Kogo reprezentuje osoba

Kowalski Zdzisław Bogdan

w KRS

Zdzisław Bogdan Kowalski

− Profil Osoby z KRS
Pierwsze imię:Zdzisław
Drugie imię:Bogdan
Nazwisko:Kowalski
Płeć:Mężczyzna
Rok urodzenia:1954 r., wiek 64 lata
Miejscowości:Stary Julianów (Dolnośląskie), Szczawno Zdrój (Dolnośląskie), Świebodzice (Dolnośląskie)
Przetargi:12 w aktualnych firmach, 1 w poprzednich firmach
Aktualnie reprezentuje:
  1. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: w Zarządzie
  2. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: w Zarządzie

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Kowalska Elżbieta Krystyna, Kowalski Łukasz, Zabagło Pawłowicz Elżbieta Nina
  3. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: x x x x

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Kowalska Elżbieta Krystyna, Zabagło Pawłowicz Elżbieta Nina

Reprezentował:
  1. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: x x x x

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Kowalska Elżbieta Krystyna, Kowalski Łukasz, Zabagło Pawłowicz Elżbieta Nina
  2. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: w Zarządzie

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Kowalska Elżbieta

    Osoby współwystępujące niejednocześnie w tej firmie według KRS:
    Kowalski Marek

Osoby współwystępujące w KRS działają obecnie w:
  1. Klub Jeździecki Stary Julianów, Stary Julianów − KRS 0000130532
  2. Kmb Budownictwo Sp. Z O.O., Świebodzice − KRS 0000653942
  3. Przedsiębiorstwo Budowlane Intrabud Sp. Z O.O., Świebodzice − KRS 0000166073
  4. Stadnina Koni Julianów Sp. Z O.O., Szczawno Zdrój − KRS 0000226957

Powiązane przetargi (13 szt.):
  1. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie Jaworzyna Śląska – Samorządowej Przychodni Zdrowia w Jaworzynie Śląskiej, Remizy w Bolesławicach, Przedszkola Samorządowego z Grupą Żłobkową im. Chatka Puchatka w Jaworzynie Śląskiej
    Zamawiający: Gmina Jaworzyna Śląska, Jaworzyna Śląska
    III. Opis przedmiotu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi wykonanie termomodernizacji budynków użyteczności
    publicznej znajdujących się na terenie Gminy Jaworzyna Śląska. Zamawiający dokonuje podziału przedmiotu zamówienia na następujące części:
    1.1 Część I: termomodernizacja budynku Przedszkola Samorządowego z Grupą Żłobkową im. Chatka Puchatka w Jaworzynie Śląskiej obejmująca w szczególności:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa instalacji c.o. w budynku samorządowego przedszkola im „Chatka puchatka” przy ul. Westerplatte 18 w Jaworzynie-Śląskiej w zakresie wymiany grzejników na grzejniki płytowe o mocy odpowiadającej stratom budynku po wykonaniu projektowanego docieplenia ścian zewnętrznych i dachu budynku; wymiany instalacji co, przewodów rozprowadzających, pionów i gałązek do grzejników oraz wymiany urządzeń kotłowni.
    Instalacja c.o.
    roboty instalacyjne:
    - montaż grzejników płytowych i zaworów termostatycznych
    - płukanie i próby szczelności instalacji
    - montaż systemu alarmowego z detektorem
    - montaż przewodów rozprowadzających czynnik grzewczy
    - izolacja przewodów rozprowadzających otulinami
    - montaż kotła gazowego kondensacyjnego o mocy 120 kW
    Instalacja c.w.u.
    roboty instalacyjne:
    - montaż dwóch pomp ciepła poj. 2x290l
    - instalacja przyłączeniowa wz i cwu do zasobników c.w.u.
    - izolacja przewodów wz i cwu otulinami
    - próba szczelności instalacji wz i cwu
    Instalacja gazowa
    roboty instalacyjne:
    - podłączenie kotła do instalacji gazowej przewodem DN40 z istniejącego
    gazomierza
    - próba szczelności instalacji gazowej
    roboty budowlane:
    - przebicia otworów przez przegrody poprzeczne i stropy

    W ramach przedmiotu zamówienia należy również:
    - zabezpieczenie ścian przed dalszym zamakaniem poprzez wykonanie pionowej/poziomej hydroizolacji ścian,
    - zamocowanie stalowych drabin umożliwiających dostęp do dachu,
    - termomodernizacja stropodachu wraz z wymianą obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, demontażem/montażem instalacji odgromowej,
    - termomodernizacja oraz naprawa posadzki na dwóch tarasach,
    - wymianę wskazanych okien i drzwi zewnętrznych na nowe, spełniające wymagania odnośnie współczynnika przenikania ciepła,
    - ocieplenie ścian zewnętrznych i wykonanie nowych wypraw tynkarskich,
    - oczyszczenie z powłok malarskich, malowanie balustrad

    W ramach resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat „Maluch plus 2017” należy wykonać również prace remontowe w 5 pomieszczeniach (sala zajeć nr 5, nr 6, nr 2, nr 1 oraz pomieszczenie łazienki do sali nr 2) w zakresie:
    - roboty malarskie, przygotowanie ścian poprzez gruntowanie, szpachlowanie lub ułożenie nowych tynków na ścianach i sufitach
    - ułożenie nowej wykładziny w pomieszczeniu szatni
    - wymiana opraw świetlówkowych
    - wymiana drzwi wewnętrznych wraz z ościeżnicą
    - rozebranie płytek ze ścian i podłogi w łazience
    - ułożenie nowej okładziny z płytek ceramicznych w pomieszczeniu łazienki
    - demontaż istniejącej armatury sanitarnej
    - montaż nowej armatury sanitarnej (dwa ustępy, kabina prysznicowa, umywalki)
    - przebudowa żelbetowych schodów wejściowych
    - remont chodnika z płyt betonowych

    1.2 Część II: termomodernizacja budynku Samorządowej Przychodni Zdrowia w Jaworzynie Śląskiej obejmująca w szczególności:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa instalacji c.o. w budynku samorządowej przychodni zdrowia przy ul. Westerplatte 16 w Jaworzynie-Śląskiej w zakresie wymiany starych grzejników żeliwnych na grzejniki płytowe o mocy odpowiadającej stratom budynku po wykonaniu projektowanego docieplenia ścian zewnętrznych i dachu budynku oraz wymianie stolarki okiennej.
    Przedmiotem zamówienia jest wymiana instalacji c.o. i cwu w następującym zakresie:
    Instalacja c.o.
    roboty instalacyjne:
    - demontaż starych grzejników płytowych stalowych i żeliwnych
    - montaż grzejnika płytowego i zaworu termostatycznego
    - płukanie i próby szczelności instalacji
    - montaż systemu alarmowego z detektorem
    - montaż nawietrzaka ściennego
    Instalacja c.w.u.
    roboty instalacyjne:
    - montaż powietrznej pompy ciepła z zasobnikiem 290l
    - montaż powietrznej pompy ciepła z zasobnikiem 110l
    - montaż powietrznej pompy ciepła z zasobnikiem 80l
    - montaż przewodów powietrznych do pomp ciepła
    - instalacja przyłączeniowa wz i cwu do zasobników c.w.u.
    - izolacja przewodów wz, cwu, cyrkulacji otulinami
    - próba szczelności instalacji wz i cwu
    - montaż pompy ładującej
    - montaż pompy cyrkulacyjnej
    roboty budowlane:
    - wykonanie otworów przez ściany i ich obróbka po ułożeniu przewodów
    W ramach zamówienia wchodzą również roboty w zakresie:
    - zabezpieczenie ścian przed dalszym zamakaniem poprzez wykonanie pionowej/poziomej hydroizolacji ścian,
    - osadzenie nowego wyłazu dachowego,
    - termomodernizację stropodachu wraz z wymianą obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych,
    - wymianę wszystkich okien i wskazanych drzwi zewnętrznych na nowe, spełniające wymagania odnośnie współczynnika przenikania ciepła,
    - ocieplenie ścian zewnętrznych i wykonanie nowych wypraw tynkarskich.

    1.3 Część III: termomodernizacja budynku Remizy w Bolesławicach obejmująca w szczególności:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dotyczące modernizacji instalacji c.o. oraz c.w.u. w budynku Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Bolesławicach, Gmina Jaworzyna Śląska, Bolesławice 50 w zakresie wymiany starych grzejników żeliwnych na grzejniki płytowe o mocy odpowiadającej stratom budynku po wykonaniu projektowanego docieplenia ścian zewnętrznych i dachu budynku oraz wymianie stolarki okiennej.
    Zakres robót przedmiotowego zamierzenia budowlanego obejmuje przebudowa instalacji:
    Instalacja c.o.
    roboty instalacyjne:
    - montaż grzejników płytowych i zaworów termostatycznych
    - montaż przewodów rozprowadzających czynnik grzewczy
    - izolacja przewodów c.o. otulinami
    - płukanie i próby szczelności instalacji
    - montaż i podłączenie zewnętrznej pompy ciepła 30kW
    - montaż kotła na pellet 25kW z zasobnikiem 300l i zapalaczem elektronicznym
    - podłączenie przewodów spalinowych z atestowanych rur żaroodpornych do
    przewodu kominowego wraz z montażem wkładu spalinowego w przewodzie
    kominowym
    - montaż nawietrzaka ściennego
    - montaż systemu czujnika czadu
    - montaż systemu sterowania i regulacji
    - montaż zbiornika buforowego c.o. 500l
    - montaż pompy ładującej c.o. – kocioł
    - montaż pompy obiegowej c.o.
    - montaż pompy mieszającej na powrocie c.w.u.
    - montaż naczynia wzbiorczego przeponowego NG40
    - montaż naczynia wzbiorczego przeponowego NG60
    - montaż zaworu bezpieczeństwa o średnicy 3/4”
    - montaż zabezpieczenia stanu wody na przewodzie
    Istalacja c.w.u.
    roboty instalacyjne:
    - montaż zasobnika c.w.u. 400l z wężownicą 4,2m2
    - montaż przewodów wz, cwu, cyrkulacji
    - izolacja przewodów wz, cwu, cyrkulacji otulinami
    - płukanie i próba szczelności instalacji wz, cwu, cyrkulacji
    - montaż pompy cyrkulacyjnej
    roboty budowlane:
    - przebicia otworów przez przegrody poprzeczne i stropy
    - zabezpieczenie ścian przed zamakaniem - wykonanie pionowej hydroizolacji ścian,
    - przemurowanie ścian attykowych, osadzenie nowego nadproża żelbetowego nad oknami w wykuszu,
    - osadzenie nowego wyłazu dachowego,
    - termomodernizację stropodachu wraz z wymianą obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych,
    - wymianę wszystkich okien i drzwi zewnętrznych na nowe, spełniające wymagania odnośnie współczynnika przenikania ciepła,
    - ocieplenie ścian zewnętrznych i wykonanie nowych wypraw tynkarskich.

  2. Termomodernizacja budynków użyteczności publicznej w Gminie Jaworzyna Śląska – Samorządowej Przychodni Zdrowia w Jaworzynie Śląskiej, Remizy w Bolesławicach, Przedszkola Samorządowego z Grupą Żłobkową im. Chatka Puchatka w Jaworzynie Śląskiej
    Zamawiający: Gmina Jaworzyna Śląska, Jaworzyna Śląska
    III. Opis przedmiotu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia stanowi wykonanie termomodernizacji budynków użyteczności
    publicznej znajdujących się na terenie Gminy Jaworzyna Śląska. Zamawiający dokonuje podziału przedmiotu zamówienia na następujące części:
    1.1 Część I: termomodernizacja budynku Przedszkola Samorządowego z Grupą Żłobkową im. Chatka Puchatka w Jaworzynie Śląskiej obejmująca w szczególności:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa instalacji c.o. w budynku samorządowego przedszkola im „Chatka puchatka” przy ul. Westerplatte 18 w Jaworzynie-Śląskiej w zakresie wymiany grzejników na grzejniki płytowe o mocy odpowiadającej stratom budynku po wykonaniu projektowanego docieplenia ścian zewnętrznych i dachu budynku; wymiany instalacji co, przewodów rozprowadzających, pionów i gałązek do grzejników oraz wymiany urządzeń kotłowni.
    Instalacja c.o.
    roboty instalacyjne:
    - montaż grzejników płytowych i zaworów termostatycznych
    - płukanie i próby szczelności instalacji
    - montaż systemu alarmowego z detektorem
    - montaż przewodów rozprowadzających czynnik grzewczy
    - izolacja przewodów rozprowadzających otulinami
    - montaż kotła gazowego kondensacyjnego o mocy 120 kW
    Instalacja c.w.u.
    roboty instalacyjne:
    - montaż dwóch pomp ciepła poj. 2x290l
    - instalacja przyłączeniowa wz i cwu do zasobników c.w.u.
    - izolacja przewodów wz i cwu otulinami
    - próba szczelności instalacji wz i cwu
    Instalacja gazowa
    roboty instalacyjne:
    - podłączenie kotła do instalacji gazowej przewodem DN40 z istniejącego
    gazomierza
    - próba szczelności instalacji gazowej
    roboty budowlane:
    - przebicia otworów przez przegrody poprzeczne i stropy

    W ramach przedmiotu zamówienia należy również:
    - zabezpieczenie ścian przed dalszym zamakaniem poprzez wykonanie pionowej/poziomej hydroizolacji ścian,
    - zamocowanie stalowych drabin umożliwiających dostęp do dachu,
    - termomodernizacja stropodachu wraz z wymianą obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych, demontażem/montażem instalacji odgromowej,
    - termomodernizacja oraz naprawa posadzki na dwóch tarasach,
    - wymianę wskazanych okien i drzwi zewnętrznych na nowe, spełniające wymagania odnośnie współczynnika przenikania ciepła,
    - ocieplenie ścian zewnętrznych i wykonanie nowych wypraw tynkarskich,
    - oczyszczenie z powłok malarskich, malowanie balustrad

    W ramach resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do 3 lat „Maluch plus 2017” należy wykonać również prace remontowe w 5 pomieszczeniach (sala zajeć nr 5, nr 6, nr 2, nr 1 oraz pomieszczenie łazienki do sali nr 2) w zakresie:
    - roboty malarskie, przygotowanie ścian poprzez gruntowanie, szpachlowanie lub ułożenie nowych tynków na ścianach i sufitach
    - ułożenie nowej wykładziny w pomieszczeniu szatni
    - wymiana opraw świetlówkowych
    - wymiana drzwi wewnętrznych wraz z ościeżnicą
    - rozebranie płytek ze ścian i podłogi w łazience
    - ułożenie nowej okładziny z płytek ceramicznych w pomieszczeniu łazienki
    - demontaż istniejącej armatury sanitarnej
    - montaż nowej armatury sanitarnej (dwa ustępy, kabina prysznicowa, umywalki)
    - przebudowa żelbetowych schodów wejściowych
    - remont chodnika z płyt betonowych

    1.2 Część II: termomodernizacja budynku Samorządowej Przychodni Zdrowia w Jaworzynie Śląskiej obejmująca w szczególności:
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa instalacji c.o. w budynku samorządowej przychodni zdrowia przy ul. Westerplatte 16 w Jaworzynie-Śląskiej w zakresie wymiany starych grzejników żeliwnych na grzejniki płytowe o mocy odpowiadającej stratom budynku po wykonaniu projektowanego docieplenia ścian zewnętrznych i dachu budynku oraz wymianie stolarki okiennej.
    Przedmiotem zamówienia jest wymiana instalacji c.o. i cwu w następującym zakresie:
    Instalacja c.o.
    roboty instalacyjne:
    - demontaż starych grzejników płytowych stalowych i żeliwnych
    - montaż grzejnika płytowego i zaworu termostatycznego
    - płukanie i próby szczelności instalacji
    - montaż systemu alarmowego z detektorem
    - montaż nawietrzaka ściennego
    Instalacja c.w.u.
    roboty instalacyjne:
    - montaż powietrznej pompy ciepła z zasobnikiem 290l
    - montaż powietrznej pompy ciepła z zasobnikiem 110l
    - montaż powietrznej pompy ciepła z zasobnikiem 80l
    - montaż przewodów powietrznych do pomp ciepła
    - instalacja przyłączeniowa wz i cwu do zasobników c.w.u.
    - izolacja przewodów wz, cwu, cyrkulacji otulinami
    - próba szczelności instalacji wz i cwu
    - montaż pompy ładującej
    - montaż pompy cyrkulacyjnej
    roboty budowlane:
    - wykonanie otworów przez ściany i ich obróbka po ułożeniu przewodów
    W ramach zamówienia wchodzą również roboty w zakresie:
    - zabezpieczenie ścian przed dalszym zamakaniem poprzez wykonanie pionowej/poziomej hydroizolacji ścian,
    - osadzenie nowego wyłazu dachowego,
    - termomodernizację stropodachu wraz z wymianą obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych,
    - wymianę wszystkich okien i wskazanych drzwi zewnętrznych na nowe, spełniające wymagania odnośnie współczynnika przenikania ciepła,
    - ocieplenie ścian zewnętrznych i wykonanie nowych wypraw tynkarskich.

    1.3 Część III: termomodernizacja budynku Remizy w Bolesławicach obejmująca w szczególności:
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dotyczące modernizacji instalacji c.o. oraz c.w.u. w budynku Remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Bolesławicach, Gmina Jaworzyna Śląska, Bolesławice 50 w zakresie wymiany starych grzejników żeliwnych na grzejniki płytowe o mocy odpowiadającej stratom budynku po wykonaniu projektowanego docieplenia ścian zewnętrznych i dachu budynku oraz wymianie stolarki okiennej.
    Zakres robót przedmiotowego zamierzenia budowlanego obejmuje przebudowa instalacji:
    Instalacja c.o.
    roboty instalacyjne:
    - montaż grzejników płytowych i zaworów termostatycznych
    - montaż przewodów rozprowadzających czynnik grzewczy
    - izolacja przewodów c.o. otulinami
    - płukanie i próby szczelności instalacji
    - montaż i podłączenie zewnętrznej pompy ciepła 30kW
    - montaż kotła na pellet 25kW z zasobnikiem 300l i zapalaczem elektronicznym
    - podłączenie przewodów spalinowych z atestowanych rur żaroodpornych do
    przewodu kominowego wraz z montażem wkładu spalinowego w przewodzie
    kominowym
    - montaż nawietrzaka ściennego
    - montaż systemu czujnika czadu
    - montaż systemu sterowania i regulacji
    - montaż zbiornika buforowego c.o. 500l
    - montaż pompy ładującej c.o. – kocioł
    - montaż pompy obiegowej c.o.
    - montaż pompy mieszającej na powrocie c.w.u.
    - montaż naczynia wzbiorczego przeponowego NG40
    - montaż naczynia wzbiorczego przeponowego NG60
    - montaż zaworu bezpieczeństwa o średnicy 3/4”
    - montaż zabezpieczenia stanu wody na przewodzie
    Istalacja c.w.u.
    roboty instalacyjne:
    - montaż zasobnika c.w.u. 400l z wężownicą 4,2m2
    - montaż przewodów wz, cwu, cyrkulacji
    - izolacja przewodów wz, cwu, cyrkulacji otulinami
    - płukanie i próba szczelności instalacji wz, cwu, cyrkulacji
    - montaż pompy cyrkulacyjnej
    roboty budowlane:
    - przebicia otworów przez przegrody poprzeczne i stropy
    - zabezpieczenie ścian przed zamakaniem - wykonanie pionowej hydroizolacji ścian,
    - przemurowanie ścian attykowych, osadzenie nowego nadproża żelbetowego nad oknami w wykuszu,
    - osadzenie nowego wyłazu dachowego,
    - termomodernizację stropodachu wraz z wymianą obróbek blacharskich, rynien, rur spustowych,
    - wymianę wszystkich okien i drzwi zewnętrznych na nowe, spełniające wymagania odnośnie współczynnika przenikania ciepła,
    - ocieplenie ścian zewnętrznych i wykonanie nowych wypraw tynkarskich.

  3. Termomodernizacja budynku Publicznej Szkoły Podstawowej w Mieroszowie przy ul. Wolności 19
    Zamawiający: Gmina Mieroszów, Mieroszów
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych na zadaniu „Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej przy ul. Wolności w Mieroszowie” (dz. nr 119/1, obręb Mieroszów 2). Zadanie obejmować będzie: docieplenie ścian zewnętrznych styropianem szarym gr. 10 cm z odtworzeniem detali architektonicznych, docieplenie dachu poddasza budynku nowszego wełną mineralną twardą gr. 16 cm z remontem pokrycia dachowego ceramicznego, docieplenie stropodachu płaskiego wełną mineralną gr. 16 cm z jednoczesnym remontem pokrycia dachowego z papy termozgrzewalnej, wymiana istniejącej starej drewnianej stolarki okiennej na nową z PVC, renowacja drzwi zewnętrznych, wymiana pojemnościowych podgrzewaczy elektrycznych c.w.u. wraz z wymianą instalacji c.w.u., modernizacja (wymiana) całej instalacji c.o. na nową z grzejnikami konwekcyjnymi wraz z montażem zaworów termostatycznych i podpionowych. W ramach zadania przewiduje się ocieplenie ścian zewnętrznych budynku bezspoinowym systemem ocieplania ścian zewnętrznych. Schody kamienne oraz cokół kamienny elewacji frontowej należy oczyścić, zmyć preparatem przeznaczonym do likwidacji biologicznych skażeń podłoży mineralnych w postaci mchów, porostów, glonów, bakterii i grzybów pleśniowych. Spoiny oczyścić ze skruszałej zaprawy na głębokości 5cm i uzupełnić spoiny za pomocą fugi. Całość wzmocnić preparatem gruntującym. Ubytki kamienia uzupełnić za pomocą kitów renowacyjnych. Całość elewacji kamiennej zabezpieczyć przez hydrofobizację. Cokół na pozostałych elewacjach wykonać w tynku i poddać hydrofobizacji. Planuje się wykończenie ścian cienką wyprawą tynkarską zbrojoną tkaniną szklaną. Wszystkie istniejące rynny i rury spustowe należy zdemontować i wymienić na nowe z blachy tytanowo-cynkowej. Wykonać nowe obróbki blacharskie (należy je dostosować do grubości ocieplonych ścian). Wszystkie obróbki blacharskie należy wykonać z blachy powlekanej gr. 0,7 mm. Istniejące parapety wykonane z piaskowca czerwonego należy oczyścić i odpowiednio zaimpregnować. Pozostałe parapety zewnętrzne okien należy wykonać z blachy powlekanej gr. 0,7 mm oraz zakończyć końcówkami z PVC umożliwiającymi rozszerzalność termiczną parapetów. W trakcie remontu należy odtworzyć oryginalne elementy dachu. Istniejącą stolarkę okienną PVC (nie podlegającą wymianie) należy uzupełnić o szprosy. Wokół budynku, w miejscach bez cokołu zakłada się wykonanie opaski z kamieni ozdobnych o szerokości 60 cm. Opaskę należy obramować obrzeżem betonowym o grubości 6 cm tak, aby wystawało ono na 2 cm ponad poziom kamieni. Ponadto wykonana zostanie modernizacja kotłowni - wymiana kotła na nowy na paliwo stałe z pełną automatyką. Budynek zasilany będzie w wodę zimną z istniejącej wewnętrznej instalacji wodociągowej. Woda ciepła przygotowywana będzie w elektrycznych pojemnościowych podgrzewaczach wody oraz w projektowanej pompie ciepła typ powietrze/woda ze zintegrowanym podgrzewaczem c.w.u. oraz grzałką elektryczną. Na instalacji wody zimnej przed pompą ciepła należy zastosować zawór bezpieczeństwa membranowy, naczynie zbiorcze oraz filtr siatkowy. Instalację wodociągową zasilaną przez pompę ciepła należy wyposażyć w układ cyrkulacji z pompą cyrkulacyjną. Odprowadzenie kondensatu z pompy ciepła do istniejącej instalacji kanalizacji sanitarnej poprzez montaż pompki skroplin. Instalację wody zimnej i ciepłej należy wykonać z rur miedzianych łączonych przez lutowanie. Rury wody ciepłej należy układać w bruzdach lub po wierzchu ścian, w kierunku prostopadłym lub równoległym do najbliższych ścian. W celu ograniczenia strat ciepła na rurociągach ciepłej wody oraz zapobieżeniu roszenia przewodów wody zimnej należy zastosować izolację termiczną tych rurociągów. Przewody rozprowadzające wodę należy prowadzić ze spadkiem zapewniającym możliwość odwodnienia instalacji w jednym lub kilku punktach oraz możliwości odpowietrzenia instalacji przez najwyżej położone punkty czerpalne. U podstawy pionów wodociągowych stosować zawory odcinające. Nowo projektowana instalacja centralnego ogrzewania dla budynku dydaktycznego zasilana będzie z kotłowni na paliwo stałe, zlokalizowanej w wydzielonym pomieszczeniu technicznym w piwnicy budynku. Nowo projektowana instalacja centralnego ogrzewania zaprojektowana jest w układzie zamkniętym z pompowym obiegiem wody. Nowo projektowana instalacja centralnego ogrzewania wykonana będzie z rur stalowych w systemie zaciskanym. Przewody rozprowadzające w piwnicy należy prowadzić po wierzchu ścian i pod stropem. Piony i podejścia do grzejników należy prowadzić po wierzchu ścian. W związku z rozszerzalnością liniową instalacji należy zastosować kompensację naturalną. W najwyższych punktach instalacji należy zastosować odpowietrzniki automatyczne, natomiast na grzejnikach odpowietrzniki ręczne. W zakresie instalacji elektrycznych zadanie obejmuje wymianę oświetlenia wewnętrznego oraz wykonanie instalacji związanej z modernizacją centralnego ogrzewania i ciepłej wody użytkowej. W ramach robót elektrycznych wykonana zostanie nowa instalacja elektryczna obejmująca wymianę instalacji oświetlenia podstawowego, instalacje siły i sterowania obwodów kotłowni, elektrycznych podgrzewaczy wody oraz wymianę instalacji odgromowej związanej z remontem elewacji i dociepleniem dachu. Po wykonaniu prac budowlanych i instalacyjnych należy przeszkolić pracowników Szkoły w zakresie obsługi nowych urządzeń i oszczędności energii oraz efektów ekologicznych projektu.
  4. Przebudowa i remont bloku sportowego w Szkole Podstawowej nr 24 przy ul. Częstochowskiej 42 we Wrocławiu
    Zamawiający: Zarząd Inwestycji Miejskich, Wrocław
    1. Zakres zamówienia obejmuje przebudowę i remont budynku bloku sportowego Szkoły Podstawowej nr 24 przy ul. Częstochowskiej 42 we Wrocławiu. 1.1. kompleksową przebudowę i remont pomieszczeń budynku bloku sportowego wraz z dostawą i montażem wyposażenia (sala gimnastyczna z galerią, sala gimnastyczna mała, siłownia, zaplecza sanitarno-szatniowe, WC, pom. gospodarcze, magazynowe, techniczne (kotłownia), komunikacja), 1.2. montaż pochylni dla osób niepełnosprawnych wewnątrz budynku, 1.3. termomodernizację elewacji bloku sportowego (zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia 2017r. współczynnikami przenikania ciepła U dla ścian zewnętrznych = 0,23 W/m2K) 1.4. ocieplenie stropu i remont dachów, (zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia 2017 r. współczynnikami przenikania ciepła U dla dachów, stropodachów = 0,18 W/m2K) 1.5. wymianę stolarki okiennej i drzwiowej, (zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia 2017 r. współczynnikami przenikania ciepła U dla okien = 1,1 W/m2K, U dla drzwi=1,5 W/m2K) 1.6. likwidację schodów zewnętrznych od strony siłowni, 1.7. wykonanie opaski wokół budynku bloku sportowego.
  5. SVA Jarosław: Wykonanie robót budowlanych związanych z remontem budynku internatu Agencji Mienia Wojskowego przy ul. Zawiszy Czarnego 5 w Gliwicach
    Zamawiający: SINEVIA Sp. z o.o., Nowy Dwór Mazowiecki
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych związanych z remontem budynku internatu Agencji Mienia Wojskowego przy ul. Zawiszy Czarnego 5 w Gliwicach.
    Szczegółowy zakres robót zawarty został w dokumentacji technicznej stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ. Do SIWZ został załączony przedmiar robót - załącznik nr 11 do SIWZ, który należy traktować jako dokument pomocniczy, ułatwiający przygotowanie oferty cenowej.
  6. Zespół Szkół Samochodowych ul. J. Kilińskiego 24A - termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 (2)
    Zamawiający: Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych, Gliwice
    Pomocnicze kody CVP opisujące przedmiot zamówienia: 45.11.11.00-9 Roboty w zakresie burzenia 45.42.10.00-4 Roboty w zakresie stolarki budowlanej 45.42.11.00-5 Instalowanie drzwi i okien, i podobnych elementów 45.26.21.00-2 Roboty przy wznoszeniu rusztowań 45.32.10.00-3 Izolacja cieplna 45.41.00.00-4 Tynkowanie 45.26.12.10-9 Wykonywanie pokryć dachowych 45.40.00.00-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 45.33.11.00-7 Instalowanie centralnego ogrzewania 45.32.10.00-3 Izolacja cieplna 45.23.13.00-8 Roboty budowlane w zakresie budowy wodociągów i rurociągów do odprowadzania ścieków 45.33.20.00-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45.22.33.00-9 Roboty budowlane w zakresie parkingów 45.11.12.00-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45.11.12.30-9 Roboty w zakresie stabilizacji gruntu 45.23.32.00-1 Roboty w zakresie różnych nawierzchni 45.11.13.00-1 Roboty rozbiórkowe 45.31.10.00-0 Roboty w zakresie okablowania oraz instalacji elektrycznych. I - zakres prac W zakres niniejszego zamówienia publicznego pod nazwą Zespół Szkół Samochodowych ul. J. Kilińskiego 24A - termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 (2) wchodzi:1. Wycinka i karczowanie 11 szt. drzew wraz z wykonaniem nasadzeń zastępczych. Na wycinkę przedmiotowych drzew Zamawiający uzyskał decyzję zezwalającą na wycinkę drzew WOŚ.613.00121.2015 z dnia 31.08.2015. Biorąc powyższe pod uwagę Wykonawca składając swoją ofertę musi uwzględnić wypełnienie wymagań, które zostały ujęte decyzji na wycinkę WOŚ.613.00121.2015 z dnia 31.08.2015 w terminach wskazanych w decyzji oraz wymagania dokumentacji projektowej tj.: - wycinkę 11 drzew o łącznej liczbie 12 pni zgodnie z decyzją Nr WOŚ.613.00121.2015 z dnia 31.08.2015 wraz z usunięciem korzeni drzew usuwanych i korzeni drzew pozostałych po wcześniejszych wycinkach, - wykonanie nasadzeń zastępczych zgodnie z decyzją WOŚ.613.00121.2015 z dnia 31.08.2015 w lokalizacji wskazanej w dokumentacji projektowej, - ułożenie trawy z rolki na terenach zielonych, - przygotowanie zgłoszenia wykonania nasadzeń do organu, który wydał decyzję nr WOŚ.613.00121.2015 z dnia 31.08.2015, - przeprowadzanie wszelkich niezbędnych zabiegów pielęgnacyjnych w celu utrzymania żywotności nasadzonych drzew w okresie min. 3 lat od daty dokonania odbioru końcowego całości prac związanych z realizacją przedmiotowego zamówienia. 2. Uporządkowanie gospodarki ściekowej, w tym m.in.: - budowa kanalizacji deszczowej (wykonanie 2 szt. przyłączy, wykonanie własnej sieci zewnętrznej, wykonanie instalacji zasilania pomp) - budowa kanalizacji sanitarnej zewnętrznej (wykonanie 1 szt. przyłącza oraz instalacji zewnętrznej), - budowa drenażu opaskowego z odprowadzeniem wód do instalacji kanalizacji deszczowej, - przebudowa instalacji kanalizacji sanitarnej wewnętrznej, - wszystkie prace towarzyszące (jak roboty rozbiórkowe, demontażowe, roboty ziemne, organizacja ruchu na czas robót itp.) 3. Roboty budowlane w zakresie wykonania izolacji ścian zagłębionych w gruncie, na co składa się m.in.: - osuszenie ścian piwnic, - wykonanie od strony zewnętrznej iniekcji ścian, - wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej ścian zagłębionych w gruncie - wykonanie termoizolacji ścian zagłębionych w gruncie, - wymiana stolarki okiennej piwnic wraz z montażem systemowych studni doświetleniowych, - wszystkie prace towarzyszące (jak roboty rozbiórkowe, demontażowe, roboty ziemne itp.) 4. Termomodernizacja budynku, na co składa się m.in.: - wymiana stolarki okiennej, - wymiana drzwi zewnętrznych, - wymiana bram garażowych, - przebudowa zsypów węglowych, - docieplenie ścian zewnętrznych ponad gruntem, - docieplenie stropodachów (część A, B, C) - docieplenie zadaszenia nad stacją diagnostyczną (część wysoka segmentu A) - docieplenie zadaszenia nad dobudówką przy segmencie C - przebudowa kominów, - wykonanie instalacji odgromowej, - wykonanie oświetlenia elewacji, - montaż daszku nad wejściem do budynku - prace w zakresie instalacji c.o. - roboty wykończeniowe - wszystkie prace towarzyszące (jak roboty rozbiórkowe, demontażowe, montażowe itp.) 5. Zagospodarowanie terenu: - przebudowa schodów zewnętrznych i murków oporowych, - roboty rozbiórkowe na terenie dziedzińca, - wykonanie warstw podbudowy pod ciągi piesze i jezdne, - wykonanie nawierzchni docelowych - wykonanie trawników i nasadzeń zastępczych - naprawa ogrodzenia. II - dokumenty opisujące przedmiot zamówienia Szczegółowy zakres prac (z zastrzeżonymi przez Zamawiającego zmianami ujętymi w punkcie III) został ujęty w: - decyzji o pozwoleniu na budowę nr 1455/2014 z 25.09.2015. - decyzji zezwalającej na wycinkę WOŚ.613.00121.2015 z dnia 31.08.2015. - wykazie terminów egzaminów potwierdzających kwalifikacje zawodowe, kiedy to Wykonawca nie będzie prowadził prac na terenie budowy, - dokumentacji projektowej i STWiORB sporządzonych przez Biuro Projektowe Solarsystem s.c.tj.: 1. Projekt budowlany [PB]- Ocieplenie ścian zewnętrznych, ocieplenie ścian w gruncie, ocieplenie stropodachów, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz bram garażowych, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian w gruncie dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J. Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 oraz Projekt wykonawczy - Ocieplenie ścian zewnętrznych, ocieplenie ścian w gruncie, ocieplenie stropodachów, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej oraz bram garażowych, wykonanie izolacji przeciwwilgociowej ścian w gruncie dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 (Zamawiający zmodyfikował część zakresu robót ujętych w opracowaniach. Zakres zmian został ujęty w ust. III) 2. Projekt budowlany [PB]- Przebudowa placów parkingowych od strony ul. Radosnej i ul. Strzelców Bytomskich dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 oraz Projekt wykonawczy [PW]- Przebudowa placów parkingowych od strony ul. Radosnej i ul. Strzelców Bytomskich dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 (Zamawiający zmodyfikował część zakresu robót ujętych w opracowaniach. Zakres zmian został ujęty w ust. III) 3. Projekt budowlany [PB]- Projekt przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 oraz Projekt budowlany [PB]- Projekt przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 (pełen zakres robót objęty opracowaniami) 4. Projekt budowlany [PB]- Przebudowa kanalizacji deszczowej, budowa drenażu opaskowego, przebudowa kanalizacji sanitarnej wewnętrznej i regulacja instalacji centralnego ogrzewania dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 oraz Projekt wykonawczy [PW]- Przebudowa kanalizacji deszczowej, budowa drenażu opaskowego, przebudowa kanalizacji sanitarnej wewnętrznej i regulacja instalacji centralnego ogrzewania dla budynku Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 (pełen zakres robót objęty opracowaniem) 5. Projekt budowlany [PB] - Przebudowa instalacji elektrycznych dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 oraz Projekt wykonawczy [PW]- przebudowa instalacji elektrycznych dla obiektu Warsztatów Szkolnych Zespołu Szkół Samochodowych w Gliwicach w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. J Kilińskiego termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 (pełen zakres objęty opracowaniem) 6. Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych dla robót ogólnobudowlanych, sanitarnych i drogowych (specyfikacja dla robót elektrycznych została ujęta w specyfikacji robót sanitarnych i specyfikacji robót budowlanych), opracowane przez biuro Jednostkę Projektową Solarsystem s.c., 32-400 Myślenice, ul. Słowackiego 42. Przedstawione w ww. dokumentach wskazania na urządzenia techniczne i materiały z podaniem producenta należy traktować jako przykładowe ze względu na zasady ustawy Prawo zamówień publicznych, a zwłaszcza art. 29 do 31. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanych ww. dokumentach norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia. Oznacza to, że wykonawcy mogą zaproponować inne niż wyszczególnione w dokumentacji rozwiązania z zachowaniem odpowiednich równoważnych parametrów technicznych, norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia dla osiągnięcia oczekiwanej funkcjonalności całego układu będącego przedmiotem zamówienia z zapewnieniem uzyskania wszelkich ewentualnie wymaganych uzgodnień. III. - zmiany rzeczowego zakresu zamówienia w odniesieniu do dokumentacji projektowej wymienionej w ust. II, które wprowadza się przez Zamawiającego 1. Rezygnuje się z wykonania przepony poziomej od strony pomieszczeń piwnicznych. Wykonawca w swojej ofercie musi uwzględnić wykonanie przepony poziomej ścian zewnętrznych od strony zewnętrznej budynku. Przed przystąpieniem do wykonania iniekcji Wykonawca robót będzie zobowiązany wykonać suszenie ścian oraz wykonać wszelkie prace przygotowawcze niezbędne do wykonania zgodnie z wytycznymi producenta systemu, w którym Wykonawca będzie wykonywać przeponę poziomą ścian zewnętrznych. W ramach niniejszego zamówienia publicznego nie przewiduje się wykonania robót budowlanych wewnątrz pomieszczeń piwnicznych opisanych w p. 4.7 Wykonanie przepony poziomej projektu budowlanego, o ile którejś z tych robót nie wymaga przyjęta przez Wykonawcę technologia wykonania przepony poziomej ścian zewnętrznych budynku. Dodatkowo w obrębie pomieszczeń piwnicznych należy przeprowadzić tylko te roboty budowlane, które są konieczne do wykonania jako roboty towarzyszące innym robotom budowlanym wchodzącym w przedmiot zamówienia (jak np. roboty budowlane związane z wykonaniem nowej kanalizacji sanitarnej), przy czym zaznacza się, że po zakończeniu robót budowlanych pomieszczenia piwniczne należy pozostawić w stanie niepogorszonym względem stanu zastanego. 2. Cała nowa stolarka okienna ma być wykonana jako standardowa tj. rezygnuje się z wyposażenia okien w okucia i szyby antywłamaniowe w klasie P4. Cała nowa stolarka okienna ma być wykonana jako okna z profili PCV, 6-komorowe o współczynniku przenikania ciepła dla całego okna <=1,3 W/m2K, współczynnik izolacyjności akustycznej Rw>33dB, okucia rozszczelniające w skrzydle uchylno - rozwiernym, szyby zespolone, ciepłochronne float 4/16/4; 3-uszczelka - modyfikowane tworzywo, nawiewniki higrosterowane dwustrumieniowe - zakres pracy od 30 do 70 % wilgotności względnej w pomieszczeniu, przepływ powietrza od 5 do 35 m3/h, okna wyposażone w klamki z blokadą błędnego położenia oraz możliwością mikro-uchylenia. Izolacyjność akustyczna Dn,e,w (C, Ctr) dla otwartego nawiewnika higrosterowanego winna wynosić >=35 dB. Zamawiający wymaga zastosowania nawiewników posiadających możliwość ręcznego zamknięcia i pełnego otwarcia nawiewnika. Zamawiający wymaga zastosowania nawiewników z funkcją umożliwiającą zablokowanie przepustnicy nawiewnika ustalając minimalny stały przepływ powietrza. 3. Funkcję zabezpieczeń antywłamaniowych dla okien mają nadal pełnić istniejące kraty zabezpieczające okna. Wykonawca w swojej ofercie musi dodatkowo uwzględnić koszt czyszczenia i malowania krat (na kolor szary) istniejących krat zabezpieczających oraz koszt wszelkich prac towarzyszących w tym koszt ewentualnej naprawy części krat. 4. Rezygnuje się z wykonania prac remontowych wolnostojącego budynku garażu. 5. Rezygnuje się z wykonania nowego ogrodzenia dla agregatu oraz rezygnuje się z wymiany ogrodzenia z paneli betonowych i ogrodzenia ażurowego z siatki. Wykonawca w swojej ofercie musi dodatkowo uwzględnić koszt ewentualnej naprawy, czyszczenia i obustronnego malowania (na kolor szary) ogrodzenia z paneli betonowych, murków i słupków betonowych, elementów metalowych ogrodzenia ażurowego, bram i furtek , czyszczenie i ewentualne uzupełnienie elementów klinkierowych podmurówki oraz koszt wszelkich prac towarzyszących. Uwaga: Zamawiający nie będzie dokonywać korekty przedmiarów robót. Opublikowane przedmiary robót odnoszą się do dokumentacji projektowej wykonanej przez Biuro Projektowe. Opis wprowadzanych przez Zamawiającego zmian został ujęty w niniejszej Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Cenę oferty należy obliczyć na podstawie dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót oraz warunków wskazanych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Przedmiar robót należy traktować jako element pomocniczy. IV - Inne wymagania Zamawiającego 1. Roboty związane z izolacją ścian przyziemia i drenażem w obrębie pomieszczenia kotłowni i składu opału należy wykonać w pierwszej kolejności. 2. Wykonawca uwzględni specyfikę pracy w czynnych obiektach oświatowych i dostosuje do niej sposób realizacji robot budowlanych. 3. Wykonawca musi zorganizować teren budowy w taki sposób by umożliwić jednostce prowadzenie swojej działalności. Wykonawca robót jest zobowiązany do ogrodzenia terenu prowadzonych robót budowlanych. 4. Wykonawca nie będzie prowadził prac na terenie budowy w terminach, w których w jednostce oświatowej będą przeprowadzane egzaminy potwierdzające kwalifikacje zawodowe. Przewiduje się, że egzaminy te będą przeprowadzane w dniach: 14.01.2016, od 19.01.2016 do 30.01.2016, od 30.05.2016 do 04.07.2016. Prace głośne, pylące itp. prace uciążliwe będą prowadzone na terenie budowy po zakończeniu zajęć lekcyjnych. Roboty wewnątrz budynku prowadzić należy w miesiącach lipiec- sierpień. Odstępstwo od tych zasad jest możliwe po uzyskaniu pisemnych uzgodnień z umocowanym przedstawicielem Użytkownika i inspektorem nadzoru reprezentującego Zamawiającego. 5. Prowadzenie robót wewnątrz budynku po godzinach pracy jednostki i w dni wolne od pracy wymaga pisemnej zgody umocowanego przedstawiciela Użytkownika. 6. Obowiązkowe jest prowadzenia dziennika budowy jako dokumentu budowy z realizacji zadania. 7. Wykonawca sporządzi harmonogram terminowo-rzeczowo-finansowy, który zostanie doręczony Zamawiającemu do dnia zawarcia umowy, z uzyskaniem wcześniejszej akceptacji jego formy i zapisu przez Zamawiającego. Harmonogram musi uwzględniać założenie jak powyżej i być sporządzony wg. wzoru załączonego do SIWZ. 8. Zamawiający planuje zaangażowanie podmiotu zewnętrznego - w roli Inżyniera Kontraktu do działania w imieniu Miasta - jako inwestora zastępczego w zakresie nadzorowania budowy i rozliczania kosztów robót, w związku z czym wykonawca powinien uwzględnić współpracę z tym podmiotem. 9. Z uwagi na przypadający od 1 marca do 15 października okres ochronny miejsc lęgowych ptaków i nietoperzy Wykonawca jest zobowiązany: - przed rozpoczęciem prac do wykonania i przedstawienia Zamawiającemu opinii ornitologicznej i chiropterologicznej sporządzonej przez uprawnione do wykonywania tego typu opinii osoby, - do zapewnienia na własny koszt podczas realizacji przedmiotu zamówienia nadzoru ornitologicznego i chiropterologicznego, - do uzyskania-w przypadku wystąpienia w obiekcie miejsc lęgowych ptaków i nietoperzy-odpowiedniej zgody na odstępstwo Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska od przepisów zawartych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o ochronie przyrody - t.j. Dz.U. z 2013 r., poz. 627 z pózn. zm. (decyzji derogacyjnej), - do prowadzenia prac pod nadzorem ornitologicznym i chiropterologicznym. 10. Dla przedmiotowego zadania Zamawiający wystąpił z wnioskiem o dofinansowanie do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który został rozpatrzony pozytywnie przez jednostkę udzielającą dofinansowanie. W związku z powyższym Wykonawca będzie zobowiązany do realizacji wymagań WFOŚiGW dla zadań dofinansowywanych (jak np. umieszczenia tablic informacyjnych). 11. Zamawiający informuje, że w 2015r na zlecenie Zamawiającego zostały wykonane prace w ramach zadania Zespół Szkół Samochodowych ul. Kilińskiego 24A - termomodernizacja i modernizacja budynku warsztatów szkolnych przy ul. Strzelców Bytomskich 25 - wymiana kotła węglowego w systemie zaprojektuj - wybuduj. W zakres tego zadania wchodziły roboty budowlane w zakresie doboru i montażu kotła grzewczego z przebudową części instalacji c.o. w zakresie niezbędnym dla prawidłowego funkcjonowania nowego kotła i instalacji wraz z robotami towarzyszących niezbędnymi do realizacji zadania. Cały zakres robót został wykonany przez Zakład Usług Ciepłowniczych Termus s.c. B.H. Breguła. Zamawiający wymaga by wszelkie prace prowadzone w ramach niniejszego zamówienia publicznego ingerujące w zakres opisanego powyżej zadania były wykonywane w porozumieniu z Zakładem Usług Ciepłowniczych Termus s.c. B.H. Breguła, w celu zachowania gwarancji wykonawcy udzielonej przez Zakład Usług Ciepłowniczych Termus s.c. B.H. Breguła. W związku z powyższym Wykonawca będzie zobowiązany przedstawić Zakładowi Usług Ciepłowniczych Termus s.c. B.H. Breguła szczegółowy opis sposobu prowadzenia prac w obrębie kotłowni i uzyskać pisemną zgodę Z. U. C. Termus s.c. B.H. Breguła na prowadzenie tych prac, w celu zachowania warunków gwarancji Wykonawcy kotłowni. W sytuacji gdy Z. U. C. Termus s.c. B.H. Breguła odmówi Zamawiającemu usunięcia wad gwarancyjnych wykazując, że to Wykonawca niniejszego zadania spowodował wystąpienie wady to Wykonawca niniejszego zadania będzie zobowiązany usunąć tę wadę, a ewentualne roszczenia względem Z. U. C. Termus s.c. B.H. Breguła Wykonawca będzie dochodził we własnym zakresie. Wymagany termin gwarancji: min. 36 max. 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu umowy, przy czym okres gwarancji ma być równy okresowi rękojmi, Wymagany termin rękojmi: min. 36 max. 60 miesięcy, licząc od dnia końcowego odbioru przedmiotu umowy, przy czym okres rękojmi ma być równy okresowi gwarancji
  7. Roboty budowlane polegające na wykonaniu przebudowy budynku administracyjno - biurowego przy ul. Jana Władysława Dawida 1a we Wrocławiu, na potrzeby Instytutu Rozwoju Terytorialnego
    Zamawiający: Instytut Rozwoju Terytorialnego, Wrocław
    Roboty budowlane polegające na wykonaniu przebudowy budynku administracyjno - biurowego przy ul. Jana Władysława Dawida 1a we Wrocławiu, zlokalizowanego na działce 26/1, z zakresem oddziaływania na działki nr ewid. 25/1,25/2,25/3,25/5,25/6,26/2, AM-18, obr.Południe
  8. Modernizacja budynku magazynowego w Składnicy Agencji Rezerw Materiałowych w Lublińcu - etap II
    Zamawiający: Agencja Rezerw Materiałowych, Warszawa
    Modernizacja budynku magazynowego nr 4 (roboty tynkarskie i malarskie oraz posadzki wewnętrzne) w Składnicy Agencji Rezerw Materiałowych w Lublińcu
  9. Modernizacja budynków mieszkalnych w dzielnicy Nowe Miasto - ul. Kręta 1 i ul. Polna 2
    Zamawiający: Miejski Zarząd Budynków Sp. z o.o. w Wałbrzychu, Wałbrzych
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie modernizacji budynków mieszkalnych w dzielnicy Nowe Miasto stanowiących własność Gminy Wałbrzych. Zamówienie zostało podzielone na 3 zadania. Zadanie nr 1: Modernizacja dachu i elewacji budynku przy ul. Polnej 2 w Wałbrzychu. Zadanie będzie realizowane w dwóch etapach: etap 1 - modernizacja dachu, etap 2 - modernizacja elewacji. Rodzaj prac, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać w ramach niniejszego zdania określa załączona dokumentacja techniczna. Zadanie nr 2: Modernizacja elewacji budynku przy ul. Krętej 1 w Wałbrzychu. Rodzaj prac, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać w ramach niniejszego zdania określa załączona dokumentacja techniczna. Zadanie nr 3: Modernizacja instalacji gazowej w budynku przy ul. Krętej 1 w Wałbrzychu.Rodzaj prac, które Wykonawca jest zobowiązany wykonać w ramach niniejszego zdania określa załączona dokumentacja techniczna.
  10. Przebudowa pomieszczeń w budynku Dworca Kolejowego w Świebodzicach w kondygnacji parteru wraz ze zmianą sposobu użytkowania, z przeznaczeniem do zagospodarowania przez Urząd Miasta Świebodzice, na działce nr43/26, AM-2, obręb 3 Świebodzice ( teren zamkniety(
    Zamawiający: Polskie Koleje Państwowe S.A., Warszawa
    1.Przedmiotem niniejszego zamówienia jest przebudowy pomieszczeń w budynku Dworca Kolejowego w Świebodzicach w kondygnacji parteru wraz ze zmianą sposobu użytkowania, z przeznaczeniem do zagospodarowania przez Urząd Miasta Świebodzice, na działce nr 43/26, AM-2, obręb 3 Świebodzice (teren zamknięty), w zakresie określonym w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych - załącznik nr 10, 11 do SIWZ.
    2.Zakres obowiązków wykonawcy został szczegółowo określony we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 9 do SIWZ.
    3.Opis charakterystyki obiektu nieruchomości dworcowej położonej w Świebodzicach przy Placu Dworcowym nr 1 na działce nr 43/26, AM-2, obręb 3 Świebodzice. Nieruchomość dworcowa leży w strefie B ochrony konserwatorskiej (wpisana jest do miejskiej ewidencji zabytków ). Budynek dworca kolejowego jest częściowo podpiwniczony, posiadający kondygnację parteru, piętra, poddasza i strychu. Podstawowym przeznaczeniem budynku jest funkcja dworca. W budynku znajdują się hol główny, kasy biletowe, poczekalnie dla podróżnych oraz toalety publiczne. Zewnętrzne i wewnętrzne ściany nośne oraz ściany działowe wykonane są z cegły pełnej, dodatkowo ściany działowe wykonane są z dziurawki i płyt kartonowo - gipsowych. Konstrukcja dachu stanowi drewniana więźba dachowa wzmacniana metalowymi kratownicami. Dach pokryty jest dachówką ceramiczną oraz częściowo papą na lepiku, odwadniany za pomocą spadków do rynien metalowych. Budynek wyposażony jest w instalację elektryczną, wodociągową, gazową, odgromową, kanalizacyjną, C.O (ogrzewanie gazowe) oraz monitoring.
    Pow. całkowita -1338 m2; pow. Użytkowa - 1993,82 m2; kubatura -15742 m3;
    Pomieszczenia podlegające przebudowie znajdują się w lewym i prawym skrzydle parteru dworca.
  11. Szkoła Podstawowa nr 2, ul. Goździkowa 2 - termomodernizacja i modernizacja budynku
    Zamawiający: Miasto Gliwice, Wydział Zamówień Publicznych, Gliwice
    przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pod nazwą Szkoła Podstawowa nr 2, ul. Goździkowa 2 - termomodernizacja i modernizacja budynku. Zamówienie dotyczy wykonania następującego asortymentu robót: - docieplenie części ścian zewnętrznych budynku z wykorzystaniem BSO, - docieplenie oraz izolacja przeciwwilgociowa ścian zagłębionych wraz z osuszeniem ścian piwnic, -przebudowa studzienek przyokiennych piwnic, - docieplenie stropu nad ostatnia kondygnacją z wykorzystaniem płyt styropianowych z okładziną z płyt MDF, - wymiana stolarki okiennej i drzwiowej w poziomie piwnic budynku, - montaż nawietrzaków okiennych w istniejącej stolarce PCV, - wymiana parapetów zewnętrznych, - demontaż i montaż (po wykonaniu docieplenia) rur spustowych, - wymiana instalacji odgromowej oraz opraw oświetlenia zewnętrznego na budynku, - zabezpieczenie budynku przed graffiti, - wymiana kotłowni węglowej dla potrzeb CO i CWU wraz z modernizacją pomieszczeń kotłowni, - modernizacja pomieszczeń składu opału, - wymiana instalacji CO i CWU, - przebudowa przyłącza kanalizacji sanitarnej i deszczowej, - budowa drenażu opaskowego wokół budynku, - odtworzenie nawierzchni utwardzonych z betonowej wibroprasowanej kostki brukowej. Uwaga: Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawierają dokumentacje projektowe (w tym przedmiary), specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiące załącznik do niniejszej specyfikacji istotnych warunków zamówienia
  12. Termomodernizacja budynku Gimnazjum w Wiadrowie
    Zamawiający: Gmina Paszowice, Paszowice
    Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana
    polegająca na Termomodernizacji budynku Gimnazjum w Wiadrowie. W zakresie ocieplenia ścian: (Budynek Szkoły) 1.
    Ocieplenie ścian zewnętrznych styropianem o grubości 14 cm, 462 m2, 2. Ocieplenie wnęk okiennych styropianem grubości 3
    cm (ościeża), 95 m2, 3. Wyprawa cienkowarstwowa elewacyjna z tynku silikonowego 2 mm 558 m2 (w tym 52 m2 tynku
    mineralnego mozaikowego żywicznego), 4. Izolacja stropodachu wełną mineralna granulowaną, 580 m2, gr 20 cm, 5.
    Wykonanie pokrycia z wierzchniej warstwy papy termozgrzewalnej jednowarstwowe 783 m2, 6. Uzupełnieni tynków kominów,
    7. Wykonanie obróbek blacharskich kominów, 8. Wymiana okien sali gimnastycznej i pomieszczeń przynależnych, 9. Obróbki
    blacharskie stropodachu oraz rynny i rury spustowe, 10. Odtworzenie instalacji odgromowej 235 mb, (Sala gimnastyczna) 1.
    Docieplenie ścian zewnętrznych styropianem o grubości 14 cm 264 m2, 10 cm 256 m2, 2. Wyprawa elewacyjna
    cienkowarstwowa z tynku silikonowego 2 mm, 593 m2 3. Przecierka istniejących tynków z malowaniem farbami silikonowymi
    39 m2 Parapety zewnętrzne z blachy ocynkowanej powlekanej gr 0,7 mm szerokości 40 cm 189 mb Docieplenie ścian
    fundamentowych styrodurem gr 7 cm, 91 m2 Ułożenie płyt chodnikowych betonowych na podsypce 75 m2 Elementy
    odwodnienia demontaż i montaż rewizji żeliwnych (czyszczaków) Wymiana częściowa stolarki okiennej w sali gimnastycznej z
    montażem nawiewników w istniejących oknach (73 szt.) Wymiana stolarki drzwiowej - montaż drzwi aluminiowych
    dwuskrzydłowych i jednoskrzydłowych 30 m2 (Kotłownia CO) 1. Wykonanie instalacji kotłowni olejowej dla potrzeb budynku
    szkoły i przedszkola oraz oddzielnie dla budynku mieszkalnego wraz ze zbiornikami na olej (pełna technologia dla dwóch
    kotłów o mocy 196 kW i 39 kW) wraz z pracami budowlanymi. 2. Instalacja wewnętrzna centralnego ogrzewania dla potrzeb
    szkoły. 3. Grzejniki stalowe dwupłytowe, zawory termostatyczne.
  13. wykonanie robót budowlanych w ramach zadania pn.: Przebudowa Szkoły Podstawowej nr 8 przy ul. Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy - modernizacja obiektów dydaktycznych na terenie powojskowym - etap I
    Zamawiający: Prezydent Miasta Świdnicy, Świdnica
    Przedmiot zamówienia obejmuje roboty budowlane polegające na przebudowie budynku B Szkoły Podstawowej nr 8 przy ulicy Wałbrzyskiej 39 w Świdnicy położonego na działce nr 1996, AM11, Obr. 0005 Zachód oraz zagospodarowanie terenu wokół budynku B szkoły wraz z wpięciem kanalizacji deszczowej do sieci przebiegającej wzdłuż ulicy Paderewskiego obejmujące częściowo działki 1991, 1993, 1994, 1996 AM11, Obr. 0005 Zachód. Dane techniczno-użytkowe obiektu: Rodzaj zabudowy: budynek wolno stojący Powierzchnia zabudowy: 1123,20 m2 Powierzchnia użytkowa: 1533,68 m2 Powierzchnia strychu: 448,00 m2 Kubatura: 10561,7 m3 Liczba kondygnacji nadziemnych: 1+ poddasze Podpiwniczenie: obiekt częściowo podpiwniczony Rodzaj dachu: dach stromy wielospadowy wykonany w tradycyjnej konstrukcji drewnianej Pokrycie dachu: dachówka ceramiczna karpiówka układana w łuskę Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: A. Roboty Budowlane: -Roboty rozbiórkowe i demontażowe; -Przebudowa strefy wejściowej do budynku B wraz ze schodami zewnętrznymi i pochylnią dla osób niepełnosprawnych, wykonanie fundamentów strefy wejściowej wraz ze wzmocnieniem wieńców żelbetowych; -Wykonanie studzienek piwnicznych S1 i S2 - łącznie w ilości 7 szt.; -Wymurowanie ścian wewnętrznych, ścian fundamentowych i ścianek działowych wynikające z częściowej zmiany układu funkcjonalnego pomieszczeń związanej z dostosowaniem budynku B szkoły do obowiązujących przepisów p.poż; -Zamurowania, przymurowania, i wykonanie nadproży w miejscach powiększania istniejących oraz nowoprojektowanych otworów okiennych i drzwiowych; -Wykonanie elementów stalowych konstrukcji wsporczych dla centrali wentylacyjnych; -Docieplenie, uzupełnienie i naprawa uszkodzonych powierzchni stropów międzykondygnacyjnych; -Naprawa, wzmocnienie, impregnacja drewnianych elementów konstrukcyjnych więźby dachowej, wykonanie poziomych rusztów z brustów drewnianych, termoizolacja krokwi dachowych; -Docieplenie stropodachu łącznika sali gimnastycznej i wykonanie nowego pokrycia; -Lokalna rozbiórka pokrycia dachowego w miejscach montażu wyłazów dachowych z niezbędną wymianą elementów konstrukcyjnych więźby dachowej, demontaż kratek wentylacyjnych i zamurowanie otworów wlotowych, oczyszczenie powierzchni kominów powyżej połaci dachu, uzupełnienie pokrycia dachowego w miejscach uprzedniej rozbiórki z użyciem nowej dachówki ceramicznej karpiówki, montaż systemowych elementów komunikacyjnych w obrębie połaci dachowych - wyłazy dachowe, ławy i stopnie kominiarskie; -Izolacja przeciwwilgociowa pionowa i pozioma wraz z zabezpieczenie przeciwwilgociowym murów wewnętrznych i zewnętrznych piwnic budynku B wraz z sala gimnastyczną poprzez wykonanie przepony poziomej przeciwwilgociowej metodą iniekcji oraz natrysku wraz z przygotowaniem powierzchni ścian do dalszej renowacji; -Izolacja przeciwwilgociowa pozioma: podstawy studni piwnicznych, styku ław i ścian fundamentowych, projektowanych ław fundamentowych, posadzki na gruncie, schodów zewnętrznych, posadzki węzłów sanitarnych; -Izolacja pionowa: projektowanych ław i ścian fundamentowych, istniejących ścian fundamentowych, wewnętrznych powierzchni ścian w obrębie kabiny natryskowej, uszczelnienie styków ścian studzienek piwnicznych ze ścianami fundamentowymi budynku; -Paraizolacja: dachu; stropów drewnianych, ścianek szkieletowych; -Izolacja cieplna: połaci dachowych, stropu nad poddaszem, stropu pomieszczeń strychowych, stropodachu łącznika do sali gimnastycznej; -Izolacja pozioma pomieszczeń parteru i pomieszczeń strychowych - w technologii BSO z użyciem wełny mineralnej i stropodachu łącznika do sali gimnastycznej styropapą; -Okładziny zewnętrzne m.in.: odtworzenie detalu układu graficznego elementów drewnianych muru pruskiego, uzupełnienie okładzin z piaskowca w strefie cokołowej, wymiana istniejącego deskowania ścian szczytowych sali gimnastycznej budynku B, schodów zewnętrznych w strefie wejściowej budynku B, nawierzchni pochylni w strefie wejściowej budynku B; odtworzenie, wymiana, naprawa elementów drewnianych muru pruskiego; -Kompleksowy remont elewacji budynku B wraz z sala gimnastyczną zgodnie z dokumentacja projektową -Okładziny i wykładziny wewnętrzne posadzkowe: w pomieszczeniach higieniczno-sanitarnych,w pomieszczeniach dydaktycznych sal lekcyjnych, w pomieszczeniach dydaktycznych oddziałów przedszkolnych; podłoga na strychu; - Okładziny wewnętrzne ścienne i sufitowe, powłoki malarskie (zewnętrzne i wewnętrzne); - Wymiana istniejącej stolarki okiennej, drzwi zewnętrznych i częściowo drzwi wewnętrzne; - Wymiana wszystkich okien w pomieszczeniach piwnicy budynku B przez które przechodzi instalacja gazowa (pomieszczenie 0.3, 0.4, 0.16) w ilości 3 sztuk na okna drewniane białe z nawietrzakiem o wymiarach okna O35 (wymiary zgodnie z zestawieniem stolarki okiennej rys. A-20/B - dokumentacja techniczna opisana w pkt.3.4.SIWZ) -Pomieszczenie 0.16 w piwnicy budynku B: wyburzenie ścianki H=0,70 wraz ze skuciem posadzki i wykonaniem nowej posadzki cementowej zatartej na gładko; -Wymiana i montaż obróbek blacharskich (rynny i rury spustowe), podokienników zewnętrznych, podokienników wewnętrzny, balustrad schodowych i balustrad ochronnych; -Montaż krat pomostowych dla studzienek piwnicznych i kraty zabezpieczającej wewnętrzną klatkę techniczną w budynku B; B.Roboty Instalacyjne: -Wentylacja mechaniczna pomieszczeń piwnicznych w budynku B wraz z montażem centrali wentylacyjnej; -Wentylacja kondygnacji nadziemnych budynku B (wentylacja mechaniczno - nawiewna z rekuperacją); -Wewnętrzna instalacja hydrantowa: wymiana szafek hydrantowych, uzupełnienie instalacji hydrantowej; -Instalacja wodno-kanalizacyjna: nowy układ przygotowania ciepłej wody użytkowej wraz z wymianą wymienników ciepłej wody typu JAD w ilości 2 sztuki wraz z zasobnikiem c.w.u. o bezwężownicowy(o pojemności zasobnika c.w.u. - 280 dm3, ciśnieniu dop. - 6 bar, temp. dop. - 80°C) - 1 szt. z niezbędną armaturą i pompą cyrkulacyjną w całości w zakresie pomieszczenia kotłowni wraz z wyprowadzeniem instalacji przez przegrody oraz z izolacjami poza pomieszczenie kotłowni wraz z uzupełnieniem w pomieszczeniu kotłowni tynków, płyt GK i wszystkich ubytków po wykonywanych pracach także w obrysie zabudów, szachów instalacyjnych wraz z wykonaniem zabezpieczeń p.poż. wszystkich wykonywanych przejść w wymaganych klasach uwzględniając, że kotłownia gazowa stanowi odrębną strefę pożarową i zabezpieczenie powinno odpowiadać odporności ogniowej tj. ściany zewnętrzne -EI 30, ściany wewnętrzne -EI 120, strop nad kotłownią - EI 60, przepusty rurowe dla rur niepalnych w ścianach wewnętrznych kotłowni zabezpieczone elastyczną masą uszczelniającą CP601S oraz otuliną z wełny mineralnej gr.50mm i gęstości 80-100kg/m3, a przejścia kablowe masą ognioochronną CP656, zapewniając szczelność i izolacyjność ogniową EI 60 dla przegród budowlanych wydzielających kotłownię (wszelkie przekucia oraz demontaże w tym bruzdy dla wymienianego sprzętu oraz robót w zakresie kotłowni należy naprawić oraz pomalować dobierając kolorystykę oraz materiał do istniejącego);lokalna ingerencja w instalacje wod.-kan w obrębie piwnicy, parteru i poddasza wraz z niezbędnym armaturą zgodnie z dokumentacja techniczną opisaną w pkt.3.4. -Kanalizacja sanitarna - lokalna przebudowa zgodnie z dokumentacją projektową; -Kanalizacja deszczowa - przebudowa z odprowadzeniem wód deszczowych do kolektora wraz z wymianą istniejących podejść odpływowych, odwodnienie studzienek piwnicznych, wykonanie drenażu opaskowego wokół budynku B z podłączeniem do nowoprojektowanej wewnętrznej kanalizacji deszczowej, wykonanie przykanalików deszczowych kd160 podejść odpływowych pod istniejące rury spustowe z dachu, czyszczenie wpustów i studzienek wraz z konieczną regulację armatury zabudowanej na kanałach deszczowych i odtworzenie nawierzchni; -Ogrzewanie i klimatyzacja: wymiana w całości istniejącej instalacji centralnego ogrzewania wraz z grzejnikami, na nową instalację z rur miedzianych i stalowych wraz z armaturą, konwekcyjnymi grzejnikami stalowymi płytowymi zabezpieczonymi osłonami grzejnikowymi; zakres instalacji c.o. obejmuje ponadto odcinek instalacji c.o. złączenia instalacji z kotła gazowego od sprzęgła hydraulicznego do nowoprojektowanych rozdzielaczy w obrębie pomieszczenia kotłowni w piwnicy; C. Roboty elektryczne: -Wykonanie instalacji elektrycznej:zewnętrznej oraz wewnętrznej instalacji oświetlenia, gniazd wtykowych i instalacji wyrównawczej, zasilanie urządzeń, montaż osprzętu instalacyjnego i gniazd wtykowych; -Wykonanie instalacji dzwonka szkolnego z podłączeniem do sterownika elektronicznej woźnej; -Wykonanie instalacji uziemienia i montaż instalacji odgromowej, wymiana uziomu otokowego wokół budynków, podłączenie metalowych elementów urządzeń zamontowanych na dachach budynków do instal. odgromowej; -Wykonanie systemu sygnalizacji pożaru wraz z montażem osprzętu i urządzeń; -Wykonanie instalacji oddymiania klatek schodowych. D.Zagospodarowanie terenu i infrastruktura techniczna: -Przebudowa strefy wejściowej do budynku B wraz ze schodami zewnętrznymi i pochylnią dla osób niepełnosprawnych; -Wykonanie nowych nawierzchni utwardzonych z kostki betonowej w obrębie opaski wokół budynku B; -Wymiana istniejącego krawężnika drogi wewnętrznej zlokalizowanej wzdłuż elewacji zachodniej budynku B na nowy krawężnik betonowy typu ulicznego; -Budowa drenażu odwadniającego wokół budynku B z podłączeniem do projektowanej wewnętrznej kanalizacji deszczowej na odcinkach od studni S13,S14,S22,S32,S35 z pięcioma wpustami drogowymi i odwodnieniem liniowym wraz z włączeniem do sieci kd 315 przebiegającej w ulicy Paderewskiego poprzez nowoprojektowane, betonowe studnie połączeniowe DN 1000 zbudowane na istniejącym kolektorze; -Wymiana istniejących podejść odpływowych kanalizacji deszczowej z rur spustowych PCV na nowe podejścia odpływowe żeliwne z czyszczakami żeliwnymi wokół budynku B i na odcinkach od studni S13,S14,S22,S32,S35. E. Roboty towarzyszące: -Opracowanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BIOZ, -Zabezpieczenie terenu budowy poprzez ogrodzenie w sposób trwały i zabezpieczenie przed dostępem osób trzecich na teren budowy. Do ogrodzenia należy użyć, np.: segmentowego ogrodzenia stalowego, ogrodzenia z blachy trapezowej na słupkach stalowych lub pełnego ogrodzenia z desek; -Opracowanie uzgodnionego planu organizacji budowy uwzględniając: zapewnienia dojazdu do placu budowy bramą wjazdową od strony ulicy S. Moniuszki poprzez drogę przy miasteczku ruchu drogowego wraz z niezbędną korektą istniejących drzew; a w przypadku braku możliwości wjazdu ciężkim sprzętem budowlanym dla w/w drogi uwzględniając możliwość wjazdu od ulicy Paderewskiego tylko po godz.16:30; -Organizacja, utrzymanie i likwidacja placu budowy; -Usuwanie odpadów i zanieczyszczeń z terenu budowy wraz z ich utylizacją; - Realizacja nadzoru i kierownictwa prac montażowych przez osoby wykwalifikowane..

Inne osoby dla Kowalski Zdzisław Bogdan (77 osób):