błachucki Zbigniew, Celejowski Tadeusz, Filipowski Jan Grzegorz, Kucharczyk Henryk Jan, Pacholski Henryk, Pietrzyk Tadeusz, Sobala Jerzy, Tekiel Marek, Wojniak Remigiusz Paweł
  2. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: x x x x
    • Stanowisko/Funkcja: x x x x

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Chabocki Jerzy Stanisław, Drzonek Anna Dorota, Filipowski Jan Grzegorz, Plewko Mirosław Jacek, Sieradzki Maciej, Szymczyk Tadeusz Józef

Reprezentował:
  1. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: x x x x

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Borowska Irena Barbara, Filipowski Jan Grzegorz, Pietrzyk Tadeusz, Wojniak Remigiusz

Osoby współwystępujące w KRS działają obecnie w:
  1. Agencja Gospodarcza 777 Sp. Z O.O., Warszawa − KRS 0000175846
  2. Amd Sp. Z O.O., Warszawa − KRS 0000729087
  3. Forestel Sp. Z O.O., Kielce − KRS 0000100683
  4. Fundacja Plac Wolności, Kielce − KRS 0000514579
  5. Idr - Biuro Koordynacji i Handlu Sp. Z O.O., Warszawa − KRS 0000231362
  6. Ośrodek Inicjatyw Twórczych Piekarnia, Kielce − KRS 0000187636
  7. Stowarzyszenie Na Rzecz Aktywności Społecznej i Przeciwdziałania Patologiom Konar, Kielce − KRS 0000159676
  8. Wspólnie - Fundacja Lafargeholcim, Małogoszcz − KRS 0000613956
  9. Zakład Usług Remontowych i Produkcyjnych Zurip S.A., Małogoszcz − KRS 0000048419

Osoby współwystępujące w KRS działały także w:
  1. Cementownia Kraków - Nowa Huta Sp. Z O.O., Kraków − KRS 0000320448
  2. Ck - Bruk S.A., Kielce − KRS 0000020672
  3. Contractor Sp. Z O.O., Kraków − KRS 0000036218
  4. Energa Organizacja Odzysku Produktów i Opakowań S.A., Warszawa − KRS 0000290737
  5. Fundacja Polskie Multimedia, Kielce − KRS 0000342069
  6. Geocycle Polska Sp. Z O.O., Małogoszcz − KRS 0000314461
  7. Idr-service Sp. Z O.O., Kielce − KRS 0000173477
  8. Lafarge Cement Polska S.A., Małogoszcz − KRS 0000021780
  9. Lafarge Cement S.A., Małogoszcz − KRS 0000062569
  10. Lh Engineering Sp. Z O.O., Małogoszcz − KRS 0000013664
  11. Polski Cement Sp. Z O.O., Kraków − KRS 0000133391
  12. Przedsiebiorstwo Produkcji Usług i Handlu Prevar Sp. Z O.O., Skawina − KRS 0000054404
  13. Przedsiębiorstwo Budowlano-produkcyjne Budoprzem Sp. Z O.O. Likwidacyjnej, Kielce − KRS 0000202573
  14. Przedsiębiorstwo Produkcyjno - Handlowe i Usługowe Agavis S.A., Bielawy − KRS 0000165834
  15. Przedsiębiorstwo Rolne Lafarge Kruszywa Sp. Z O.O. Sp. J., Małogoszcz − KRS 0000126170
  16. Stowarzyszenie Producentów Cementu, Kraków − KRS 0000099684
  17. Zakład Gospodarki Popiołami Sp. Z O.O., Małogoszcz − KRS 0000013827

Powiązane przetargi (38 szt.):
  1. Podnoszenie efektywności kształcenia w Zespole Szkół nr 1 , Zespole Szkół nr 2 w Opatowie oraz Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Ożarowie poprzez wzmocnienie infrastruktury edukacyjnej
    Zamawiający: Powiat Opatowski w Opatowie, Opatów
    W ramach projektu zostanie zrealizowany szereg robót budowlanych, w tym m. in. robót ziemnych, konstrukcyjnych, stolarskich, ślusarskich, instalacyjnych związanych, renowacją, modernizacją i rozbudową obiektów istniejących Zespołu Szkół nr 1, Zespołu Szkół nr 2 w Opatowie oraz Zespole Szkól w Ożarowie. Zakres robót budowlanych został przedstawiony poniżej, osobno dla każdego Zespołu Szkół, w podziale na poszczególne zadania inwestycyjne. Zadanie nr 1 -. Modernizacja Zespołu Szkół nr 1 w Opatowie 1) Rozbudowa o nowy budynek sali gimnastycznej wraz z łącznikiem. 2) Przeprowadzenie prac renowacyjnych i modernizacyjnych warsztatów szkolnych. 3) Modernizacja istniejącego segmentu sportowego Zadanie nr 2 Modernizacja Zespołu Szkół nr 2 w Opatowie 1) Modernizacja nawierzchni boiska, w tym roboty ziemne 2) Wyposażenie boiska wielofunkcyjnego 3) Wykonanie bieżni i oświetlenia boiska Zadanie nr 3 Modernizacja Zespołu Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Ożarowie. 1) Modernizacji wielofunkcyjnego boiska z nawierzchnią ze sztucznej trawy 2) Modernizacji bieżni z nawierzchnia poliuretanową 3) Modernizacji warsztatów szkolnych 4) Modernizacji budynku dydaktyczno-żywieniowego 5) Modernizacji bazy dydaktycznej 6) Modernizacji zaplecza segmentu sportowego
  2. Budowa boiska piłkarskiego, bieżni i skoczni w dal, przebudowa boiska wielofunkcyjnego w Małogoszczu i doprowadzenie instalacji wodno-kanalizacyjnej do dwóch pracowni w Szkole Podstawowej w Kozłowie w ramach projektu Kompleksowej i wieloaspektowej poprawy dostępu do infrastruktury sportowej i pracowni matematycznych oraz przyrodniczych w placówkach oświatowych na terenie gminy Małogoszcz.
    Zamawiający: Urząd Miasta i Gminy w Małogoszczu, Małogoszcz
    Wykonanie boiska do piłki nożnej o nawierzchni z trawy syntetycznej , nawierzchnia wraz podbudową przepuszczalna dla wody. Wymiary zewnętrzne boiska 70 m x 44 m. • Wykonanie boiska wielofunkcyjnego w miejscu istniejącego kortu: - boisko do koszykówki – nawierzchnia poliuretanowa, przepuszczalna. Podbudowa elastyczna przepuszczalna poliuretanowa gr. min. 35 mm typu Et lub inna równorzędna. Wymiary zewnętrzne boiska 30,0 m x 15,0 m, - boisko do siatkówki – wymiary zewnętrzne boiska 18,0 m x 9,0 m, - boisko do tenisa wymiary zewnętrzne boiska 10,97 m x 23,77 m. • Wykonanie bieżni prostej czterotorowej umożliwiającej bieg na 60 i 100 m. Całkowita długość bieżni to 115,45 m. Bieżnia z nawierzchni syntetycznej poliuretanowej ułożonej na przepuszczalnej podbudowie z kruszywa oraz z betonu jamistego. • Wykonanie skoczni do skoku w dal, belka do skoku w dal laminowana, wzmocniona – wykonana z żywicy epoksydowej z nakładka do odbicia ze sklejki wodoodpornej oraz listwa drewnianą z obustronnym rowkiem na plastelinę.
  3. Przebudowa wraz ze zmianą dachu nad częścią pawilonu mieszkalnego z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych na terenie Domu Pomocy Społecznej w Zgórsku
    Zamawiający: Dom Pomocy Społecznej w Zgórsku, Sitkówka-Nowiny
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa wraz ze zmianą dachu nad częścią pawilonu mieszkalnego z dostosowaniem dla osób niepełnosprawnych na terenie Domu Pomocy Społecznej w Zgórsku. Budynek będący przedmiotem zamówienia po przebudowie będzie parterowy z poddaszem użytkowym, dostępnym przez wydzieloną klatkę schodową. Piwnice po stronie wschodniej dostępne będą poprzez istniejące schody gospodarcze zamknięte klapą w korytarzu parteru. Piwnice po stronie zachodniej dostępne będą jak dotychczas przez istniejącą klatkę schodową z niezależnym wejściem z zewnątrz. Budynek przeznaczony jest dla 15 osób o średnim stopniu niepełnosprawności, zdolnych samodzielnie funkcjonować w podstawowym zakresie. Funkcja mieszkalna rozwiązana została na poziomie parteru, w 3 dwupokojowych zespołach mieszkalnych. W każdym zespole znajdują się dostępne z wydzielonego przedpokoju dwa pokoje mieszkalne, 2- i 3-osobowy oraz łazienka dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku, wyposażona w umywalkę, natrysk i muszlę ustępową oraz przedpokój łączący zespół z komunikacją ogólną. Ponadto w miejscu dawnej łazienki dla pensjonariuszy, zaprojektowana jest nadal ogólnodostępna łazienka z wolnostojącą wanną, muszla i umywalka. Z poprzedniej łazienki wydzielone zostało pomieszczenie dla przepierek z szafą na brudną bieliznę oraz szafą na czystą bieliznę. W tej strefie budynku zaprojektowana jest pomieszczenie socjalne (dyżurka) oraz wc dla personelu jak również pomieszczenie porządkowe. Na parterze znajduje się jadalnia oraz kuchnia typu domowego do której dostarczane są posiłki w termosach z kuchni ogólnej. Jadalnia połączona jest z wydzielonym aneksem o funkcji świetlicy. Ponadto z jadalni dostępne jest pomieszczenie magazynowe przeznaczone wyłącznie dla potrzeb jadalni. Na poddaszu zaprojektowany jest pokój socjalny szatnia i łazienka dla personelu oraz pomieszczenia gospodarcze. Poddasze nie jest dostępne dla osób niepełnosprawnych- Inwestor nie zatrudnia i nie przewiduje zatrudnienia osób niepełnosprawnych, stąd do szatni nie przewiduje się pełnej dostępności w tym zakresie.
  4. Budowa zespołu budynków komunalnych, wielorodzinnych wraz z wewnętrznymi instalacjami: elektryczną, wod – kan, wentylacji mechanicznej, co i węzłem ciepła oraz z zagospodarowaniem terenu w zakresie: budowa śmietnika i placu rekreacyjnego, budowa jednego zjazdu z ul. J. Sułkowskiego, budowa jednego zjazdu z ul. St. Maczka, przebudowa jednego zjazdu z ul. St. Maczka, komunikacja piesza i kołowa z miejscami postojowymi przy ul. J. Sułkowskiego w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Opracowanie dokumentacji projektowej i budowa budynków komunalnych
    Zamawiający: Burmistrz Miasta Piastowa, Piastów
    Przedmiotem niniejszego zamówienia są roboty budowlane polegające na: budowie zespołu budynków komunalnych, wielorodzinnych wraz z wewnętrznymi instalacjami: elektryczną, wod-kan, wentylacji mechanicznej, co i węzłem ciepła oraz z zagospodarowaniem terenu w zakresie: budowa śmietnika i placu rekreacyjnego, budowa jednego zjazdu z ul. J. Sułkowskiego, budowa jednego zjazdu z ul. St. Maczka, przebudowa jednego zjazdu z ul. St. Maczka, komunikacja piesza i kołowa z miejscami postojowymi przy ul. J. Sułkowskiego w ramach zadania inwestycyjnego pn.: Opracowanie dokumentacji projektowej i budowa budynków komunalnych. Pełny zakres przedmiotu zamówienia określony jest w: dokumentacji projektowej; specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót; przedmiarach robót stanowiących załączniki do niniejszej SIWZ. W/w dokumentacja techniczna tj. dokumentacja projektowo – kosztorysowa, STWiORB stanowi załącznik do niniejszej SIWZ. Roboty należy wykonywać z należytą starannością, zgodnie z dokumentacją projektową, obowiązującymi polskim normami i przepisami prawa, zasadami współczesnej wiedzy technicznej i uzgodnieniami dokonanymi w trakcie realizacji robót. Zamawiający przewiduje wymagania dotyczące zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 roku – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 roku, poz. 1666 t.j.), o których mowa w art. 29 ust. 3a ww. ustawy: Zamawiający wymaga, a Wykonawca zobowiązuje się, że zatrudni na umowę o pracę w pełnym wymiarze: co najmniej 20 osób skierowanych do wykonywania przedmiotu umowy w zakresie robót budowlanych, na cały okres realizacji umowy. Wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych oraz operatorów sprzętu budowlanego. Wykonawca na żądanie Zamawiającego, w terminie wskazanym przez Zamawiającego nie krótszym niż 3 dni robocze, obowiązany jest udokumentować zatrudnienie osób, o których mowa powyżej. W związku z tym Wykonawca obowiązany jest ewidencjonować czas pracy tych osób ze wskazaniem tożsamości danej osoby oraz czynności, które były wykonywane przez tę osobę w ramach realizacji przedmiotowego zamówienia. Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych. W dniu zawarcia umowy Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wykaz osób wraz z dokumentami potwierdzającymi zatrudnienie na umowę o pracę w pełnym wymiarze skierowanych do pracy na rzecz Zamawiającego; Wykonawca zobowiązany jest do uzyskania od pracowników zgody na przetwarzanie danych osobowych zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych; 4.5. W sytuacji, gdy osoba/y w okresie realizacji zamówienia rozwiąże/ą umowę o pracę lub gdy uczyni to Wykonawca, wówczas zobowiązany jest on do zatrudnienia w miejsce tej osoby, innej osoby. Zamawiający zastrzega możliwość przeprowadzenia kontroli zatrudnionych osób. Jeżeli w dokumentacji projektowej, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót pojawią się ewentualnie wskazania znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, to określają one minimalny standard jakości materiałów lub urządzeń przyjętych do wyceny. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania przez Wykonawcę materiałów i urządzeń równoważnych o parametrach nie gorszych od wymaganych. Oferowane materiały i urządzenia muszą być równoważne jakościowo tym podanym w STWiORB. Ciężar udowodnienia równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy (art.30 ust.. 5 ustawy Pzp). W przypadku wątpliwości dotyczących równoważności oferowanych produktów zamawiający wezwie Wykonawcę do złożenia we wskazanym terminie wyjaśnień dotyczących treści oferty. W przypadku zaoferowania przez Wykonawcę materiałów równoważnych Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w wyraźny sposób zaproponowanych materiałów oraz dołączenia kart technicznych urządzeń i innych elementów wyposażenia zawierających parametry techniczne, celem porównania równoważności materiałów i urządzeń opisanych. Dokonanie zmiany możliwe jest tylko wtedy, gdy zaproponowana przez Wykonawcę zmiana nie powoduje zmiany dokumentacji projektowej. Zastosowanie rozwiązań równoważnych jest możliwe także w przypadku konieczności zmiany dokumentacji projektowej, jednak pod warunkiem uzyskania zgody projektanta oraz złożenia przez Wykonawcę oświadczenia o poniesieniu wszelkich kosztów związanych z przeprojektowaniem (w tym kosztów wynagrodzenia projektanta).
  5. PRZETARG NIEOGRANICZONY NA REMONT, DOCIEPLENIE I PRZEBUDOWĘ BUDYNKU NR 5 - GARAŻ AKADEMII OBRONY NARODOWEJ ETAP I ORAZ II
    Zamawiający: Akademia Obrony Narodowej, Warszawa
    Przedmiot zamówienia obejmuje remont, docieplenie i przebudowę budynku nr 5 - garaż Akademii Obrony Narodowej Etap I oraz II. Termin wykonania zamówienia: do dnia 15.12.2016 r. Gwarancja na roboty budowlane - minimum 24 miesiące. Miejsce wykonania zamówienia: teren Akademii Obrony Narodowej, adres jak na wstępie, budynek nr 5
  6. Modernizacja Przychodni Lekarskiej SPZOZ przy ul. Kościuszki 9 - II etap
    Zamawiający: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej, Mińsk Mazowiecki
    1. Zamówienie dopuszcza składanie ofert częściowych na jedną lub większą liczbę wymienionych w niniejszej specyfikacji części zamówienia - zadania od 1 do 2
    Każdy z wykonawców może złożyć ofertę na wybrane przez siebie zadanie lub zadania
    2. Przedmiot niniejszego zamówienia obejmuje wykonanie robót budowlanych w ramach realizacji inwestycji Modernizacja Przychodni Lekarskiej SPZOZ przy ul. Kościuszki 9 - II etap 3. Zamawiający pod pojęciem robót budowlanych definiuje: wykonanie wszystkich niezbędnych prac w zakresie wszystkich branż określonych w projekcie budowlanym oraz projekcie wykonawczym, w celu uzyskania pozwolenia na użytkowanie oraz udzielenie i dostosowanie się do warunków czynności gwarancyjnych.4. Opis przedmiotu zamówienia dla zadania nr 1.
    Zamówienie obejmuje zakres robót budowlanych w niżej wymienionych branżach:
    - budowlana - roboty rozbiórkowe: elementy zewnętrzne, stolarka/ślusarka, ściany murowe, posadzki i oblicowania; roboty budowlane: roboty murowe/okucia, remont klatki schodowej, schody zewnętrzne, stolarka/ślusarka zewnętrzna, tynki i oblicowania, stolarka/ślusarka wewnętrzna, roboty z gipsu, roboty malarskie
    - sanitarna - instalacja kanalizacyjna: roboty demontażowe, roboty montażowe; instalacja wodociągowa: roboty demontażowe, roboty montażowe; instalacja centralnego ogrzewania: roboty demontażowe, roboty montażowe; instalacja p.poż; instalacja wentylacji mechanicznej
    - elektryczna - demontaż istniejącej instalacji elektrycznej; rozdzielnice i urządzenia; wewnętrzne linie zasilające WLZ i przewody instalacyjne; instalacja oświetleniowa; instalacja gniazd wtykowych; instalacja połączeń wyrównawczych; pomiary instalacji elektrycznej; instalacja sieci strukturalnej (telefonicznej i komputerowej); instalacja przyzywowa; instalacja oddymiania; instalacja systemu sygnalizacji pożaru; instalacja zamknięć ogniowych
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych, szczegółowo opisanych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz przedmiarach robót załączonych do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia, a także decyzja o pozwoleniu na budowę.
    Roboty będą wykonywane na podstawie pozwolenia na budowę wydanego Decyzja nr 698/13 z dnia 31.07.2013r.
    Zakres robót objętych przetargiem określa dokumentacja projektowa stanowiąca integralną część SIWZ.
    5. Opis przedmiotu zamówienia dla zadania nr 2.
    5.1.Zamówienie obejmuje demontaż dźwigu osobowego znajdującego się w budynku Przychodni Lekarskiej przy ul. Kościuszki 9 w Mińsku Mazowieckim oraz zaprojektowanie, dostawę i montaż nowego dźwigu osobowego - zwanego dalej Przedmiotem umowy.
    5.2.W ramach wykonania Przedmiotu umowy, o którym mowa w ust. 1, Wykonawca zobowiązuje się do:
    1) opracowania dokumentacji projektowej dla proponowanego do zabudowy dźwigu i jej uzgodnienia z Zamawiającym oraz z właściwym przedstawicielem Urzędu Dozoru Technicznego,
    2) demontażu elementów istniejącego dźwigu (w tym urządzeń maszynowni),
    3) wykonania robót budowlanych niezbędnych do realizacji zamówienia oraz przystosowania istniejącego szybu windowego i maszynowni do zabudowy nowego dźwigu, wymianą drzwi do maszynowni, funkcja współdziałania z centralką p.poż.
    4) dostawa, montaż z dostosowaniem do istniejącej instalacji lub wykonaniem nowej instalacji, uruchomienie nowego dźwigu o parametrach zgodnych z Programem funkcjonalno - użytkowym
    5) przygotowanie dźwigu do odbioru i odbiór przez UDT wraz z kosztami odbioru,
    6) skoordynowanie stosownych procedur odbiorowych Urzędu Dozoru Technicznego z przekazanymi Zamawiającemu tj.:
    a) dokumentacją powykonawczą rejestracyjną,
    b) protokołem dopuszczenia urządzenia do użytkowania,
    c) specyfikacją elementów dźwigu i czynności technologicznych, wraz z określeniem cykli czasowych, wg których występuje konieczność prowadzenia ich bieżącej konserwacji w okresie udzielonej gwarancji,
    7) odnowienie pomieszczenia maszynowni, a przypadku negatywnej decyzji UDT w zakresie pozostawienia otworu dźwigowego do maszynowni - dostosowanie otwierania drzwi zgodnie z norma PN-EN 81-1, wykonanie obróbek ścian i posadzki po zdemontowanych podzespołach i elementach,
    8) wykonanie pomiarów elektrycznych,
    9) dostarczenie dokumentacji technicznej, certyfikatów i atestów oraz instrukcji konserwacji i eksploatacji,
    10) uruchomienie, testowanie i zaprogramowanie dźwigu wg dyspozycji Zamawiającego,
    11) udzielenie Zamawiającemu 36 miesięcy gwarancji na dostarczony dźwig zgodnie z § 12 ust. 3,
    12) bezpłatne wykonywanie w okresie udzielonej gwarancji czynności konserwacyjnych dźwigu w zakresie i terminach przewidzianych przez producenta;
    13) przeszkolenie wskazanych przez Zamawiającego pracowników w zakresie obsługi dźwigu oraz uwalniania pasażerów,
    14) uprzątnięcie placu budowy z materiałów z demontażu na koszt Wykonawcy,
    15) uzgodnienie z Zamawiającym sposobu postępowania z materiałami wtórnymi przeznaczonymi do odzysku,
    16) zapewnienie całodobowego pogotowia dźwigowego
    5.3. Wykonawca zobowiązuje się do wykonania przedmiotu umowy zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i oddania go Zamawiającemu w terminach i na zasadach określonych w umowie.
    5.4. Przedmiot umowy zostanie wykonany z materiałów dostarczonych przez Wykonawcę.
    5.5. Materiały i urządzenia dostarczone przez Wykonawcę powinny odpowiadać wymogom dla wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowanych w budownictwie zgodnie z zapisami ustawy Prawo budowlane. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego lub osoby przez niego wyznaczonej, zobowiązany jest do przedstawienia dokumentów świadczących, że wbudowane materiały są dopuszczone do stosowania w budownictwie.
    5.6. Wszystkie użyte materiały i podzespoły muszą być nowe, bez śladów użytkowania, chyba że Zamawiający wskaże w sposób jednoznaczny, w trakcie prowadzenia prac jakie elementy istniejącego dźwigu mogą być użyte powtórnie. Odpowiedzialność za ich użycie ponosi Wykonawca.
    Dokładny opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w załączniku nr 2 do SIWZ, zwany dalej Opisem przedmiotu zamówienia oraz załączony wzór umowy.
  7. Budowa zadaszenia istniejącej trybuny sportowej w Pisarzowicach
    Zamawiający: Urząd Gminy Wilamowice, Wilamowice
    Budowa zadaszenia istniejącej trybuny sportowej w Pisarzowicach Zakres rzeczowy obejmuje: 1. Roboty ziemne 2. Roboty żelbetowe 3. Konstrukcja nośna zadaszenia 4. Roboty wykończeniowe
  8. BUDOWA KĄPIELISKA SEZONOWEGO WRAZ Z INFRASTRUKTURĄ TECHNICZNĄ PRZY ULICY SPORTOWEJ W KOSZĘCINIE ETAP II
    Zamawiający: Urząd Gminy Koszęcin, Koszęcin
    Budowę Kąpieliska Sezonowego wraz z infrastrukturą techniczną przy ulicy Sportowej w Koszęcinie Etap II obejmujący :
    1.Budowa obiektów kubaturowych :
    nowy budynek kasy ,budynek techniczny-dobudowa magazynu i piętra , modernizacja budynku technicznego parter, wyposażenie budynku technicznego toalety, pomieszczenie dla ratowników, przebieralnia
    2 Zagospodarowanie terenu:
    Budowa zjeżdżalni, remont chodników i przejść pieszych, wykonanie mostka dla pieszych, zagospodarowanie boiska do siatkówki, wykonanie trybun widowni ,wykonanie w plaży trawiastej.
    3.Instalacje elektryczne ;budynku technicznego, kasy ,oświetlenie terenu basenu, monitoring terenu basenu.
    4.Instalacje elektryczne : budynku technicznego, kasy, oświetlenie terenu basenu, monitoring terenu basenu .
    5.Instalacje sanitarne ; przyłącze wody do ww .obiektów kubaturowych, przyłącze sanitarne do ww obiektów kubaturowych ,budynek kasy - instalacje wewnętrzne, budynek techniczny -instalacje wewnętrzne, instalacja kolektorów słonecznych.
    6.Roboty drogowe : droga pożarowa - ciąg pieszo jezdny,budowaciagu pieszego ,budowa parkingu,
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera dokumentacja projektowa i specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót stanowiących załącznik SIWZ.
    Wykonawca zobowiązany jest do wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z dokumentacją projektową, zasadami wiedzy technicznej i sztuki budowlanej ,obowiązującymi przepisami
    DOPUSZCZALNOŚĆ ROZWIĄZAŃ RÓWNOWAŻNYCH:
    W sytuacji gdy Zamawiający opisał przedmiot zamówienia przez wskazanie znaków towarowych, technologii, patentów lub pochodzenia, to należy rozumieć, iż dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych. Posłużenie się przykładowymi nazwami producenta, ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań Zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak więc posługiwanie się nazwami producentów czy produktów ma wyłącznie charakter przykładowy. Zamawiający przy opisie przedmiotu zamówienia wskazując oznaczenie konkretnego producenta dostawcy lub konkretny produkt, dopuszcza jednocześnie produkty równoważne o parametrach jakościowych i cechach użytkowych, co najmniej na poziomie parametrów wskazanego produktu, uznając tym samym każdy produkt o wskazanych parametrach lub lepszych. Pod pojęciem parametry rozumie się funkcjonalność, przeznaczenie, materiały, kształt, wielkość, bezpieczeństwo i wytrzymałość.
    Wszelkie produkty pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe jakimi muszą odpowiadać produkty, aby spełniać wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Przez zapis dotyczący minimalnych wymagań parametrów jakościowych Zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów.
    Materiały, urządzenia proponowane w ofercie równoważnej nie muszą cechować się dokładnie takimi samymi parametrami jak te, które podane zostały w specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Uznaje się bowiem, że oferta równoważna to taka, która przedstawia przedmiot zamówienia o właściwościach funkcjonalnych i jakościowych takich samych lub zbliżonych do tych, które zostały zakreślone w SIWZ, lecz oznaczonych innym znakiem towarowym, patentem lub pochodzeniem.
    Na wykonawcy spoczywa obowiązek wykazania, iż oferowane dostawy urządzenia i materiały budowlane, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania Zamawiającego. W takiej sytuacji Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów, uwiarygodniających te materiały lub urządzenia w postaci np. atestów, certyfikatów czy aprobat technicznych.
    W przypadku gdy Wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji projektowej.
  9. Budowa trybun i automatycznego nawadniania boisk Miejskiego Szkolnego Ośrodka Sportowego przy ul. Prostej 57 w Kielcach
    Zamawiający: Gmina Kielce, Kielce
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa trybun i automatycznego nawadniania boisk Miejskiego Szkolnego Ośrodka Sportowego przy ul. Prostej 57 w Kielcach. 2. Zakres zamówienia obejmuje w szczególności: a) rozbiórkę części ogrodzeń kolidujących z zaprojektowanym parkingiem oraz wjazdami, b) budowę trybuny na 400 osób ze stanowiskiem dla widzów niepełnosprawnych oraz lożą dla komentatorów oraz niezbędną infrastruktura techniczną, c) wykonanie dwóch zjazdów na teren obiektu Miejskiego Szkolnego Ośrodka Sportowego z ul. Prostej, d) wykonanie dróg dojazdowych, parkingów oraz przebudowę ciągów pieszych, e) wzmocnienie skarpy po zlikwidowanych trybunach z obsadzeniem różą płożącą oraz wykonanie przewidzianych w dokumentacji projektowej lub odtworzenie uszkodzonych w trakcie robót terenów zielonych, f) wykonanie części ogrodzenia w rejonie wjazdów wraz z bramami przesuwnymi i furtką oraz wykonanie napędów bram i furtki, a także związanego z nimi zasilania elektrycznego, g) budowę i przebudowę kanalizacji deszczowej w zakresie związanym z realizowanym zamierzeniem, h) wykonanie automatycznego systemu nawadniania boisk z budową hydroforni oraz elektrycznego systemu zasilającego, i) wykonanie rekultywacji terenów boisk Miejskiego Szkolnego Ośrodka Sportowego w Kielcach, j) wykonanie zewnętrznych linii kablowych eNN oraz instalacji elektrycznych w kontenerze hydroforni. 3. Szczegółowy zakres robót oraz warunki ich realizacji zawierają: a) wzór umowy - stanowiący Załącznik nr 7 do siwz, b) dokumentacja projektowa - komplet stanowiący Załącznik nr 8 do siwz, c) specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych - komplet stanowiący Załącznik nr 9 do siwz. Z zakresu realizacji zamówienia wyłącza się ujętą w dokumentacji projektowej rozbiórkę trybun, bowiem roboty te zostały wykonane przez użytkownika obiektu
  10. Adaptacja pomieszczeń na poziomie parteru i piwnic budynku głównego pod potrzeby Izby Przyjęć wraz z częścią diagnostyczną i pracownią Tomografii Komputerowej - Etap I w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa i Przebudowa SP ZOZ MSW w Kielcach. Roboty dodatkowe
    Zamawiający: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Kielcach, Kielce
    Przedmiotem zamówienia są roboty dodatkowe związane z realizacją zadania:Adaptacja pomieszczeń na poziomie parteru i piwnic budynku głównego pod potrzeby Izby Przyjęć wraz z częścią diagnostyczną i pracownią Tomografii Komputerowej - Etap I w ramach zadania inwestycyjnego pn. Rozbudowa i Przebudowa SP ZOZ MSW w Kielcach w zakres, ktorego wchodzi: 1.W celu uniknięcia zagrożenia porażenia prądem elektrycznym należy zabezpieczyć instalację elektryczną poprzez jej czasowe odłączenie lub całkowitą likwidację - dotyczy to remontowanych pomieszczeń na parterze, w piwnicach oraz w obrębie robót związanych z poszerzeniem szybów windowych. 2.Odtworzenie instalacji elektrycznej w obrębie szybów windowych wraz z wykonaniem oświetlenia zgodnego z wymogami UDT. 3.Wykonanie instalacji p.poż. sterującej klapami dymowymi w szybach windowych oraz na klatce schodowej. 4.Demontaż istniejącej sieci wod. Kan w remontowanej części pomieszczeń na parterze budynku, w piwnicach na poziomie: - 3,30. 5.Demontaż grzejników kolidujących z robotami wyburzeniowymi oraz nowymi ściankami działowymi. 6.Przeróbka sieci wodnej w piwnicach na poziomie - 5,50, kolizja z projektowanymi stopami i słupami pod żebra wzmacniające stopy. 7.Wykonanie ścianek aluminiowych W 1 i W 2, brak w ofercie, oraz ścianek w strefie wejściowej do budynku, tj. ścianki aluminiowe Wi i Di jako elementów niezbędnych do prawidłowego wydzielenia stref pożarowych przewidzianych w przepisach ochrony p.poż. (zmiana sposobu ochrony p.poż tej części budynku) 8.Wykonanie drzwi DZ 2 - brak w ofercie, drzwi DZ 2 - przewietrzanie klatki schodowej 9.Stolarka okienna - należy wykonać jako aluminiowe o odporności ogniowej EI 60 oraz O4 - brak w ofercie
  11. Adaptacja pomieszczeń na poziomie parteru i piwnic budynku głównego pod potrzeby Izby Przyjęć wraz z częścią diagnostyczną i pracownią tomografii komputerowej w ramach zadania inwestycyjnego pn: Rozbudowa i Przebudowa SP ZOZ MSW w Kielcach przy ul. Wojska Polskiego 51 - Etap I
    Zamawiający: Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Ministerstwa Spraw Wewnętrznych w Kielcach, Kielce
    Przedmiotem zamowienia jest:Adaptacja pomieszczeń na poziomie parteru i piwnic budynku głównego pod potrzeby Izby Przyjęć wraz z częścią diagnostyczną i pracownią tomografii komputerowej w ramach zadania inwestycyjnego pn: Rozbudowa i Przebudowa SP ZOZ MSW w Kielcach przy ul. Wojska Polskiego 51 - Etap I, na podstawie dokumentacji projektowej w zakresie objętym w przedmiarach robót.
  12. Roboty uzupełniające do zadania na Budowę w Śląskim Szpitalu Reumatologiczno-Rehabilitacyjnym w Ustroniu ,infrastruktury służącej do produkcji i przesyłu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych (ogniwa fotowoltaiczne)
    Zamawiający: Śląski Szpital Reumatologiczno-Rehabilitacyjny im. gen. Jerzego Ziętka, Ustroń
    Roboty uzupełniające do zadania na Budowę w Śląskim Szpitalu Reumatologiczno-Rehabilitacyjnym w Ustroniu ,infrastruktury służącej do produkcji i przesyłu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych (ogniwa fotowoltaiczne)wg przedmiaru robót
  13. Przebudowa części targowiska miejskiego w Jędrzejowie
    Zamawiający: Gmina Jędrzejów, Jędrzejów
    1. Przedmiotem zamówienia jest Przebudowa części Targowiska Miejskiego polegająca na budowie dwóch zadaszonych wiat handlowych i utwardzeniu terenu pod projektowaną niezadaszoną powierzchnię handlową wraz z realizacją niezbędnych obiektów infrastruktury technicznej na części działki nr ewid. 412-7 przy ulicy Głowackiego w Jędrzejowie. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje m.in.: a). wykonanie dwóch stalowych wiat zadaszonych nad stanowiskami handlowymi b). wykonanie dróg wewnętrznych, ciągów pieszych oraz parkingów wraz z infrastrukturą towarzysząca c). wykonanie terenów zielonych oraz nasadzenie drzew i krzewów wraz ich z pielęgnacją do dnia odbioru końcowego. d). wykonanie przyłączy: wodociągowego oraz kanalizacji sanitarnej i deszczowej e). wykonanie dwukomorowego zbiornika retencyjnego f). wykonanie złącza kablowo - pomiarowego oraz wewnętrznej linii zasilającej g). wykonanie oświetlenia części placu oraz oświetlenia komunikacyjnego pod zadaszeniem h). wykonanie ogrodzenia wewnętrznego targowicy, pełnego betonowego o wysokości 2 m od strony wschodniej (graniczącego z działkami 413 i 412-4) 3. Szczegółowy zakres oraz opis przedmiotu zamówienia określony został w dokumentacjach technicznych stanowiących załącznik nr 7 do SIWZ, w skład których wchodzą: - projekty budowlane branży: architektoniczno - budowlanej, konstrukcyjnej, instalacyjnej sanitarnej, instalacyjnej elektrycznej - specyfikacje wykonania i odbioru robót - przedmiary robót
  14. Sprawa 115/2013
    Zamawiający: Stołeczny Zarząd Infrastruktury, Warszawa
    Zamówienie dodatkowe na roboty budowlane nie objęte zamówieniem podstawowym, związane z realizacją zadania -Modernizacja myjni samochodowej w Radomiu
  15. Adaptacja pomieszczeń dla potrzeb biblioteki Wydz. Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych i wymagań p.poż. w Warszawie przy ul. Nowowiejskiej 21/25 - przebudowa wejścia głównego ITC - konstrukcja stalowa zadaszeń
    Zamawiający: Politechnika Warszawska, Warszawa
    Adaptacja pomieszczeń dla potrzeb biblioteki Wydz. Mechanicznego Energetyki i Lotnictwa z uwzględnieniem potrzeb osób niepełnosprawnych i wymagań p.poż. w Warszawie przy ul. Nowowiejskiej 21/25 - przebudowa wejścia głównego ITC - konstrukcja stalowa zadaszeń
    Nr sprawy: ZP/RB/ES/01/2013
  16. Budowa pawilonu SPZOZ stan surowy otwarty -etap I
    Zamawiający: Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej, Mińsk Mazowiecki
    Realizacja zadania inwestycyjnego - Budowa pawilonu SPZOZ stan surowy otwarty -etap I w oparciu o realizacje dokumentacji projektowej rozbudowy, przebudowy oraz częściowej zmiany sposobu użytkowania budynku łącznika Samodzielnego Publicznego Zespołu Opieki Zdrowotnej przy ul. Szpitalnej 37 w Mińsku Mazowieckim, obejmujący realizację stanu surowego otwartego projektowanego pawilonu tj.: Roboty przygotowawcze niezbędne do wykonania przed rozpoczęciem budowy (wycinka drzew, rozbiórki elementów kolidujących z budynkiem pawilonu itp.), Roboty ziemne, Budowa fundamentów wraz z wykonaniem ich izolacji, Roboty żelbetowe, Roboty murowe. Z zadania wyłączono realizację posadzki na gruncie. Roboty należy wykonać na podstawie dokumentacji projektowej -załącznik nr 1: projektu budowlanego zagospodarowania terenu, projektu budowlanego branży architektonicznej, projektu budowlanego i wykonawczego branży konstrukcyjnej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Zgodnie z warunkami projektu Umowy -załącznik nr 3. Przewidywany zakres robót budowlanych został ujęty w przedmiarze -załącznik nr 2- w działach od 1. do 2.2.4 z wyłączeniem działu 1.4 -tj. poz. 31-34 posadzka na gruncie. Przedmiotem Umowy jest wykonanie robót budowlanych, szczegółowo opisanych w dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych oraz ofercie Wykonawcy. Wykonawca jest zobowiązany do wygrodzenia placu budowy , które będzie zabezpieczało teren do momentu rozpoczęcia kolejnego etapu budowy pawilonu..
  17. Sprawa 11/2013
    Zamawiający: Stołeczny Zarząd Infrastruktury, Warszawa
    Zamówienie dodatkowe na roboty budowlane nie objęte zamówieniem podstawowym, związane z realizacją zadania - Modernizacja myjni samochodowej w Radomiu.
  18. Roboty dodatkowe konieczne na zadaniu pn.: Rozbudowa budynku Gimnazjum w Strzebiniu przy ulicy Szkolnej - balustrady
    Zamawiający: Urząd Gminy Koszęcin, Koszęcin
    Przedmiotem zamówienia są roboty
    dodatkowe konieczne na zadaniu pn.: Rozbudowa budynku Gimnazjum w Strzebiniu przy ulicy Szkolnej.
    Zakres robót dodatkowych koniecznych obejmuje ślusarkę - balustrady schodowe aluminiowe 39,10 mb.
  19. Roboty dodatkowe konieczne na zadaniu pn.: Rozbudowa budynku Gimnazjum w Strzebiniu przy ulicy Szkolnej.
    Zamawiający: Urząd Gminy Koszęcin, Koszęcin
    Przedmiotem zamówienia są roboty
    dodatkowe konieczne na zadaniu pn.: Rozbudowa budynku Gimnazjum w Strzebiniu przy ulicy Szkolnej.
    Zakres robót dodatkowych koniecznych obejmuje: 1. instalacje centralnego ogrzewania - dostawa z montażem
    dwóch pomp cyrkulacyjnych, 2. instalacje elektryczne - wykonanie zasilania dla: koszy do siatkówki,
    wentylacji podłogi hali sportowej, pompy doładowującej ciepło o podwyższonych parametrach. 3. roboty
    budowlane: - wzmocnienie balustrady na galerii, - zabudowanie drzwi łączących budynek starej szkoły z
    nowym wraz z wymianą okna nad łącznikiem na ognioodporne w budynku starej szkoły, - wykonanie fartuchów
    ochronnych z płytek ściennych przy umywalkach.
  20. Roboty budowlane w budynku nr 34 w kompleksie wojskowym w Warszawie ul. Kozielska 4 - Sprawa 192/2012
    Zamawiający: Stołeczny Zarząd Infrastruktury, Warszawa
    Przedmiotem zamówienia są: roboty remontowe w budynku nr 34 w kompleksie wojskowym w Warszawie ul. Kozielska 4
    - w zakresie osuszania i wykonania izolacji fundamentów - część I;
    - w zakresie wymiany stolarki okiennej - część II.
  21. Budowa w Śląskim Szpitalu Reumatologiczno-Rehabilitacyjnym w Ustroniu infrastruktury do produkcji i przesyłu energii elektrycznej pochodzącej ze źródeł odnawialnych(ogniwa fotowoltaiczne).
    Zamawiający: Śląski Szpital Reumatologiczno-Rehabilitacyjny im. gen. Jerzego Ziętka, Ustroń
  22. Remont elewacji z dociepleniem, słupów, świetlików tarasowych i instalacji odgromowej, remont posadzki korytarza, montaż ścianki PCV w budynku Przedszkola nr 24 przy ul. Drewnianej 10/16 w Warszawie (znak sprawy ZP- 77/12).
    Zamawiający: Miasto Stołeczne Warszawa Dzielnica Śródmieście, Warszawa
  23. Przebudowa i rozbudowa istniejącego garażu dla wozów bojowych Jednostki Ratowniczo Gaśniczej Szkoły Głównej Służby Pożarniczej w Warszawie przy ul. Słowackiego 52/54
    Zamawiający: Szkoła Główna Służby Pożarniczej, Warszawa
  24. Roboty dodatkowe konieczne na zadaniu pn.: Rozbudowa budynku Gimnazjum w Strzebiniu przy ul. Szkolnej
    Zamawiający: Urząd Gminy Koszęcin, Koszęcin
  25. ZRB/ZT1: Budowa wiaty magazynowej wraz z rozbiórka budynku nr 70 w Kazuniu (roboty dodatkowe).
    Zamawiający: Zakłady Remontowo Budowlane WAM Sp. z o.o., Warszawa
  26. Sprawa 264/2011
    Zamawiający: Stołeczny Zarząd Infrastruktury, Warszawa
  27. Budowa budynku administracyjno - socjalnego wraz z infrastrukturą w obiekcie przy ul. Potokowej, ul. Dębowskiego i ul. Giewont w Łodzi.
    Zamawiający: Miasto Łódź, Wydział Zamówień Publicznych w Departamencie Obsługi i Administracji Urzędu Miasta Łodzi - Oddział ds. Robót Budowlanych, Łódź
  28. ROZBUDOWA BUDYNKU GIMNAZJUM W STRZEBINIU PRZY ULICY SZKOLNEJ
    Zamawiający: Urząd Gminy Koszęcin, Koszęcin
  29. ZRB/NDM: Budowa wiaty magazynowej dla samochodów i maszyn inżynieryjnych w kompleksie wojskowym nr 141 w Kazuniu
    Zamawiający: Zakłady Remontowo-Budowlane WAM Sp. z o.o., Warszawa
  30. Wykonanie robót uzupełniajacych przy tealizacji zadania: Budowa audytorium multimedialnego w Gmachu Wydziału Samochodów i Ciagnikow PW w Warszawie przy u;. Narbutta 84
    Zamawiający: Politechnika Warszawska Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych, Warszawa
  31. Ocieplenie ścian zewnetrznych oraz wymiana części okien w gmachu Wydziału SiMR przy ul. Narbutta 84 w Warszawie
    Zamawiający: Politechnika Warszawska Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych, Warszawa
  32. Rozbudowa i przebudowa budynku mieszkalnego wolnostojącego z przeznaczeniem na pawilon mieszkalny w pełnym standardzie dla osób niepełnosprawnych pawilon nr 12 w DPS w Zgórsku
    Zamawiający: Dom Pomocy Społecznej, Sitkówka-Nowiny
  33. REWITALIZACJA PLACU KOŚCIUSZKI - PRZYWRÓCENIE CZYTELNOŚCI HISTORYCZNEGO ZAŁOŻENIA URBANISTYCZNEGO.
    Zamawiający: Urząd Miasta i Gminy w Małogoszczu, Małogoszcz
  34. Budowa audytorium multimedialnego w gmachu Wydziału Samochodów i Maszyn Roboczych Politechniki Warszawskiej przy ul. Narbutta 84 w Warszawie
    Zamawiający: Politechnika Warszawska Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych, Warszawa
  35. Modernizacja i adaptacja pomieszczeń laboratoryjno-naukowych i warsztatowych we wschodniej niskiej części Gmachu Samochodów i Ciągników PW w Warszawie przy ul. Narbutta 84
    Zamawiający: Politechnika Warszawska, Warszawa
  36. Rozbudowa budynku Gimnazjum w Strzebiniu przy ulicy Szkolnej
    Zamawiający: Urząd Gminy Koszęcin, Koszęcin
  37. Modernizacja pawilonu nr 9 DPS w Zgórsku
    Zamawiający: Dom Pomocy Społecznej, Sitkówka-Nowiny
  38. Przebudowa trybun Stadionu OSIR nr 1 w Łowiczu przy ul. Jana Pawła II nr 3.
    Zamawiający: Urząd Miejski w Łowiczu, Łowicz

Inne osoby dla Adamczyk Andrzej (68 osób):