Kogo reprezentuje osoba

Mazurek Dariusz Robert

w KRS

Dariusz Robert Mazurek

− Profil Osoby z KRS
Pierwsze imię:Dariusz
Drugie imię:Robert
Nazwisko:Mazurek
Płeć:Mężczyzna
Rok urodzenia:1977 r., wiek 40 lat
Miejscowości:Szczecin (Zachodniopomorskie), Łódź (Łódzkie)
Przetargi:16 w aktualnych firmach, 20 w poprzednich firmach
Aktualnie reprezentuje:
  1. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: w Zarządzie

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Jankowski Waldemar Zbigniew, Kaczorowski Przemysław Ireneusz, Kiper Jan, Koza Stanisław, Śladewska Adrianna
  2. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: w Zarządzie

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Rutkowska Magdalena

Reprezentował:
  1. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: w Zarządzie

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Ćwiklińska Małgorzata Joanna, Jankowska Adrianna

    Osoby współwystępujące niejednocześnie w tej firmie według KRS:
    Kowalczyk Andrzej Mirosław

Osoby współwystępujące w KRS działają obecnie w:
  1. Bdft Sp. Z O.O. Likwidacyjnej, Warszawa − KRS 0000079232
  2. Bini Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000024959
  3. Biodynamika Sp. Z O.O., Dębołęka − KRS 0000469670
  4. Biosynteza Sp. Z O.O., Dębołęka − KRS 0000419841
  5. Cordis Logistic Sp. Z O.O. Spółka Komandytowa, Radomsko − KRS 0000341356
  6. Cte Carbotech Engineering S.A. Układowej, Szczecin − KRS 0000408818
  7. Ekomech Sp. Z O.O., Kłebowiec − KRS 0000038265
  8. Inżynieria Ekologiczna Sp. Z O.O., Łódź − KRS 0000561909
  9. Kielart Konserwacja Zabytków Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000141255
  10. Masterkris Spółka Z Ograniczoną Odpowiedzianością, Wrzosy − KRS 0000466039
  11. Olleco Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000610658
  12. Planet Sport Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000222525
  13. Pomerania Tech Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000545858
  14. Przedsiębiorstwo Inżynierii Środowiska 4eco Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000580158
  15. Ropan Sp. Z O.O. Likwidacyjnej, Pyrzyce − KRS 0000257629
  16. Scansia Logistics Sp. Z O.O. Likwidacyjnej, Szczecin − KRS 0000216299
  17. Techpol S.A., Szczecin − KRS 0000620291
  18. Urban Construction Sp. Z O.O., Tanowo − KRS 0000701801
  19. Urban Zone Developer Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000460376
  20. Welet Sp. Z O.O. Likwidacyjnej, Maszewo − KRS 0000114972
  21. Work-pl Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000601708
  22. Zachodniopomorskie Stowarzyszenie Syndyków, Szczecin − KRS 0000210013

Osoby współwystępujące w KRS działały także w:
  1. Arrival Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000301058
  2. Automobilklub Koszaliński W Koszalinie, Koszalin − KRS 0000020353
  3. Basarab, Gapiński, Kozłowski i Partnerzy Radcy Prawni i Adwokaci, Szczecin − KRS 0000291347
  4. Cte Carbotech Engineering Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000208950
  5. Danagro Technik Sp. Z O.O., Police − KRS 0000191312
  6. Ebo International Sp. Z O.O., Golenice − KRS 0000269558
  7. Ekomech-demet Sp. Z O.O., Debrzno − KRS 0000105028
  8. Energopol - Trans Sp. Z O.O., Świnoujście − KRS 0000175899
  9. Energopol - Transport Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000167473
  10. Eurostal Północ S.A., Szczecin − KRS 0000185283
  11. Gryfskand Sp. Z O.O., Gryfino − KRS 0000034712
  12. Instytut Santa Monica Wytwórczość Własna Sp. Z O.O., Kamień Pomorski − KRS 0000149270
  13. Kamieńskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. Z O.O., Kamień Pomorski − KRS 0000350515
  14. Marina Kamień Pomorski Sp. Z O.O., Kamień Pomorski − KRS 0000339118
  15. Odlewnia Metali Polmo Sp. Z O.O., Stargard Szczeciński − KRS 0000047495
  16. Ozen Sp. Z O.O., Wałcz − KRS 0000164157
  17. Polski Koncern Spirytusowy Sp. Z O.O., Ińsko − KRS 0000138992
  18. Porta Complex S.A., Szczecin − KRS 0000067479
  19. Porta Garda S.A., Szczecin − KRS 0000061164
  20. Prinż Pomerania S.A., Szczecin − KRS 0000149328
  21. Pro-tex Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000163439
  22. Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Sp. Z O.O., Kamień Pomorski − KRS 0000047432
  23. Rivaal Sp. Z O.O., Łobez − KRS 0000082028
  24. Spółdzielnia Mieszkaniowa Uniwersytet, Szczecin − KRS 0000056514
  25. Stowarzyszenie Klub Tenisowy Szczecin, Szczecin − KRS 0000311731
  26. Stowarzyszenie Wspierania Rozwoju Gospodarczego Powiatu Polickiego, Police − KRS 0000271251
  27. Techno-bud Sp. Z O.O., Kamień Pomorski − KRS 0000118226
  28. Welet Company Sp. Z O.O., Maszewo − KRS 0000053042
  29. Zakłady Przetwórstwa Mięsnego Rol-banc Sp. Z O.O., Przeźmierowo − KRS 0000054129
  30. Związkowy Zakład Usługowo-handlowy Portowiec Sp. Z O.O., Szczecin − KRS 0000047077

Powiązane przetargi (36 szt.):
  1. Rozbudowa, przebudowa /modernizacja/ oczyszczalni ścieków w Iłży
    Zamawiający: Gmina Iłża, Iłża
    Rozbudowa, przebudowa /modernizacja/ oczyszczalni ścieków w Iłży
  2. Budowa chodnika w m. Tuczno w ciągu drogi wojewódzkiej nr 177
    Zamawiający: Województwo Zachodniopomorskie - Zachodniopomorski Zarząd Dróg Wojewódzkich, Koszalin
    Zamówienie obejmuje budowę chodnika w m. Tuczno w ciągu drogi wojewódzkiej nr 177 (dojście do fabryki czekolady). Zakres robót obejmuje: usunięcie warstwy humusu, wycinkę drzew i krzaków, rozbiórkę krawężników betonowych, rozbiórkę nawierzchni z tłucznia i brukowca, nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych, podbudowy z betonu, rozbiórkę przepustu, wykonanie koryta, wykonanie warstwy podbudowy z kruszywa łamanego, gruntu stabilizowanego cementem i betonu, wykonanie nasypów i wykopów, wykonania ścieżki pieszo-rowerowej i zjazdów z kostki brukowej betonowej, ustawieniu krawężników i obrzeży betonowych, plantowanie, wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz roboty towarzyszące
  3. Budowa oczyszczalni ścieków Qśrd=275 m3/d w miejscowości Brzeźnio na działkach nr 209 i 210 Gmina Brzeźnio, Powiat Sieradzki jako etap II zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa sieci wodociągowych oraz budowa oczyszczalni ścieków jako II i III etap racjonalizacji gospodarki wodno-ściekowej Gminy Brzeźnio
    Zamawiający: Gmina Brzeźnio, Brzeźnio
    1)Przedsięwzięcie pn.: Budowa oczyszczalni ścieków Qśrd=275 m3/d w miejscowości Brzeźnio na działkach nr 209 i 210 Gmina Brzeźnio, Powiat Sieradzki jako etap II zadania inwestycyjnego pn.: Rozbudowa sieci wodociągowych oraz budowa oczyszczalni ścieków jako II i III etap racjonalizacji gospodarki wodno-ściekowej Gminy Brzeźnio ma na celu uregulowanie gospodarki wodno - ściekowej gwarantujące oczyszczenie ścieków z terenu gminy Brzeźnio doprowadzonych za pomocą kolektora sanitarnego jak również dowożonych taborem kołowym.
    2) a) Przedmiotem zamówienia jest budowa oczyszczalni ścieków na działkach 209 i 210
    w Brzeźniu. W ramach przedmiotu zamówienia należy wykonać m.in. następujące obiekty: - budynek techniczny, - budynek oczyszczalni ścieków, - budynek techniczno -socjalny, - tacę ociekową, - osłonę śmietnikową, - zjazd z drogi powiatowej, - place, - drogi wewnętrzne i miejsca postojowe, - ogrodzenie wraz z bramą wjazdową, - instalacje wodociągową wewnętrzną i zewnętrzną, - kanalizację sanitarną na terenie oczyszczalni ścieków, - rurociągi technologiczne, - przebudowę istniejącego złącza kablowego, - instalację elektryczną i AKPiA, - przebudowę istniejącego drenażu melioracyjnego, - instalację c.o, -instalację wentylacji mechanicznej i grawitacyjnej, - instalację wod.-kan. Na terenie zaprojektowanej oczyszczalni brak jest obiektów do rozbiórki, znajdują się natomiast inne urządzenia kolidujące z oczyszczalnią t.j. melioracyjne. W/w rozwiązania kolizji zawarte są w dokumentacji projektowej. Obecnie działka na której ma powstać oczyszczalnia ścieków jest użytkowana jako działka rolna, brak na niej drzew i krzewów. b) Koniecznym jest wyposażenie budynku oczyszczalni ścieków w sprzęt i urządzenia niezbędne do prawidłowego użytkowania i uzyskania pozwolenia na użytkowanie. Zgodnie z przepisami prawa sprzęt b.h.p. i p.poż. są niezbędne do oddania do użytkowania, powyższe zapewnia Wykonawca na swój koszt. Na terenie oczyszczalni ścieków musi być umieszczony sprzęt ratunkowy oraz ochronny co najmniej w następującym składzie: - koło ratunkowe z linką (rzutką); 2 szt. - pas szelkowy z linką; 2 szt. - hełmy ochronne; 4 szt. - lampy na baterie w technologii przeciwwybuchowej; 2 szt. - drabina strażacka aluminiowa dł. co najmniej 7,5 m; 1 szt. - okulary przeciwodpryskowe; 2 szt. - wykrywacz gazów; 1 szt. - lampa benzynowa wskaźnikowa kanałowa; 2 szt. Na terenie oczyszczalni ścieków musi być umieszczony sprzęt P.POŻ. co najmniej w następującym składzie: - węże ppoż. 52; 2*20mb - redukcja ppoż. 75/52; 2szt. - prądownica 52; 2szt. - klucz do zasuw; 2szt. - znaki ochrony ppoż. 1kpl. - gaśnice proszkowe 6kg - 4 szt Powyższe pozycje należy uwzględnić wyceniając przedmiot zamówienia. c) Prace przy odwodnieniu wykopów każdy z Wykonawców ma obowiązek wycenić we własnym zakresie na podstawie opracowanej dokumentacji geologicznej dołączonej do SIWZ-u. Indywidualna wycena prac odwodnieniowych zależy wyłącznie od potencjału techniczno organizacyjnego Wykonawcy Robót. d) Wszystkie instalacje wewnętrzne i zewnętrze w branży sanitarnej należy wykonać wg Projektu Wykonawczego i przedmiaru robót ze szczególnym uwzględnieniem pozycji 1, 2, 3 i 4. Zakres główny prac zewnętrznych branży instalacji sanitarnej wynosi: - proj. zewnętrzna instalacja wodociągowa PE90-32 - 184mb - proj. kanalizacja sanitarna PVC 315-160 + studzienki - 245 mb + studnie - proj. rurociągi technologiczne PE - 100mb - proj przyłącz wodociągowy PE90 + studzienka wodomierzowa - 355mb + studnia z technologią - przełożenie drenażu PVC 160mm - 173,20mb - przełożenie drenażu PVC 75-125mm - 375,0mb - proj. wylot żelbetowy 2 kpl - proj. przepust dn600mm - 8,20m e) Nawierzchnię zjazdu publicznego z drogi powiatowej nr 1729E na działkę nr ewidencyjny 519 należy wykonać z kostki brukowej. Przy wykonywaniu zjazdu konieczne będzie zajęcie pasa drogowego, koszty projektu organizacji zezwoleń obciążają Wykonawcę. f)Wykonawca zobowiązany jest do korzystania z punktu poboru energii znajdującego się na działce nr 198/3. Odległość od miejsca poboru mediów na potrzeby budowy wynosi około 330 m. Wielkość zabezpieczeń w miejscu poboru prądu na potrzeby budowy wynosi 63A. W zakresie Wykonawcy jest pozyskanie mediów na potrzeby budowy, co wynika z zapisów treści siwz. Właścicielem linii jest ZE Łódź. Rejon energetyczny Bełchatów i wpięcie należy ustalać z gestorem sieci. Jednocześnie informujemy, iż Gmina Brzeźnio wystąpiła do ZE o warunki przyłączeniowe celem wykonania przyłącza energetycznego do dz nr 209, 210 w m. Brzeźnio (teren zaprojektowanej oczyszczalni ścieków).
    g)Szczegółowy zakres robót określają: dokumentacja projektowa, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót oraz przedmiary robót stanowiące rozdział III siwz. h)Wykonawca zobowiązany jest do wykonania robót budowlanych na podstawie wydanego pozwolenia na budowę nr 626/211 z 2 września 2011 roku, zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami, w tym ochrony środowiska oraz przy zachowaniu przepisów BHP i p.poż., przy maksymalnym ograniczeniu uciążliwości prowadzonych robót. Wykonawca gwarantuje także wykonanie przedmiotu zamówienia pod kierownictwem osób posiadających wymagane przygotowanie zawodowe do pełnienia samodzielnych funkcji technicznych w budownictwie. i)Wykonawca zapewnia materiały i urządzenia niezbędne do wykonania przedmiotu umowy, posiadające aktualne atesty i certyfikaty, świadectwa pozwalające na ich stosowanie. Dokumenty te zobowiązany jest przedłożyć Inspektorowi nadzoru oraz Zamawiającemu. Transport materiałów na plac budowy oraz dostarczenie i eksploatacja maszyn i urządzeń obciążają Wykonawcę.
    j)Wykonawca gwarantuje, że użyte do wykonania obiektów materiały, urządzenia itp. będą nowoczesne, fabrycznie nowe, wysokiej jakości oraz pozbawione będą wad projektowych wykonawczych i materiałowych, a ich elementy stanowić będą nowoczesne i sprawdzone rozwiązania technologiczne i projektowe. Zamawiający nie dopuszcza maszyn i urządzeń prototypowych. Zastosowane urządzenia i materiały m.in. armatura biała, glazura, terakota itp. muszą być w I gatunku.
    k)Po zakończeniu robót, ale przed ostatecznym odbiorem przez Zamawiającego Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu budowy wraz z terenem przyległym i doprowadzenia ich do stanu jaki był przed rozpoczęciem robót (w tym drogi dojazdowej).
    l)Wykonawca zapewnia szkolenie personelu Zamawiającego w trakcie rozruchu, ruchu regulacyjnego i ruchu próbnego, w zakresie montażu, uruchomienia, eksploatacji, konserwacji lub napraw oraz zapewnia pomoc merytoryczną (w tym dojazd na miejsce w przypadku zaistnienie takiej potrzeby) w okresie trwania gwarancji i rękojmi.
    m)Wykonawca gwarantuje wykonanie kompletnego przedmiotu umowy zgodnie z warunkami pozwolenia na budowę, zgłoszenia robót budowlanych, pozwoleń wodno prawnych itp., warunkami technicznymi wykonania i odbiorów oraz z aktualnie obowiązującymi normami państwowymi, prawem budowlanym i innymi obowiązującymi przepisami oraz dobrą praktyką inżynierską.
    n)Wykonawca ma obowiązek sporządzić kompletną dokumentację powykonawczą robót, w tym dokumentację do celów odbioru końcowego, nadzoru budowlanego, dla dozoru technicznego, straży pożarnej, służb sanitarno-epidemiologicznych, służb ochrony środowiska, potrzeb dostawcy energii elektrycznej itp. Wykonawca ma obowiązek uzyskać wszystkie niezbędne dokumenty potwierdzające prawidłowość wykonania robót, przygotować wszystkie kompletne dokumenty, badania, analizy i sprawdzenia, uzyskać pozwolenie na użytkowanie obiektu.
    o)Wykonawca ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie mienia i inne szkody wyrządzone Zamawiającemu, jego podwykonawcom i osobom trzecim o ile wynikają one z działania lub zaniechania Wykonawcy.
    p)Wykonawca zapewni od momentu przejęcia placu budowy do chwili podpisania przez Zamawiającego Protokołu Odbioru Końcowego: - bezpieczeństwo wszystkich osób upoważnionych do przebywania na placu budowy, zgodnie z obowiązującymi przepisami bhp, - utrzymanie placu budowy i obiektów w należytym porządku, - ochrony ppoż. placu budowy, - ochrony mienia znajdującego się na placu budowy, - wykonania i utrzymania na placu budowy oświetlenia, oznakowania, zapór, przegród, zabezpieczeń. - niezwłoczne usuwanie zanieczyszczeń i uszkodzeń dróg, dojazdów do placu budowy, placów składowych.
    q)Zamawiający zaleca, by Wykonawca zapoznał się z miejscem wykonania przedmiotu zamówienia w celu sprawdzenia warunków i terenu prac będących przedmiotem zamówienia niezbędnych do wyceny prac - stąd wyklucza się roszczenia Wykonawcy z tytułu błędnego skalkulowania ceny lub pominięcia elementów niezbędnych do wykonania umowy w związku z powyższym. 3)Oferta powinna uwzględniać również następujące koszty: a)wszelkie koszty związane z realizacją zamówienia wynikające z SIWZ,
    b)koszt wykonania robót budowlanych w tym: urządzenia, materiały sprzęt, robocizna, narzuty i dodatki dla Wykonawcy,
    c)koszty zatrudnionego personelu,
    d)koszty transportu,
    e)zabezpieczenie obsługi geodezyjnej prowadzonych robót oraz wznowienie geodezyjne znaków granicznych w przypadku ich naruszenia w trakcie prowadzonych robót,
    f)zlecenie nadzorów do właścicieli sieci uzbrojenia terenu,
    g)dokonanie ewentualnych uzgodnień z właścicielami w związku z prowadzeniem robót w pasie drogowym, łącznie z opłatą za zajęcie terenu,
    h)koszty wszelkich robót przygotowawczych, przygotowanie placu budowy wraz z dokonaniem geodezyjnego wytyczenia przedmiotu umowy w terenie oraz wyznaczenie stałych punktów odniesienia,
    i)urządzenie terenu budowy, utrzymanie zaplecza budowy i placu budowy (dostawa wody, usuwanie ścieków, wywóz śmieci, organizacja zaplecza socjalnego, oświetlenie, zasilanie w energię elektryczną, telefon, itp.) dozorowanie budowy,
    j)wywóz nadmiaru urobku, koszty wywozu i utylizacji odpadów powstałych w wyniku realizacji robót, k)organizacje ruchu na czas prowadzenia robót,
    l)wykonanie dokumentacji powykonawczej (budowlanej i geodezyjnej), łącznie z naniesieniami zmian do zasobów mapowych, wraz z wersją elektroniczną i uzyskanie potwierdzenia, m)koszty związane z obsługą i inwentaryzacją geodezyjną wykonywanych robót,
    n)koszty związane z odbiorami wykonywanych robót,
    o)koszty związane z uzyskaniem pozwolenia na użytkowanie,
    p)wykonanie badań powykonawczych tj. badań stopnia zagęszczenia podbudowy na odcinkach dróg i terenach utwardzonych lub innych miejscach wskazanych przez Zamawiającego,
    a związanych z przedmiotem zamówienia,
    q)prac porządkowych,
    r)koszty odtworzenia zniszczonych nawierzchni ciągów komunikacyjnych, oraz poniesienie konsekwencji ewentualnych innych szkód powstałych w trakcie prowadzenia robót,
    s)kompleksowy rozruch technologiczny w ramach którego należy uwzględnić wszystkie koszty związane z właściwym prowadzeniem rozruchu technologicznego, tzn.: koszty energii elektrycznej, koszty konserwacji urządzeń (np. wymiana oleju), koszty obsługi oczyszczalni, koszty środków chemicznych używanych w procesach (np. w procesie odwadniania osadu), koszty szkolenia docelowego obsługi oczyszczalni, koszty wykonywania analiz ścieków i osadu,
    t)sporządzenie instrukcji obsługi oczyszczalni i instrukcji stanowiskowych, u)przeszkolenie pracowników obsługi wskazanych przez użytkownika,
    v) przez okres 1 roku od dnia odbioru końcowego przedmiotu zamówienia Wykonawca ma świadczyć doradztwo w rozwiązywaniu problemów i w razie potrzeby nadzorować proces oczyszczania ścieków,
    w) wszystkie koszty ogólne obejmujące: gwarancje, ubezpieczenia, zaplecze budowy, tablice informacyjne, analizy i badania, próby końcowe, przedodbiorowe i odbiorowe, instrukcje eksploatacji i konserwacji, dokumentacje powykonawcze, rozruch technologiczny, roboty tymczasowe. W przypadku wygrania przetargu i realizacji robót przy udziale podwykonawców Wykonawca zobowiązany będzie do zawarcia umów z podwykonawcami, zgodnie
    z postanowieniami art. 647.1.- Kodeksu Cywilnego.
    4)W przypadku wyboru oferty jako najkorzystniejszej, Wykonawca zobowiązany będzie do ubezpieczenia budowy od mogących wystąpić szkód, nagłych zdarzeń losowych oraz od odpowiedzialności cywilnej. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca przed przystąpieniem do wykonywania przedmiotu zamówienia przedłożył polisy lub inne dokumenty ubezpieczenia, potwierdzające zawarcie ubezpieczenia na okres od dnia rozpoczęcia do dnia ukończenia robót, obejmującego: - ubezpieczenie robót, urządzeń i sprzętu budowlanego do wysokości 100% umownego wynagrodzenia, - ubezpieczenie osób trzecich.
    5)Szczególne obowiązki Wykonawcy i wymagania odnośnie sposobu prowadzenia robót:
    a)Uwagi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: Wykonawca wykona przedmiot zamówienia zgodnie dokumentacją projektową na podstawie warunków niniejszego przetargu, z materiałów fabrycznie nowych w I gatunku. Roboty winny zostać wykonane i ukończone zgodnie z prawem obowiązującym w Rzeczypospolitej Polskiej, w szczególności: Prawem Budowlanym, Prawem Ochrony Środowiska, Prawem o Ruchu Drogowym ora z Ustawą o drogach publicznych, Ustawą
    o odpadach, Ustawą o badaniach i certyfikacji i wymaganiami Zamawiającego, a kierowanie
    i nadzorowanie robót mogą wykonywać osoby, które posiadają wymagane prawem uprawnienia
    i są ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej. Szczególną uwagę Wykonawcy muszą również zwrócić na warunki dotyczące zatrudnienia pracowników na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz obowiązek przestrzegania wszystkich przepisów prawnych dotyczących warunków świadczenia pracy dla każdej grupy pracowników. Wykonawcy ponoszą wyłączną odpowiedzialność za zbadanie z należytą starannością specyfikacji istotnych warunków zamówienia, oraz za uzyskanie informacji w odniesieniu do każdego i wszelkich warunków
    i zobowiązań, które w jakikolwiek sposób mogą wpłynąć na wartość lub charakter oferty lub na wykonanie Robót. W przypadku, kiedy Wykonawca zostanie wybrany, żadne żądanie o zmianę ceny ofertowej nie może zostać wniesione na podstawie błędów lub ominięć w świetle powyższych zobowiązań Wykonawcy. Uznaje się, iż złożenie ofert oznacza, że Wykonawcy zapoznali się ze wszelkimi odpowiednimi ustawami i innymi przepisami prawnymi obowiązującymi
    w Rzeczypospolitej Polskiej, które mogą w jakikolwiek sposób wpłynąć nań, lub dotyczyć działań
    i czynności objętych ofertą i wynikającą z niej umową w sprawie zamówienia publicznego. b)Zastosowane materiały i urządzenia muszą być wykonane zgodnie z Polskimi Normami przenoszącymi europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy wynikające z art. 30 Ustawy Prawo Zamówień Publicznych: Europejskie aprobaty techniczne, Wspólne specyfikacje techniczne, Polskie Normy przenoszące normy europejskie, Normy państw członkowskich Unii Europejskiej przenoszące europejskie normy zharmonizowane, Polskie Normy wprowadzające normy międzynarodowe, Polskie Normy, Polskie aprobaty techniczne.
    6)Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje również rozruch technologiczny oczyszczalni oraz niezbędne ekspertyzy techniczne, dokumentację powykonawczą oraz wszelką obsługę techniczną. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca wykona pełną obsługę geodezyjną wraz z inwentaryzacją powykonawczą.
    7)W okresie gwarancji serwisowanie, w tym wynikające z wytycznych producenta, materiały eksploatacyjne dla maszyn, urządzeń i aparatury zapewnia Wykonawca.
    8)Wykonawca w przypadku uszkodzenia maszyny, urządzenia i aparatury w okresie gwarancji niezwłocznie usunie zaistniałe uszkodzenia, chyba że nie będzie to możliwe, zapewni wtedy urządzenia zastępcze.
    9)Wykonawca wykona wszystkie roboty wynikające z dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, przedmiarów robót niezbędne do realizacji przedmiotu zamówienia.
    10)Wymagany okres rękojmi za wady i gwarancji jakości dla elementów przedmiotu zamówienia wynosi na wykonane roboty (materiały i robociznę, maszyny, urządzenia, aparatura) i wady wbudowanych materiałów, maszyn, urządzeń, aparatury - co najmniej 5 lat od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. Okres rękojmi musi być równy okresowi gwarancji. Zabezpieczenie antykorozyjne instalacji, budowli, urządzeń musi zapewniać trwałość w okresie gwarancji i rękojmi wynikającą z normalnej pracy oczyszczalni narażonej na kontakt z różnymi elementami ścieków i osadów.
    11)Jeżeli gdziekolwiek w niniejszej SIWZ (dokumentacji przetargowej tj. opisy techniczne, specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót i przedmiary robót) pojawia się nazwa, marka lub typ wskazujący na konkretnego producenta, należy to interpretować, że określenie ma jedynie charakter przykładowy, a Wykonawca sporządzając ofertę może uwzględnić wyrób każdego innego producenta, który jest równoważny tzn. posiada co najmniej takie same lub korzystniejsze parametry wydajnościowe i jakościowe oraz standard wykonania w stosunku do podanych w SIWZ przykładów. Parametry wydajnościowe i jakościowe zostały wskazane w dokumentacji projektowej. Możliwość zastosowania urządzeń równoważnych uzależniona będzie od ich zgodności ze wszystkimi parametrami określonymi w projekcie i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Powyższe zmiany muszą być wykazane w załączonej tabeli Wykaz urządzeń i materiałów równoważnych i dołączone do oferty - załącznik nr 11 do SIWZ. Brak wskazania w załączniku propozycji zastosowania urządzeń i materiałów równoważnych oznaczać będzie deklarację Wykonawcy, że przedmiot zamówienia zostanie wykonany przy zastosowaniu urządzeń i materiałów przyjętych w projekcie budowlanym. Udowodnienie, że urządzenia i materiały są równoważne spoczywa na Wykonawcy na etapie składania ofert. Dokumenty potwierdzające równoważność należy załączyć do oferty. (art. 30 ust. 5 ustawy Pzp). W sytuacji zastosowaniu materiałów i urządzeń równoważnych Zamawiający wymaga złożenia stosownych dokumentów uwiarygodniających parametry jakościowe, bądź użytkowe tych materiałów lub urządzeń. Zamawiający zastrzega sobie prawo do uzyskania informacji odnośnie miejsca zainstalowania i pracy urządzenia równoważnego oraz dokonania oględzin i sprawdzenia jego działania na wskazanym obiekcie. Zamawiający zastrzega sobie prawo do oceny równoważności proponowanych rozwiązań. Zamawiający zastrzega sobie także prawo do korzystania z opinii ekspertów, rzeczoznawców, itp.
    r)Dokumentacja projektowa dostępna jest do wglądu w Urzędzie Gminy w Brzeźniu, ul. Wspólna 44, 98-275 Brzeźnio, pokój nr 5, od poniedziałku do piątku w godz. 730 - 1530 oraz została zamieszczona na stronie internetowej Urzędu Gminy w Brzeźniu www.brzeznio.finn.pl Osoby odpowiedzialne: Roman Przezak - podinspektor Nr telefonu: 43-820-30-26 Nr faksu: 43-820-36-71 E-mail: rprzezak@brzeznio.pl. Grzegorz Pokrakowski - Kierownik Referatu Rolnictwa Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Nr telefonu: 43-820-30-26 Nr faksu: 43-820-36-71 E-mail: gpokrakowski@brzeznio.pl..
  4. Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Jasieniu, gmina Czarna Dąbrówka
    Zamawiający: Zakład Gospodarki Komunalnej Czarna Dąbrówka, Czarna Dąbrówka
    Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na wykonaniu rozbudowy oczyszczalni ścieków w miejscowości Jasień, gmina Czarna Dąbrówka do przepustowości 160 m3/dobę na podstawie projektu budowlanego opracowanego przez Marka Jankowskiego działającego na podstawie wpisu do CEIDG pod nazwą Szczecińskie Przedsiębiorstwo Budowlane Marek Jankowski z siedzibą ul. A. Zawadzkiego 88/4; 71 - 246 Szczecin. I. Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie: 1. Roboty budowlane i montażowe - studzienka rozdziału - komplet 1; 2. Roboty budowlane i montażowe - pompownia wewnętrzna - komplet 1; 3. Roboty budowlane i montażowe - demontaż istniejącego zbiornika kontenerowego oczyszczalni ścieków do ponownego montażu, jako zbiornika stabilizacji osadu - komplet 1; 4. Roboty budowlane i montażowe - montaż nowoprojektowanych reaktorów biologicznych oraz zbiornika kontenerowej oczyszczalni ścieków, jako zbiornika stabilizacji osadu - komplet 1; 5. Roboty budowlane i montażowe - rurociągi międzyobiektowe - komplet 1; 6. Roboty budowlane i montażowe - rurociąg sprężony powietrza - komplet 1; 7. Roboty budowlane i montażowe - stacja dmuchaw - komplet 1; 8. Roboty budowlane i montażowe - stacja odwadniania osadu i stanowisko składowania osadu - komplet 1; 9. Roboty budowlane i montażowe - plac manewrowy i chodniki na oczyszczalni - komplet 1; 10. Roboty budowlane i montażowe - ogrodzenie terenu oczyszczalni ścieków - komplet 1; 11. Roboty budowlane i montażowe - zieleń na terenie oczyszczalni - komplet 1; 12. Roboty budowlane i montażowe - rozruch technologiczny oczyszczalni ścieków - komplet 1; 13. Roboty budowlane i montażowe - dostawa i montaż tablicy pamiątkowej - komplet 1; 14. Instalacje elektryczne - wymiana kabla zasilającego - komplet 1; 15. Instalacje elektryczne - montaż szafek sterowniczych - komplet 1; 16. instalacje elektryczne - instalacja elektryczna w stacji dmuchaw - komplet 1; 17. Instalacje elektryczne - instalacja elektryczna w stacji odwadniania osadu - komplet 1; 18. Instalacje elektryczne - montaż skrzynek sterowniczych i pomiarowych - komplet 1; 19. Instalacje elektryczne - oświetlenie terenu - komplet 1; 20. Instalacje elektryczne - linie kablowe zasilające i sterownicze - komplet 1; 21. Instalacje elektryczne - aparatura kontrolno - pomiarowa - komplet 1; 22. Instalacje elektryczne - pomiary instalacji elektrycznej - komplet 1; 23. Instalacje elektryczne - kompresorów+ stacja przygotowania powietrza - komplet 1; 24. Instalacje elektryczne - podłączenie istniejących obwodów gniazd i oświetlenia budynku do RG - komplet 1; 25. Stacja Komputer PC z oprogramowaniem - komplet 1; 26. Roboty budowlane i montażowe - obsługa geodezyjna - komplet 1; 27. Roboty budowlane i montażowe - dokumentacja powykonawcza w trzech egzemplarzach - komplet 1. II. Roboty budowlane należy realizować nie przerywając pracy funkcjonującej kontenerowej oczyszczalni ścieków biologiczno - mechanicznej typu EKO - WGB. III. Wykonawca ponosi wszelkie koszty niezbędne do wykonania robót budowlanych w tym: ewentualnej naprawy urządzeń podziemnych i naziemnych uszkodzonych w trakcie realizacji zadania. IV. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty jest w dokumentacji projektowej załącznik nr 11, specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych załącznik nr 12, zakres prac ujęto w przedmiarze robót załącznik nr 10 - stanowią integralną część niniejszej specyfikacji. V. Zadanie należy zrealizować zgodnie z projektem budowlanym, specyfikacja techniczną wykonania i odbioru robót, przedmiarem robót - materiały opracowane przez Marka Jankowskiego działającego na podstawie wpisu do CEIDG pod nazwą Szczecińskie Przedsiębiorstwo Budowlane Marek Jankowski z siedzibą ul. A. Zawadzkiego 88/4; 71 - 246 Szczecin oraz zgodnie ze sztuką budowlaną, polskimi normami, normami branżowymi, obowiązującymi przepisami technicznymi, BHP, ppoż i instrukcją producenta. VI. Informuję, iż wszelkie: nazwy, znaki towarowe, technologie, pochodzenie materiałów - użyte w opisie przedmiotu zamówienia, projekcie budowlanym i przedmiarze robót należy przyjmować, jako równoważne - inne odpowiadające tej klasie i jakości - to znaczy zastosować materiały i technologie o parametrach nie gorszych jak ujęto w opracowanym projekcie i przedmiarze robót. Zgodnie z art. 30 ust. 5 P. z. p. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego, muszą być zaakceptowane przez Zamawiającego na etapie postępowania przetargowego. VII. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej terenu oczyszczalni i jej otoczenia, a także zdobył, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkie dodatkowe informacje, które mogą być konieczne do przygotowania oferty. Koszty dokonania wizji lokalnej terenu ponosi Wykonawca
  5. Budowa stanowiska solarnego suszenia osadu wraz z infrastrukturą towarzyszącą na oczyszczalni ścieków w Redlicy, gmina Dobra Szczecińska (etap II)
    Zamawiający: Urząd Gminy, Dobra
    Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w m. Redlica, gm. Dobra - działki nr 1,4, obręb Redlica - Budowa stanowiska solarnego suszenia osadu wraz z infrastrukturą towarzyszącą na oczyszczalni ścieków w m. Redlica, gmina Dobra Szczecińska - etap II. Zgodnie z pozwoleniem na budowę - Decyzja Starosty Polickiego nr 1007/2012, z dnia 12.11.2012 r., przedmiotem zamówienia są roboty budowlane, wchodzące w skład II etapu realizacji przedsięwzięcia. W ramach niniejszego zamówienia, do zadań oraz czynności Wykonawcy należeć będzie wykonanie prac budowlanych, określonych w Projekcie Budowlanym, Projekcie Wykonawczym, Przedmiarach Robót oraz Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych - etap II. Szczegółowy zakres robót do wykonania przez Wykonawcę przedsięwzięcia, w ramach II etapu realizacyjnego: 1. Przejęcie od Zamawiającego placu budowy. 2. Organizacja zaplecza technicznego i socjalnego na terenie budowy. 3. Organizacja i zabezpieczenie ruchu technologicznego na terenie budowy. 4. Zabezpieczenie robót pod względem bhp oraz bezpieczeństwa osób trzecich. 5. Geodezyjne wytyczenie obiektów i instalacji, pełna obsługa geodezyjna. 6. Roboty budowlane w poszczególnych branżach. 7. Uruchomienie, przekazanie do użytkowania..
  6. Zaprojektowanie i wykonanie w formule pod klucz kompletnego obiektu w postaci oczyszczalni ścieków dla Nowej Wsi w gminie Lubomia
    Zamawiający: Gmina Lubomia, Lubomia
    Przedmiotem niniejszego postępowania przetargowego jest wybór wykonawcy zamówienia polegającego na zaprojektowaniu i wykonaniu w formule pod klucz kompletnego obiektu w postaci oczyszczalni ścieków dla Nowej Wsi w gminie Lubomia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera Program Funkcjonalno-Użytkowy (PFU), stanowiący cześć III SIWZ..
  7. ykonanie ruszt u wsporczego na obiekcie nr 9 oczyszczalni ścieków w Barlinku.
    Zamawiający: Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne "Płonia" Spółka z o.o., Barlinek
    rzedmiot owe robot y polegającą na
    zamocowaniu do bocznej ściany kanalików płyt PEHD o grub. 22mm za pomocą kot ew Hilt i ze st ali nierdzewnej
    A2 ø 10 dł. 68mm w rozst awie od 30cm do 60cm na obiekcie nr 9 na oczyszczalni ścieków w Barlinku.
  8. Naprawa uszkodzonej sieci drenarskiej przy ob. Nr 39 oczyszczalni ścieków w Barlinku.
    Zamawiający: Przedsiębiorstwo Wodociągowo-Kanalizacyjne "Płonia" Spółka z o.o., Barlinek
    Przedmiot zamówienia polega na
    naprawie uszkodzonej sieci drenarskiej w czasie wykonywania ścianki szczelnej dla przepompowni ścieków (ob.
    Nr 39) oczyszczalni ścieków w Barlinku.
  9. Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Kostomłoty Drugie
    Zamawiający: Gmina Miedziana Góra, Miedziana Góra
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie rozbudowy istniejącej oczyszczalni ścieków w Kostomłotach Drugich, poprzez wykonanie dodatkowego zbiornika żelbetowego z dwoma reaktorami SBR o średniej dobowej wydajności po 500 m3/d każdy wraz z wyposażeniem jednego reaktora w urządzenia niezbędne w procesie technologicznym oczyszczania ścieków.
  10. Zadanie nr 7 pn.: Modernizacja oczyszczalni ścieków w Tarnowie Grodkowskim
    Zamawiający: Grodkowskie Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o., Grodków
    Przedmiot niniejszego zamówienia stanowi modernizacja oczyszczalni ścieków w Tarnowie Grodkowskim. Przewidywane prace obejmują prace związane z wymianą urządzeń, roboty ogólnobudowlane oraz roboty elektryczne na obiektach: budynek krat, piaskownik, osadniki wstępne, reaktor biologiczny - istniejący, osadniki wtórne, otwarte komory fermentacyjne, stacje dmuchaw. Prace związane z budową nowych obiektów wraz z robotami towarzyszącymi obejmujące: reaktor biologiczny, punkt mycia pojazdów, poletka osadowe. Modernizacja dróg i placów. Renowacja sieci technologicznych i armatury zaporowej. Modernizacje zasilania obiektów oczyszczalni niskim napięciem i modernizacja budynku energetycznego. System sterowania i monitoringu. Wyposażenie oczyszczalni ścieków
  11. Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Osina
    Zamawiający: Gmina Osina, Osina
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Osina. 2. Szczegółowe określenie przedmiotu zamówienia zawarte jest w: a) Projekcie budowlano-wykonawczym, b) Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót. 3. Kod Wspólnego Słownika Zamówień CPV: c) 45.00.00.00 - Roboty budowlane d) 45.23.24.21-9 - Roboty budowlane w zakresie budowy artystycznych i kulturalnych obiektów budowlanych 4. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy Robót. 5. Obsługa geodezyjna wraz z inwentaryzacją powykonawczą i koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy Robót. 6. Uzyskanie pozwolenia na użytkowanie i koszty z tym związane leżą po stronie Wykonawcy Robót. 7. Koszt zabezpieczenia terenu robót musi być włączony w cenę oferty. 8. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość, o parametrach technicznych i jakościowych odpowiadających właściwościom materiałów przyjętych w projekcie i dopuszczonych do stosowania. Przy wykonywaniu robót budowlanych Wykonawca zastosuje wyroby budowlane wprowadzone do obrotu zgodnie z zasadami określonymi w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. Nr 92, poz. 881 z późn. zm.) oraz w przepisach wykonawczych do tej ustawy. 9. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie w budownictwie (atesty, certyfikaty, aprobaty techniczne, świadectwa jakości). 10. Wykonawca wykona, przygotuje oraz złoży u Zamawiającego (podczas odbioru końcowego robót) w 2 egz., w formie trwale spiętej, wszelkie dokumenty za wykonany przedmiot zamówienia, a zawłaszcza: a) protokoły z badania materiałów, b) dokumenty potwierdzające jakość materiałów i urządzeń użytych do wykonania przedmiotu zamówienia, c) inne dokumenty zgromadzone w trakcie wykonywania przedmiotu zamówienia, a odnoszące się do jego realizacji, zwłaszcza rysunki ze zmianami naniesionymi w trakcie realizacji zadania. 11. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 12. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2010 r. Nr 113, poz. 759 z późn. zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego I funkcjonalnego założonego w projekcie. Przyjęcie rozwiązań równoważnych powodujące konieczność ingerencji w dokumentację projektową i wydane decyzje administracyjne wymagają ewentualnej zgody autora projektu w zakresie ochrony praw autorskich. Koszty związane z koniecznością zmian w projekcie i wydanych decyzjach administracyjnych leżą po stronie Wykonawcy. Termin wykonania całości przedmiotu zamówienia musi uwzględniać czas niezbędny na wykonanie ewentualnych zmian.
  12. Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w m. Redlica, gm. Dobra - działki nr 1,4, obręb Redlica - etap I
    Zamawiający: Urząd Gminy, Dobra
    Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w m. Redlica, gm. Dobra - działki nr 1,4, obręb Redlica - etap I - roboty uzupełniające
  13. Przebudowa oczyszczalni ścieków Łambinowice w miejscowości Łambinowice
    Zamawiający: Gmina Łambinowice, Łambinowice
    Zadanie będzie polegało na przebudowie istniejącej mechaniczno-biologicznej oczyszczalni ścieków Łambinowice tj. na wyłączeniu z dotychczasowego użytkowania wszystkich obecnie zamontowanych urządzeń wchodzących w skład ciągu technologicznego przedmiotowej oczyszczalni oraz montaż nowych urządzeń i elementów, wchodzących w skład obiektu oczyszczalni wraz z nowymi ciągami technologicznymi, spełniającymi wymagane przez prawo aktualne normy w tym przede wszystkim, normy w zakresie ochrony środowiska, na przejściową, maksymalną przepustowość oczyszczalni Q max dobowe = 450 m3/dobę przy Q śr. dobowe = 336,12 m3/dobę dla 2997 RLM.
    Oczyszczalnia po przebudowie składać się będzie z następujących obiektów oraz urządzeń:
    - stacja zlewcza ścieków dowożonych
    - studnia awaryjna kierowania strumienia
    - studnia krat ręcznych
    - budynek operacyjny
    - zbiornik retencyjny ścieków
    - studnia zbiorcza ścieków surowych, wód odciekowych i wód nadosadowych
    - studnia rozprężna rozdzielająca strumień
    - biologiczna oczyszczalnia ścieków HNV
    - studnia zbiorcza ścieków oczyszczonych
    - studnia kontroli przepływu
    - studnia zbiorcza piany osadowej
    - studnia zbiorcza osadów nadmiernych i piany osadowej
    - studnia rozdzielcza osadów nadmiernych
    - zbiornik stabilizacji osadu
    - studnia zbiorcza wód nadosadowych
    - plac manewrowy odbioru oraz składowania osadu
    - studnie kierunkowe
    - wjazdy i place manewrowe
    - ogrodzenie terenu
    - oświetlenie terenu
    - wylot odprowadzający oczyszczone ścieki do odbiornika
    Miejsce realizacji: Oczyszczalnia ścieków Łambinowice gm. Łambinowice, obręb 0010 Sowin, nr dz. ew. 250/3
  14. Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w m. Redlica, gm. Dobra - działki nr 1, 4 obręb Redlica - etap I
    Zamawiający: Urząd Gminy, Dobra
    Budowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w m. Redlica, gm. Dobra - działki nr 1, 4 obręb Redlica - etap I - roboty uzupełniające
  15. Przebudowa oczyszczalni ścieków w Maszewie
    Zamawiający: Gmina Maszewo, Maszewo
    Przedmiotem zamówienia jest przebudowa istniejącej oczyszczalni ścieków i dostosowanie jej parametrów do aktualnych potrzeb Gminy Maszewo w związku z projektowanym podłączeniem dalszych miejscowości w gminie w wyniku rozbudowy systemu kanalizacyjnego. Aktualnie oczyszczalnia oczyszcza ścieki z miasta Maszewo. Do oczyszczalni dopływają w części ścieki z kanalizacji ogólnospławnej. Proces oczyszczania ścieków prowadzi się metodą niskoobciążonego osadu czynnego ze stabilizacją osadu nadmiernego w wydzielonej komorze stabilizacji tlenowej. Oczyszczalnia ścieków zlokalizowana jest na płd-zach. obrzeżu miasta Maszewo, na działkach nr 27, 508.1, 508.2 obręb nr 1 Maszewo. Droga dojazdowa do oczyszczalni zlokalizowana jest na dz. nr 821, a wylot do odbiornika ścieków do rzeki Stepnica na dz. nr 820.4. Obiekt posiada ważne pozwolenie wodno- prawne na odprowadzanie ścieków oczyszczonych nr WOŚiR.KK.6223-28-2004. Obiekt zasilany z sieci energetyki. Zapotrzebowanie energii do napędu urządzeń, oświetlenia ok. 730 kWh:d. Całkowita moc zainstalowanych urządzeń technologicznych - 182,25 kW. Ogrzewanie obiektów z lokalnej kotłowni opałowej węglem typu Ekogroszek posiadającym atest ekologiczny. Moc cieplna kotłowni 80,0 kW. Wykonywany układ oczyszczania ścieków umożliwi prowadzenie procesów denitryfikacji i defosfatacji biologicznej , co powoduje znaczne obniżenie wartości stężeń azotu i fosforu w ściekach oczyszczonych. Obiekt po przebudowie będzie mógł przyjmować docelowo ilość doprowadzanych ścieków Qmax. dob = 1488 m3. Nowa oczyszczalnia wraz z systemem sieci kanalizacji sanitarnych gminy stanowi docelowy program uporządkowania gospodarki wodno - ściekowej Gminy Maszewo. Przedmiotem zamówienia jest modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Maszewie, która obejmuje budowę nowych obiektów oraz remont lub modernizację niektórych obiektów istniejących, rozruch oczyszczalni do uzyskania projektowanych parametrów oraz przeszkolenie obsługi oczyszczalni. Zakres przebudowy oczyszczalni ścieków obejmujący budowę nowych obiektów technologii tj. : 1) przepompownia ścieków surowych, 2) wielokomorowy reaktor sekwencyjny SBR, 3) budynek - technologiczny posadowiony na płycie wierzchniej reaktora SBR, 4) budynek przyczep, 5) plac składowania osadu nadmiernego z wiatą stalową, 6) zasobnik wapna z instalacją dozowania, 7) plac składowania pojemników na skratki i piasek, 8) komora rozprężna ścieków oczyszczonych, 9) komory ścieków oczyszczonych i przepływu ścieków oczyszczonych, 10) sieci wod. - kan. i technologiczne, 11) drogi i place. Zakres przebudowy oczyszczalni ścieków obejmujący remont obiektów istniejących: 1) krata koszowa, 2) punkt przyjęcia ścieków dowożonych, 3) ogrodzenie. Oczyszczalnia ścieków w pełni zautomatyzowana z wizualizacją procesów pracy oczyszczania. Reaktor całkowicie zagłębiony w ziemi przykryty stropem żelbetowym, na którym znajduje się budynek technologiczny. Oczyszczalnia o średniej przepustowości dobowej = 911 m3:d, maksymalna przepustowość dobowa = 1488 m3:d. Efektem ekologicznym po zrealizowaniu przedsięwzięcia będzie przywrócenie i utrzymanie wysokich parametrów jakości wód rz. Stepnicy i spowolnienie intensywności procesów eutrofizacji wód jeziora Lechickiego pozwalających na różnorodne możliwości wykorzystania ich zasobów..
  16. Realizacja zadania inwestycyjnego w systemie zaprojektuj i wykonaj pod nazwą Modernizacja i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Giebułtowie.
    Zamawiający: Gmina Wielka Wieś, Wielka Wieś
    Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie przebudowy i rozbudowy istniejącej oczyszczalni ścieków w Giebułtowie. Do oczyszczalni doprowadzane będą ścieki z uporządkowanych i rozbudowanych zlewni Gminy. Docelowa przepustowość oczyszczalni wynosi około 9990 RLM Qdśr = 1100 m3/d.

    W ujęciu ogólnym zamówienie obejmuje:
    - wykonanie koncepcji dokumentacji projektowej przedkładanej Zamawiającemu do akceptacji jej założeń projektowych
    - sporządzenie projektu budowlanego i uzyskanie dla niego wynikających z przepisów:
    opinii, zgód, uzgodnień i pozwoleń wraz z prawomocnym pozwoleniem na budowę,
    - sporządzenie projektów wykonawczych,
    - wykonanie robót budowlanych wraz z wszelkimi dostawami na podstawie powyższych projektów,
    - przeprowadzenie prób i badań wymaganych dla oczyszczalni (w tym rozruchu) oraz przygotowanie dokumentów związanych z oddaniem oczyszczalni w użytkowanie;
    - Przeprowadzenie szkolenia pracowników obsługi oczyszczalni.
    Oczyszczalnia ścieków ma być zgodna z planem zagospodarowania przestrzennego Gminy Wielka Wieś. Ma stanowić zblokowany obiekt inżynieryjny, w celu ograniczenia powierzchni zabudowy. Zbiorniki technologiczne oczyszczalni ścieków takie jak zbiornik reaktora, zbiornik osadu itp. maja być wykonane z betonu odpornego na korozję. Ze względów hydraulicznych maja być okrągłe, co obniża koszty eksploatacji obiektu. Reaktor biologiczny ma być w bezpośredniej bliskości względem budynku technicznego nie więcej niż 2 m i połączony ma być kanałem technologicznym, w którym usytuowane są wszelkie rurociągi i instalacje technologiczne i służy również jako wejście do reaktora. Reaktor ma być obsypany skarpą, która służy również do izolacji termicznej.
    Budynek technologiczny ma być wykonany metodą tradycyjną, z dachem dwuspadowym i architekturą zbliżoną do budynków jednorodzinnych w celu wkomponowania obiektu w krajobraz wiejski. W budynku mają być wydzielone pomieszczenia obsługi, szatni brudnej, szatni mokrej wraz z zapleczem socjalnym. Antresola budynku technicznego ma być wykorzystana również do umiejscowienia urządzeń technologicznych. Usytuowanie pomieszczenia dmuchaw ma umożliwiać wykorzystanie ciepła produkowanego urządzeniami w celu ogrzewania pomieszczenia technologicznego. Wszelkie podstawowe urządzenia technologiczne wraz z armaturą technologiczną mają być usytuowane w budynku technicznym w celu eliminacji oddziaływania oczyszczalni na środowisko. Zbiornik osadu nadmiernego ma być usytuowany w pobliżu reaktora i budynku technicznego, wyniesiony nad teren oczyszczalni w celu grawitacyjnego napływu osadu do urządzenia odwadniającego. W celu zabezpieczenia zawartości przez zamarzaniem, zbiornik ma być obsypany skarpą.
    Przebudowa i rozbudowa (modernizacja) oczyszczalni obejmie:
    Zbiornik retencyjny ścieków
    Układ napowietrzania / mieszania
    Porcjowe dozowanie ścieków
    Wstępne mechaniczne podczyszczenie ścieków połączonych:
    Automatyczna krata I -go stopnia
    Piaskownik pionowy wraz ze separatorem piasku
    Pompownia główna
    Stacja pomp zatapialnych
    . Mechaniczne podczyszczenie ścieków połączonych
    Automatyczne sito gęste II-go stopnia
    . Oczyszczanie biologiczne ścieków połączonych:
    Selektor beztlenowy
    Komora denitryfikacji/nitryfikacji
    Osadniki wtórne pionowe - separacja osadu od ścieków
    . Pomieszczenie dmuchaw
    Stacja dmuchaw
    Układ dystrybucji powietrza
    . Pompownia ścieków oczyszczonych
    . Pomiar przepływu ścieków oczyszczonych
    . Zagęszczanie i dodatkowa stabilizacja osadu nadmiernego
    Układ napowietrzania
    Układ zagęszczania osadu
    . Stacja mechanicznego odwadniania osadu
    Prasa taśmowa z wyposażeniem
    Stacja przygotowania i dozowania flokulantu
    . Stacja wapnowania osadu odwodnionego
    . Zakres prac adaptacyjnych i modernizacyjnych

    Adaptacja komór reakcji ma polegać na likwidacji osadników wtórnych zasypaniu i dostosowaniu komór reakcji do funkcji zbiorników buforowych.
    Zbiorniki po opróżnieniu ma być poddane gruntownej konserwacji poprzez zerwanie starych warstw ochronnych i nałożenia nowych.
    Podobnie całość pozostałej kubatury oczyszczalni należy poddać generalnemu remontowi i odnowie - wymiana glazury, roboty malarskie, itp., zamulanie komór w pozostałej części oczyszczalni.
    Kubatura zbiorników buforowych ma być oddzielona ścianą szczelną od pozostałej kubatury budynku.

    .Działanie oczyszczalni ma być zautomatyzowane poprzez zastosowanie sterowania oraz przesyłania stanów awaryjnych urządzeń. Monitoring pracy wszystkich urządzeń mechanicznych ma być kompatybilny z systemem monitoringu funkcjonującym w Gminnym Zakładzie Komunalnym
    Charakterystyka podstawowych obiektów technologicznych:
    Zbiornik retencyjny ścieków
    Zbiornik retencyjny ma przyjmować nadmiar ścieków dopływających do oczyszczalni w czasie intensywnych opadów deszczu. Przewiduje się dostosowanie kubatur istniejącej oczyszczalni do funkcji zbiorników buforowych. W celu mieszania zawartości zbiornika, zbiornik ma być wyposażony w system napowietrzania (wykorzystanie istniejącego systemu). Zbiornik ma być wyposażony w pompę zatapialną, w celu równomiernego dozowania ścieków do bioreaktora.
    Wstępne mechaniczne podczyszczanie ścieków - I. stopnia
    Wstępne oczyszczanie ścieków połączonych odbywa się w stacji mechanicznego podczyszczania ścieków, poprzez zastosowanie zestawu automatycznej kraty zainstalowanej w komorze, której zadaniem ma być zatrzymanie większych zanieczyszczeń stałych w celu ochrony wirników pomp. Zatrzymane ma być części stałe większe niż 6mm. Skratki zatrzymane na kracie są magazynowane w pojemniku i wywożone na składowisko odpadów. Stacja mechanicznego podczyszczania ścieków ma znajdować się w pomieszczeniu zamkniętym aby zabezpieczyć ją przed zamarzaniem i przedostawaniem się zapachów.
    Piaskownik pionowy wraz ze separatorem piasku
    Z celu separacji piasku ze ścieków surowych ma być zaprojektowany dwukomorowy piaskownik pionowy. Wydzielony w nim piasek ma być usuwany do separatora-płuczki piasku (przepłukiwanie wodą technologiczną) a następnie transportowany do kontenera i wywożony do zagospodarowania.
    Pompownia ścieków surowych
    Zadaniem pompowni jest podawanie ścieków surowych do węzła oczyszczania mechanicznego a następnie do reaktora osadu czynnego. Sterowanie pracą pomp zatapialnych przy pomocy sterownika przemysłowego z programem optymalizacji pracy pomp ma być zsynchronizowane ze sterowaniem pracą urządzeń technologicznych wchodzących w skład całej oczyszczalni ścieków (głównie mechaniczne podczyszczenie ścieków, reaktor biologiczny), w celu zapobiegania powstania awarii do minimum. Na wypadek awarii sterownika, awaryjny czujnik poziomu powinien bezpośrednio uruchamiać pompy zatapialne.
    Docelowe mechaniczne podczyszczanie ścieków - II stopnia
    Docelowe oczyszczanie mechaniczne ścieków połączonych powinno się odbywać w automatycznym sicie skratkowym. Zatrzymane maja być części stałe większe niż 3mm. Urządzenie ma być zamontowane w pomieszczeniu zamkniętym w celu zapobiegania zamarzaniu. Skratki zatrzymane na urządzeniu powinny być automatycznie transportowane przenośnikiem ślimakowym do kontenera usytuowanym w budynku technicznym w celu zapobiegania przedostawaniu się zapachów.
    Oczyszczanie w reaktorze biologicznym
    Ścieki mechanicznie podczyszczone mają dopływać do stopnia biologicznego oczyszczania - komory osadu czynnego. W reaktorze mają być prowadzone następujące jednostkowe procesy fizyczno-chemiczne oraz biologiczne:
    Pełne biologiczne oczyszczanie ścieków metodą osadu czynnego - usuwanie związków węgla organicznego
    Usuwanie azotu - proces nitryfikacji oraz denitryfikacji
    Usuwanie fosforu - biologiczne częściowe usuwanie fosforu
    Sedymentacja - separacja ścieków oczyszczonych od osadu czynnego
    Komora selektora-defosfatacji
    Reaktor ma posiadać połączone szeregowo komory beztlenowego selektora, do których kierowane są ścieki oraz osad recyrkulowany. Komora ma pełnić funkcję komory biologicznej defosfatacji oraz funkcję zapobiegania rozrostowi bakterii nitkowatych.
    W celu zapobiegania zalegania osadu na dnie komory w okresach mniejszego dopływu ścieków, komory selektora ma być wyposażone w automatyczny układ cyklicznego mieszania sprężonym powietrzem z transferem tlenu do komór selektora < 1 kgO2/d, którego cykl pracy zsynchronizowany jest z układem napowietrzania reaktora biologicznego.
    Komora denitryfikacji nitryfikacji
    W fazie niedotlenionej pracy reaktora, prowadzony ma być proces denitryfikacji, tj. zachodzi proces redukcji azotu azotanowego zawartego w całej objętości komory. W fazie tlenowej intensywnego napowietrzania, prowadzony ma być proces nitryfikacji oraz usuwania ładunku zanieczyszczenia organicznego.
    Komora denitryfikacji/nitryfikacji napowietrzana ma być przy pomocy dyfuzorów membranowych płytowych, wykonanych z materiału elastomer - silikon, co umożliwia przeczyszczenie mikro otworków od zarostów i osadu w czasie eksploatacji roztworem kwasu octowego. System nacinania membrany ma być skonstruowany tak, by zapobiegał zatykaniu dyfuzora w przypadku braku powietrza (rodzaj zaworu zwrotnego). Dyfuzor powinien być płaskiej konstrukcji, mocowany bezpośrednio do dna, co pozwala na pełne wykorzystanie wysokości czynnej i zapobiega osadzaniu się osadu na dnie komory. Wszystkie dyfuzory ma być zasilane oddzielnymi rurociągiem powietrza z własnym zaworem odcinającym i możliwością kontroli i regulacji doprowadzonego powietrza, co umożliwia stworzenie dużej ilości indywidualnych sekcji napowietrzania. W razie awarii dyfuzora ma istnieć możliwość jego odłączenia z pracy bez konieczności wyłączenia następnych.
    Rozwiązanie techniczne układu ma eliminować zastosowanie urządzeń mechanicznych takich jak pompy cyrkulacyjne, mieszadła wymagane dla utrzymania osadu czynnego w zawieszeniu oraz uzyskania warunków niedotlenionych w komorach osadu czynnego. Tlen wprowadzony do reaktora w procesie mieszania powinien być zużywany do procesu biologicznego oczyszczania ścieków.
    Urządzenie do separacji osadu od ścieków - Osadnik wtórny
    W celu separacji osadu czynnego od ścieków oczyszczonych, mieszanina osadu czynnego i ścieków ma dopływać do pionowych osadników wtórnych usytuowanych wewnątrz reaktora. Osadnik ma być wyposażony w strefę przepływu laminarnego co powoduje odgazowanie i flokulację osadu czynnego poddanego sedymentacji. Wymagane jest, aby odprowadzanie ścieków oczyszczonych z osadnika wtórnego realizowane było nie przelewem pilastym bezpośrednio z powierzchni osadnika, ale z pod jego powierzchni najlepiej od 10 do 20 cm pod powierzchnią. Wymagane jest również, aby ścieki były odprowadzane w sposób równomierny. Urządzenie ma umożliwiać regulację wysokości czynnej ścieków w osadniku wtórnym a także w komorze osadu czynnego bez konieczności wykorzystywania urządzeń mechanicznych takich jak zasuwy, i przepustnice. Przykrycie reaktora
    Zbiornik reaktora przykryty ma być lekkim przykryciem modułowym. Elementy przykrycia mają być zamocowane na konstrukcji nośnej. Konstrukcja nośna przykrycia i pomost technologiczny reaktora powinny służyć celom komunikacyjnym i eksploatacyjnym oraz do mocowania instalacji technologicznej. Zabezpieczenie konstrukcji pomostu technicznego - cynkowanie ogniowe.
    Stacja dmuchaw
    Sprężone powietrze do systemu napowietrzania reaktora biologicznego mają dostarczać dmuchawy umieszczone wewnątrz budynku technicznego. Dmuchawy mają charakteryzować się minimalnym serwisem, (okresowa wymiana filtrów i smarowanie) i wysokim stopniem niezawodności. Dmuchawy rotacyjne maja być podłączone do układu rozprowadzającego powietrze do poszczególnych podzespołów i pomp powietrznych z możliwością odprowadzenia skroplin.
    Sterowanie pracą dmuchaw ma się odbywać w zależności od wymaganego stężenia tlenu w komorze denitryfikacji nitryfikacji reaktora mierzonej przy pomocy sondy tlenowej oraz programu sterownika, przy pomocy wartości progowych tlenu O1, i O2 oraz czas cyklu pracy reaktora T1 i T2 przy ustalonych przy określonych warunkach tlenowych, uzależnionych od składu ścieków dopływających do komory reaktora biologicznego. Czas pracy poszczególnych dmuchaw, częstotliwość włączania oraz szybkość reakcji na zmiany w systemie sterowane mają być przez program modułowych sterowników przemysłowych z wyświetlaczem LCD. System sterowania procesu ma optymalizować czas pracy dmuchaw. Zastosowanie układu napowietrzanie/mieszanie i sterownia jego pracą ma pozwalać na prowadzenie procesu denitryfikacji i utrzymania w komorze warunków nie dotlenionych bez stosowania mieszadeł zatapialnych.
    Odprowadzenie ścieków oczyszczonych
    Oczyszczone ścieki odprowadzane mają być grawitacyjnie do pompowni ścieków oczyszczonych. Ścieki oczyszczone odprowadzane będą pompowo do odbiornika poprzez przepływomierz elektromagnetyczny, którego sygnał podłączony jest do sterownika, w celu dokonania rejestracji danych ilości ścieków przepływających przez oczyszczalnię ścieków oraz sterowanie pracą urządzeń zależnych od ilości ścieków.
    Magazynowanie osadów
    Osad nadmierny ma być kierowany do wydzielonego zbiornika stabilizacji tlenowej. Wiek osadu w zbiorniku stabilizacji tlenowej nie mniej niż 10 dób.
    Odwadnianie i wapnowanie osadu
    Do odwodnienia osadu ma być zastosowana prasa taśmowa uzyskująca stężenie suchej masy osadu po odwodnieniu powyżej 20%. Do płukania urządzenia należy przewidzieć wodę technologiczną.
    Urządzenia do odwadniania ma współpracować ze stacją wapnowania osadu. Osad odwodniony ma być automatycznie transportowany do pojemnika osadu odwodnionego, zlokalizowanego w odrębnie wydzielonym pomieszczeniu w budynku technicznym. Pomieszczenie ma posiadać odpowiednią instalację wentylacji mechanicznej. Instalacja technologiczna ma zapewnić uzyskanie parametrów osadów zgodnych z obowiązującymi wymaganiami prawnymi oraz warunkami określonymi w PFU.

    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określony został w programie funkcjonalno- użytkowym stanowiącym załącznik do niniejszej umowy
    Przedmiot zamówienia należy wykonać również zgodnie z opracowaną przez Wykonawcę dokumentacją projektową w rozumieniu rozporządzenia Ministra Infrastruktury w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalnego ( Dz. U. Nr 202, poz.2072 z poź zm. )
    Przedmiot umowy zostanie wykonany na warunkach określonych w postanowieniach niniejszej umowy oraz w:
    - specyfikacji technicznej
    - harmonogramie rzeczowo- terminowo- finansowym robót
    - złożonej ofercie
    - kosztorysie inwestorskim
    - dokumentacji projektowo- wykonawczej Przedmiot umowy będzie realizowany zgodnie z zatwierdzonym przez Zamawiającego harmonogramem rzeczowo-finansowym stanowiącym załącznik nr 2 do umowy, który zostanie uszczegółowiony przez Wykonawcę odpowiednio do tabeli elementów scalonych i kosztorysu przekazanego przez Wykonawcę wraz z dokumentacją projektową.Roboty budowlane określone w ust. 2.1 zostaną wykonane zgodnie ze specyfikacją techniczną i przepisami prawa budowlanego.
    Strony postanawiają, że każda część przedmiotu umowy ujęta szczegółowo w harmonogramie rzeczowo-finansowym, w miarę ich ukończenia, podlega odbiorowi częściowemu przez Inwestora.
  17. Modernizacja - przebudowa i rozbudowa oczyszczalni ścieków w Pasłęku
    Zamawiający: Urząd Miejski w Pasłęku, Pasłęk
    Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana, polegająca na: przebudowie i rozbudowie biologiczno - mechanicznej oczyszczalni ścieków i przepompowni ścieków surowych połączone z wymianą urządzeń technologicznych, przestarzałych i wyeksploatowanych,na nowe, energooszczędne, nowej generacji, celem
    a) zapewnienia niezawodnego mechanicznego stopnia oczyszczania ścieków w zakresie usuwania i unieszkodliwiania części stałych i części mineralnych,
    b) zapewnienia niezawodnej efektywności pracy oczyszczalni w zakresie usuwania związków azotu,
    c) wprowadzenie sprawnego systemu napowietrzania ścieków ,usprawnienie systemu recyrkulacji ścieków i osadu,wprowadzenie wysokosprawnego systemu odwadniania osadu nadmiernego,
    d) wprowadzenie na oczyszczalni efektywnego sposobu zagospodarowania osadu odwodnionego,
    e) wprowadzenie hermetycznego sposobu odbioru ścieków dowożonych - kontenerowa stacja zlewna,
    f) zapewnienie rezerwowego źródła energii elektrycznej na czas długotrwałych przerw w dostawie energii elektrycznej,
  18. Budowa sieci kanalizacji sanitarnej i kontenerowej oczyszczalni ścieków Kamionka -Mojtyny
    Zamawiający: Gmina Biskupiec, Biskupiec
    Roboty budowlane polegające na budowie kanalizacji sanitarnej w tym m.in.: z rur PVC 160, z rur PVC 200, z rur PE 90, z rur PE 75, z rur PE 40, budowie kontenerowej oczyszczalni ścieków i budowie przepompowni ścieków zgodnie z załączonymi do SIWZ specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót oraz dokumentacją projektową.
    Każdorazowo kolorystykę i model wyposażenia należy uzgodnić z Zamawiającym
    Zamawiający nie zamierza zawrzeć umowy ramowej.
    Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
  19. ROZBUDOWA OCZYSZCZALNI ŚCIEKÓW W KIĄCZYNIE WRAZ Z SIECIĄ KANALIZACJI SANITARNEJ (tzw. UKŁAD KAŹMIERZ-KIĄCZYN) - etap I
    Zamawiający: Wójt Gminy Kaźmierz, Kaźmierz
    2. Przedmiot zamówienia obejmuje:

    1.Rozbudowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Kiączyn wraz z rozruchem z obecnej przepustowości Qdśr = 314 m3/d do Qdśr = 890 m3/d. Liczba mieszkańców równoważnych 4796. Odbiornikiem ścieków oczyszczonych będzie kanał Bytyński, a dalej rzeka Sama. Jakość ścieków oczyszczonych musi być zgodna z załącznikiem nr 1 Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 24.07.2006r. w sprawie warunków jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz.U. Nr 137 poz. 984 z 2006r.) dla RLM od 2000 - 9999 oraz warunkami pozwolenia wodno prawnego. Wykonawca jest zobowiązany w ramach realizacji przedmiotu zamówienia uzyskać pozwolenie wodno prawne na zrzut ścieków oczyszczonych do istniejącego wylotu wprowadzającego ścieki do Kanału Bytyńskiego.
    Biologiczno - mechaniczna oczyszczalnia ścieków pracująca w oparciu o osad czynny niskoobciążony wykonana w konstrukcji stalowej, wyniesiona, składać się będzie z następujących elementów:
    - obiektu dla ścieków dowożonych złożony ze zbiornika oraz budynku z urządzeniem podczyszczającym oraz wyposażeniem do odbioru
    - przepompowni głównej
    - oczyszczalni mechanicznej wyposażonej w zblokowane urządzenie oczyszczające złożone z sita i piaskownika
    - oczyszczalnia biologiczna złożona z komór napowietrzania i układem dmuchaw oraz komór stabilizacji i osadników wtórnych z kaskadą
    - układ odwadniania i higienizacji osadu
    - komora ścieków oczyszczonych, komora pomiarowa
    - sieci technologiczne i wod - kan

    2.Likwidacja istniejącej oczyszczalni ścieków w Kaźmierzu położonej na dz. nr 291/2. Obiekty przeznaczone do rozbiórki to 2 biobloki Mu 100, 2 laguny osadowe, stalowy barak socjalny i kontener wojskowy, przepompownia, rurociągi technologiczne, ogrodzenie, osprzęt oczyszczalni. Przepustowość istniejącej oczyszczalni Qdśr = 130 m3/d. W ramach rozbiórki należy wywieźć i zagospodarować powstałe odpady zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy o odpadach. Na rozbiórkę oczyszczalni Inwestor posiada pozwolenie Starosty Szamotulskiego nr 1123/09 z dnia 15.12.2009r.

    3.Wykonanie sieci kanalizacji sanitarnej o łącznej długości ok. 3586 mb:
    - kanały sanitarne grawitacyjne PVC o średnicy 315 mm - 2314 mb, w tym wymiana odcinka kanalizacji grawitacyjnej o długości 1180 mb
    - kanały sanitarne ciśnieniowe PE o średnicach 250, 200, 225,180 mm - 1272 mb, w tym przejście przewiertem sterowanym pod rzeką Samą o długości 288,5 mb od węzła 43 do węzła 45.
    - pompownie ścieków P3, P7 i P9
    W ramach zadnia nie przewiduje się wykonania przyłączy.
    W kosztach przejścia pod dnem rzeki przewidzieć należy wykonanie badań hydrogeologicznych, potwierdzających brak przeszkód na trasie projektowanego rurociągu w postaci np. kamieni czy głazów.
    O rozpoczęciu robót związanych z przejściem pod rzeką należy pisemnie powiadomić Wojewódzki Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych Inspektorat Oborniki oraz Poznański Związek Spółek Wodnych w Poznaniu oraz zapewnić nadzór tych jednostek nad wykonaniem i odbiorem robót - zgodnie z wydanym przez Starostę Szamotulskiego pozwoleniem wodno prawnym z dnia 28.01.2009r.

    Na roboty budowlane rozbudowy oczyszczalni ścieków w Kiączynie i sieci kanalizacji sanitarnej inwestor posiada pozwolenie na budowę wydane przez Starostę szamotulskiego nr 153/09 z dnia 27 lutego 2009r. Roboty budowlane Wykonawca jest zobowiązany prowadzić w sposób gwarantujący ciągłą prace oczyszczalni ścieków w Kiączynie. Przepięcie kanalizacji sanitarnej doprowadzającej obecnie ścieki na oczyszczalnię w Kaźmierzu nastąpić powinno w takim momencie rozbudowy obiektu w Kiączynie aby zapewnić prawidłowe oczyszczenie ścieków z terenu przepinanego Kaźmierza na oczyszczalni w Kiączynie. Po zakończeniu robót związanych z wykonaniem sieci kanalizacji grawitacyjnej Wykonawca wykona kamerownie światła przewodów kanalizacyjnych.
  20. Budowa oczyszczalni ścieków w Jeziorzanach
    Zamawiający: Urząd Gminy, Jeziorzany
    Przedmiotem niniejszego zamówienia jest budowa oczyszczalni ścieków w Jeziorzanach
    W ramach budowy oczyszczalni należy wykonać zbiornik SBR ( reaktor), zbiornik osadu ( w II etapie SBR reaktor), komora zasuw, przepompownia 1, przepompownia 2
    budynek techniczny,wiata, poletko ociekowe, drogi wewnętrzne, parking, niezbędne sieci międzyobiektowe, monitoring wizyjny.
    Przedmiot zamówienia obejmuje także sporządzenie instrukcji eksploatacyjnej instalacji technologicznej oczyszczalni w raz z przeszkoleniem personelu obsługi, wykonanie badań związanych z osiągnięciem efektu ekologicznego w raz z monitorowaniem w okresie udzielonej gwarancji.
    Teren oczyszczalni powinien być objęty monitoringiem wizyjnym, który będzie obejmował teren oczyszczalni ścieków wraz z budynkami i budowlami.
    Wykonane instalacje powinny być zaopatrzone w najnowocześniejsze systemy pomiaru i monitorowania. Do sterownika z jednostką centralną powinien zostać dołączony moduł posiadający wbudowany modem (prędkość transmisji co najmniej 14,4 kb.s). Będzie to moduł komunikacyjny współpracujący w systemach automatycznych ze wszystkimi jednostkami centralnymi jako moduł podrzędny. Ma być przystosowany do komunikacji poprzez łącze bezpośrednie, modemowe oraz radiomodemowe, przy wykorzystaniu protokołu komunikacyjnego. W dyspozytorni powinien zostać zainstalowany sterownik oparty na jednostce centralnej, pracujący jako moduł nadrzędny. Ma on współpracować z minimum 16 modułami podrzędnymi, natomiast po zastosowaniu wzmacniaczy nawet z 249 modułami przy połączeniu kablowym. Do komunikacji między sterownikami powinna zostać wykorzystana linia komutowana. Do sterownika znajdującego się w dyspozytorni podłączyć stacja operatorska. Na komputerze powinien zostać zainstalowany program wizualizacji, w oparciu o który będzie pracować aplikacja wizualizacji pracy instalacji. Program wizualizacji komunikuje się ze sterownikiem poprzez serwer komunikacyjny działający również na tym samym komputerze. Aplikacja wizualizacji powinna realizować następujące funkcje: Podgląd technologiczny stanu instalacji. W ramach tego system informuje operatora o poziomie cieczy w studniach, stanie urządzeń pracujących na obiekcie oraz wystąpieniu stanów awaryjnych.Tworzenie hierarchii użytkowników. Każdy z operatorów posiada określone uprawnienia. Tylko operator nadrzędny ma możliwość nadawania uprawnień użytkownikom systemu oraz wprowadzania granic alarmowych dla mierzonych parametrów. Alarmowanie o występujących stanach awaryjnych. W przypadku wystąpienia przekroczenia jakichkolwiek granic alarmowych system informuje operatora o występującym alarmie otwarte zostaje okno alarmowe oraz występuje sygnalizacja dźwiękowa. Archiwizowanie danych na dysku lokalnym. Wszystkie dane pobierane z obiektu zapisywane są do lokalnej bazy danych i zachowane na dysku przez 3 miesiące. Okres ten jest definiowany przez programistę, może być dowolnie duży. Zapisywane są również informacje o występujących alarmach, a także ustawienia systemu zadawane przez operatora. W każdej chwili użytkownik może otworzyć tablicę trendów historycznych i przejrzeć zebrane pomiary za każdy wymagany okres. Dodatkowo ma możliwość przeglądania aktualnych pomiarów przedstawionych w postaci graficznych wykresów. Raportowanie. Informacje o pracy urządzeń w obiekcie oraz pobrane dane są drukowane w postaci zestawień tabelarycznych. Okres, za który sporządzany jest raport, może mieć dowolny zakres. Operatorzy mogą również drukować informacje o bieżącym stanie w obiekcie. Zdalna możliwość podglądu instalacji z wykorzystaniem łączy internetowych ,telefonicznych. Stacja zlewcza musi współpracować z komputerem i czytnikiem do identyfikacji dostawców. Wprowadzanie ścieków do systemu technologicznego oczyszczalni powinno odbywać się pod nadzorem systemu sterowania oczyszczalni. Dozowanie ścieków nie powinno zakłócać procesów technologicznych.
    Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia stanowią: dokumentacje projektowe oraz uzupełniająco kosztorys ofertowy wraz z przedmiarami robót. Wykonawca winien uwzględnić w wycenie wszystkie elementy zawarte w dokumentacji projektowej, z wyłączeniem robót określonych w rozdziale XX przedmiaru robót w przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy dokumentacją a dokumentami pomocniczymi ( kosztorysy ofertowe wraz z przedmiarami robót) przesądzają zapisy dokumentacji projektowej. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione
    w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Za urządzenia bądź materiały równoważne Zamawiający uzna te, które posiadają takie same parametry techniczne i jakościowe, a zastosowanie ich
    w żaden sposób nie wpłynie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań technicznych przewidzianych w dokumentacji projektowej oraz warunkach zawartych w pozwoleniu na budowę. W przypadku gdy zamiana urządzeń spowoduje konieczność wykonania nowej dokumentacji projektowej zamiennej Wykonawca zobowiązany będzie na własny koszt do jej wykonania oraz uzyskania wszelkich dokumentów niezbędnych dla realizacji Inwestycji w oparciu o tę dokumentację.
    Oczyszczalnia musi spełniać wymagania określone następującymi przepisami:Ustawą Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. Nr 62.2001 poz. 627),Ustawą Prawo Wodne (Dz. U. Nr 115.2001 poz. 1229),Ustawą o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzeniu ścieków (Dz. U. 2002 nr 238 poz. 2022 z późniejszymi zmianami), Ustawą o odpadach (Dz. U. Nr 62.2001 poz. 628), Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 24 lipca 2006 r. w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi, oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z dnia 31 lipca 2006 r.) , Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 28 stycznia 2009 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie warunków, jakie należy spełnić przy wprowadzaniu ścieków do wód lub do ziemi oraz w sprawie substancji szczególnie szkodliwych dla środowiska wodnego (Dz. U. z dnia 19 lutego 2009 r.)
    Wykonawca może dokonać zmiany technologii oczyszczania ścieków w tym wypadku Wykonawca zobowiązany jest wykonać dokumentację projektową zamienną na własny koszt. Warunkiem bezwzględnym do zaakceptowania technologii zamiennej jest:
    zwiększenie zdolności przepustowej oczyszczalni w stosunku do projektowanej technologii z osiągnięciem minimalnej przepustowości 300 m3.dobę przy zachowaniu zaprojektowanych dotychczas parametrów ścieków surowych. zmniejszenie kosztów eksploatacji w porównaniu z technologią pierwotnie zaprojektowaną, zmniejszenie kosztów wykonania obiektu, usuwanie związków biogennych do poziomu azotu 15 mg,l, fosfor 2 mg,l przy jednoczesnym uzyskaniu zgodnych z prawem pozostałych parametrów scieków oczyszczonych.
    Wykonawca jest jedynym odpowiedzialnym za ostateczny efekt ekologiczny, którego osiągniecie w określonych parametrach decyduje o rozliczeniu niniejszego zadania.
    Stopień zautomatyzowania procesu musi zapewniać możliwość obsługi oczyszczalni poprzez załogę dochodzącą. Zastosowane rozwiązania techniczne mają być nowoczesne i tanie w eksploatacji,charakteryzować się wysoką jakością wykonania, niską energochłonnością, niską emisją zanieczyszczeń i niskim poziomem wytwarzania produktów ubocznych,odpadów,mają zapewniać odbiór ścieków dowożonych ze zbiorników bezodpływowych oraz indywidualnych stacji oczyszczania (przydomowych oczyszczalni).
  21. uruchomienie ciagu technologicznego obiektu budowlanego - oczyszczalni ścieków typu MGD-200 w Trzebiszynie, gmina Lasowice Wielkie
    Zamawiający: Gmina Lasowice Wielkie, Lasowice Wielkie
  22. Budowa stacji odwadniania osadów ściekowych wraz z wiatą magazynową i placem kompostowym oraz rurociągiem tłocznym na terenie oczyszczalni ścieków w Tucznie
    Zamawiający: Gmina Tuczno, Tuczno
  23. Wykonanie zamówienia dodatkowego w zadaniu : Budowa sieci kanalizacji grawitacyjnej i tłocznej dla miejscowości Żabinek i Wierzchowo oraz przebudowa stacji uzdatniania wody dla miejscowości Wierzchowo w gminie Wierzchowo
    Zamawiający: Urząd Gminy Wierzchowo, Wierzchowo
  24. Budowa kanalizacji sanitarnej w miejscowościach: Białobrzezie, Karczyn, Księginice Wielkie, Rakowice, Prusy, Górka Sobocka oraz Gołostowice wraz z przyłączeniem do oczyszczalni ścieków w Kondratowicach w ramach projektu: Budowa systemu gospodarki ściekowej w Gminie Kondratowice
    Zamawiający: Gmina Kondratowice, Prusy
  25. Prace dodatkowe związane z budowa oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacji sanitarnej w Wymiarkach nie uwzględnione w dokumentacji przetargowej.
    Zamawiający: Gmina Wymiarki, Wymiarki
  26. Niezbędne roboty dodatkowe dla Oczyszczalni Ścieków w Karlinie - Budowa zasilania w energię elektryczną oczyszczalni ścieków w Karlinie
    Zamawiający: Regionalne Wodociągi i Kanalizacja Sp. z o.o. w Białogardzie ul Ustronie Miejskie 1, 78-200 Białogard, w imieniu której i na rzecz działa Związek Miast i Gmin Dorzecza Parsęty z siedzibą w Karlinie, Białogard
  27. Rozwój gospodarki ściekowej w dolinie rzeki Orz poprzez budowę sieci kanalizacyjnej i oczyszczalni ścieków w Gminie Goworowo
    Zamawiający: Urząd Gminy Goworowo, Goworowo
  28. Budowa sieci kanalizacji grawitacyjnej i tłocznej dla miejscowości Żabinek i Wierzchowo oraz przebudowa stacji uzdatniania wody dla miejscowości Wierzchowo w gminie Wierzchowo
    Zamawiający: Urząd Gminy Wierzchowo, Wierzchowo
  29. Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Subkowy
    Zamawiający: Gmina Subkowy, Subkowy
  30. Budowa oczyszczalni ścieków w miejscowości Kondratowice w ramach projektu: Budowa systemu gospodarki ściekowej w Gminie Kondratowice.
    Zamawiający: Gmina Kondratowice, Prusy
  31. UPORZĄDKOWANIE GOSPODARKI ŚCIEKOWEJ W MIEJSCOWOŚCIACH: WYSZYNY, GRABÓWKA, PROSNA, NOWA WIEŚ WYSZYŃSKA
    Zamawiający: Gminny Zakład Wodociągów i Kanalizacji w Budzyniu, Budzyń
  32. Rozbudowa oczyszczalni ścieków w Łękach Kościelnych i Kterach
    Zamawiający: Gmina Krzyżanów, Krzyżanów
  33. Budowa oczyszczalni ścieków i sieci kanalizacji sanitarnej w miejscowości Wymiarki.
    Zamawiający: Gmina Wymiarki, Wymiarki
  34. Opracowanie kompletnej dokumentacji projektowo-kosztorysowej na uporządkowanie gospodarki wodno-ściekowej na terenie aglomeracji Kamień Pomorski - prace dodatkowe
    Zamawiający: Gmina Kamień Pomorski, Kamień Pomorski
  35. Zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych polegających na budowie kanalizacji sanitarnej oraz oczyszczalni ścieków
    Zamawiający: Gmina Niechlów, Niechlów
  36. Budowa oczyszczalni ścieków socjalno-bytowych w miejscowości Strzelce Wielkie
    Zamawiający: Urząd Gminy Strzelce Wielkie, Strzelce Wielkie