Kogo reprezentuje osoba

Pazdan Bober Grażyna Anna

w KRS

Grażyna Anna Pazdan Bober

− Profil Osoby z KRS
Pierwsze imię:Grażyna
Drugie imię:Anna
Nazwisko:Pazdan Bober
Płeć:Kobieta
Rok urodzenia:1971 r., wiek 47 lat
Miejscowości:Opole (Opolskie)
Przetargi:49 w poprzednich firmach
Reprezentowała:
  1. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: x x x x

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Adamczyk Lesław Robert, Brudkiewicz Ryszard, Gwóźdź Józef, Krzemiński Marek Lucjan, Mostowska Aneta Maria, Pazdan Ryszard Andrzej, Rogala Wojciech Jacek, Sopa Józef Piotr, Wołyński Marek Adam

    Osoby współwystępujące niejednocześnie w tej firmie według KRS:
    Sąsiadek Ewa
  2. Firma  x x x x − dostepna w raporcie płatnym »
    • Stanowisko/Funkcja: x x x x

    Osoby współwystępujące jednocześnie w tej firmie według KRS:
    Adamczyk Lesław Robert, Adamczyk Monika Małgorzata, Krzemiński Marek Lucjan, Pazdan Ryszard Andrzej

    Osoby współwystępujące niejednocześnie w tej firmie według KRS:
    Korbaś Andrzej Artur

Osoby współwystępujące w KRS działają obecnie w:
  1. Alsitech Sp. Z O.O., Kraków − KRS 0000582788
  2. Apos Odlewy Ciśnieniowe Sp. Z O.O., Suchy Las − KRS 0000273000
  3. Apos Odlewy Ciśnieniowe Sp. Z O.O. Spółka Komandytowa, Suchy Las − KRS 0000284196
  4. Atmoterm - Inżynieria Środowiska Sp. Z O.O., Warszawa − KRS 0000147214
  5. Atmoterm S.A., Opole − KRS 0000064312
  6. Atmoterm-instytut Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000117489
  7. Bac Konsulting Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000334708
  8. Balanced Nutrition Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000453945
  9. Berserk Labs Sp. Z O.O., M. Opole − KRS 0000516083
  10. Biuro Planowania i Doradztwa Strategicznego Sp. Z O.O., Warszawa − KRS 0000110762
  11. Black Master Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000116494
  12. Brandspy Sp. Z O.O., Wrocław − KRS 0000581471
  13. Carbon Footprint Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000334571
  14. E2 Business Consulting Sp. Z O.O., Katowice − KRS 0000641573
  15. Eco City Map Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000334920
  16. Ehs Management Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000334943
  17. Energy Climate Advisors Kraszewski Reiter Spółka Komandytowa, Warszawa − KRS 0000437865
  18. Envilex Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000525115
  19. Environmental Risk Assessment Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000334573
  20. Foto Scan Translator Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000565958
  21. Fundacja Razem Dla Środowiska, Warszawa − KRS 0000539528
  22. Fundacja Siostra Ania, Opole − KRS 0000474222
  23. Ga System Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000540713
  24. Geosynt Sp. Z O.O., Kraków − KRS 0000476102
  25. M.a. Mostowski Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000298481
  26. Mspbiuro Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000583507
  27. Mspbiuro Sp. Z O.O. Spółka Komandytowa, Opole − KRS 0000586128
  28. Opolska Fundacja Rolnicza, Opole − KRS 0000061380
  29. Opolskie Centrum Zarządzania Projektami Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000673441
  30. Pkf Bpo Consult Sp. Z O.O. Spółka Komandytowa, Warszawa − KRS 0000593842
  31. Portal Ocena Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000334716
  32. Sfd S.A., Opole − KRS 0000373427
  33. Smog Alert Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000334713
  34. Spintech Project Kraszewski Spółka Komandytowa, Warszawa − KRS 0000340651
  35. Stowarzyszenie Jestem Za, Kraków − KRS 0000486301
  36. Stowarzyszenie Na Rzecz Integracji Środowiska Lokalnego Chciej Chcieć, Opole − KRS 0000210173
  37. Towarzystwo Zintegrowanego Zarządzania Środowiskiem, Wrocław − KRS 0000249384
  38. Transferco2 Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000334915
  39. Virtual Development, Pazdan i Kwiatkowski Sp. J., Wrocław − KRS 0000329969

Osoby współwystępujące w KRS działały także w:
  1. Atmoterm - S-ka Z O.o. i S-ka - Spółka Komandytowa, Olsztyn − KRS 0000323900
  2. Atmoterm S.A. i S-ka Spółka Komandytowa, Warszawa − KRS 0000113096
  3. Atmoterm S.A. i Spółka Spółka Komandytowa, Opole − KRS 0000264832
  4. Bank Ochrony Środowiska S.A., Warszawa − KRS 0000015525
  5. Cybińska Dziadek Budziński Spółka Partnerska Radców Prawnych i Adwokatów, Opole − KRS 0000277370
  6. E-miasta Sp. Z O.O., Warszawa − KRS 0000334946
  7. Environmental Business Platform Sp. Z O.O., Warszawa − KRS 0000334909
  8. Euro-arenda Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000282226
  9. Inova-hr Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000334714
  10. Instytut Zarządzania Informacjami Środowiskowymi Emi Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000007508
  11. Kancelaria Prawna Mostowska i Wspólnicy Spółka Komandytowa, Warszawa − KRS 0000428234
  12. Miejskie Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S.A., Tarnów − KRS 0000232646
  13. Mielec Diesel Gaz Sp. Z O.O., Mielec − KRS 0000060173
  14. Mo-bruk S.A., Niecew − KRS 0000357598
  15. Odnowa Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000219909
  16. Ogólnopolska Izba Gospodarcza Recyklingu (oigr), Warszawa − KRS 0000021335
  17. Opinfo-opolskie Stowarzyszenie Gospodarczo-społeczne, Opole − KRS 0000363816
  18. Ośrodek Doradztwa Innowacyjnego i Wdrożeń Krakmex Spółka Handlowo-gospodarcza Sp. Z O.O., Kraków − KRS 0000090871
  19. Pkf Accounting Sp. Z O.O., Warszawa − KRS 0000026977
  20. Przedsiębiorstwo Usługowo-projektowo-consultingowe Desestbud Brudkiewicz Urszula i Spółka,sp. J., Opole − KRS 0000191821
  21. S2m Sp. Z O.O., Reńska Wieś − KRS 0000388292
  22. Sas Sp. Z O.O., Katowice − KRS 0000312398
  23. Spółdzielnia Mieszkaniowa Budowy Domów Biedna Rodzina W Wieliczce, Wieliczka − KRS 0000207619
  24. Strategieco2 Sp. Z O.O., Opole − KRS 0000334944
  25. Tufpol Sp. Z O.O., Kraków − KRS 0000233907

Powiązane przetargi (49 szt.):
  1. Opracowanie analizy ekonomicznej Zakładów Zagospodarowania odpadów (ZZO) na terenie województwa małopolskiego.
    Zamawiający: Województwo Małopolskie, Kraków
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie analizy ekonomicznej Zakładów Zagospodarowania Odpadów (ZZO) na terenie województwa małopolskiego. Zaproponowanie podziału Województwa Małopolskiego na ZZO w oparciu o analizę ekonomiczną oraz dokonanie analizy ekonomicznej funkcjonowania zweryfikowanego w trakcie konsultacji z gminami podziału na ZZO
  2. OPRACOWANIE PROGRAMU OCHRONY ŚRODOWISKA WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO NA LATA 2012 - 2015 Z UWZGLĘDNIENIEM PERSPEKTYWY 2016 - 2019 WRAZ ZE STRATEGICZNĄ OCENĄ ODDZIAŁYWANIA NA ŚRODOWISKO SKUTKÓW REALIZACJI TEGO PROGRAMU.
    Zamawiający: Województwo Zachodniopomorskie-Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Szczecin
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Programu ochrony środowiska Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2012 - 2015 z uwzględnieniem perspektywy 2016 - 2019 wraz ze strategiczną oceną oddziaływania na środowisko skutków realizacji tego programu w sposób szczegółowo opisany w cz.III. SIWZ.
  3. Zakup dwuletniej licencji na oprogramowanie wspomagające obsługę opłat za korzystanie ze środowiska [OP-IV.272.80.2011.NSZ].
    Zamawiający: Województwo Lubelskie, Lublin
    Zamówienie obejmuje dostawę i wdrożenie systemu informatycznego do obsługi w/w opłat (do zarządzania informacjami środowiskowymi, opłatami za korzystanie ze środowiska oraz opłatą produktową) oraz wdrożenie go w siedzibie Zamawiającego i w Filiach w Białej Podlaskiej, Chełmie i Zamościu, czyli: a) Dostawę na dwa lata licencji stanowiskowych zgodnie z wykazem podanym w części wymagania organizacyjne na programy komputerowe służące do zbierania, archiwizowania, przetwarzania informacji o ochronie środowiska w szczególności do zarządzania opłatami za korzystanie ze środowiska i opłatą produktową oraz opłatą produktową za baterie i akumulatory, tj. weryfikacji wysokości wnoszonych opłat, ich podziału na poszczególne fundusze ochrony środowiska, wydawania decyzji administracyjnych z tego zakresu, wspomagania procesu windykacji, wymierzanie kar pieniężnych, importu eksportu przelewów elektronicznych do z Home Bankingu, sporządzania raportów (OŚ-4; OŚ-4 p/g, OŚ-Op2), zbiorczych sprawozdań o bateriach i akumulatorach oraz zużytych bateriach i zużytych akumulatorach, sporządzania wykazów o zakresie korzystania ze środowiska przez użytkownika publicznego, b) Dostarczanie zmian w oprogramowaniu w stosunku do zmian prawnych przez okres licencjonowania, Zaimportowanie istniejącej bazy danych (MS SQL Express 2005) do nowego systemu. c) Zaimportowanie istniejącej bazy danych (MS SQL Express 2005) do nowego systemu
  4. wykonanie opracowania pn.: Program ochrony środowiska dla województwa lubuskiego na lata 2012 - 2015 z perspektywą do 2019 roku
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Zielona Góra
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Programu ochrony środowiska dla województwa lubuskiego na lata 2012 - 2015 z perspektywą do 2019 roku, zgodnie z aktualnie obowiązującymi w tym zakresie aktami prawnymi.
    2. Program powinien uwzględniać założenia polityki ekologicznej państwa oraz zasady ochrony środowiska i zrównoważonego rozwoju, a przyjęte w nim rozwiązania muszą uwzględniać w pierwszej kolejności działania prowadzące do zmniejszenia zanieczyszczeń środowiska, poprawy stanu ekologicznego oraz racjonalnego wykorzystania zasobów naturalnych.
    3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 stanowiący integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia.
    4. Wybrany Wykonawca na 5 dni przed podpisaniem umowy przedstawi Zamawiającemu Opis sposobu realizacji przedmiotu zamówienia, dokument dotyczący sposobu realizacji przedmiotu zamówienia, w którym określony zostanie w szczególności:
    4.1.Sposób organizacji Zespołu, w tym:
    a) Podział ról i zakresu odpowiedzialności Członków Zespołu,
    b) Sposób przypływu informacji pomiędzy Członkami Zespołu,
    c) Sposób koordynacji realizacji zamówienia przez Kierownika Zespołu.
    4.2. Sposób zastępowalności kluczowego personelu (choroba, urlop, itp.),
    4.3. Sposób organizacji kontroli jakości (plan zapewnienia i kontroli jakości)
  5. usługa opracowania, przeprowadzenia i dostarczenia Programu Ochrony Powietrza dla Województwa Świętokrzyskiego
    Zamawiający: Województwo Świętokrzyskie - Urząd Marszałkowski Województwa Świętokrzyskiego, Kielce
    1.Przedmiotem zamówienia jest
    usługa opracowania, przeprowadzenia i dostarczenia: A-Programu Ochrony Powietrza dla Województwa
    Świętokrzyskiego w podziale na: a) strefę miasta Kielce-ze względu na przekroczenia: pyłu PM10 (dokonanie
    aktualizacji obecnie obowiązującego dokumentu pn.: Program ochrony powietrza dla stref województwa
    świętokrzyskiego: Tom I Kielce-miasto na prawach powiatu sporządzonego na przekroczenia pyłu PM10)
    oraz ze względu na przekroczenia pyłu PM2,5, benzo(a) pirenu (kryterium ochrony zdrowia), b) strefę
    świętokrzyską (pozostała część województwa niewchodząca w skład aglomeracji i miast powyżej 100 tys.
    mieszkańców)- ze względu na przekroczenia: pyłu PM10, benzo(a) pirenu(kryterium ochrony zdrowia), c)
    strefę świętokrzyską- ze względu na przekroczenia ozonu (kryterium ochrony roślin), B- Prognozy
    oddziaływania na środowisko dla projektu Program Ochrony Powietrza dla Województwa Świętokrzyskiego, -
    przeprowadzenia stosownych uzgodnień i konsultacji społecznych, C-10 egzemplarzy wydrukowanego
    dokumentu Programu Ochrony Powietrza dla Województwa Świętokrzyskiego+ wybrany format cyfrowy, DMap
    cyfrowych pól przekroczeń, w formacie Arc VIEW FIRMY Esri wraz z wszelkimi danymi wejściowymi
    wykorzystanymi do ich sporządzenia oraz możliwością ich odczytania, edycji i analizy, E- Informacji o
    programach ochrony powietrza zgodnie z załącznikiem Nr 4 do Rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia
    19 listopada 2008r. w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia
    powietrza (Dz. U. Nr 216, poz.1377). Zamówienie będzie wykonywane w poszczególnych etapach: Etapy
    Wyszczególnienie I 1. Opracowanie projektu Programu Ochrony Powietrza dla Województwa
    Świętokrzyskiego. 2. Opracowanie prognozy oddziaływania na środowisko w w projektu. II Przeprowadzenie
    postępowania związanego z konsultacjami, uzgodnieniami i opiniowaniem projektu Programu Ochrony
    Powietrza dla Województwa Świętokrzyskiego, wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w w Programu,
    zgodnie z ustawą z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie,
    udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
    udokumentowanego protokołem z przeprowadzonych konsultacji społecznych oraz wymaganych prawem
    opinii i uzgodnień. III Przygotowanie i dostarczenie projektu Programu Ochrony Powietrza dla Województwa
    Świętokrzyskiego, po przeprowadzonych konsultacjach i uzgodnieniach, w ilości 35 egzemplarzy w formie
    wydruku komputerowego w języku polskim, formacie A4 oraz w wersji elektronicznej - 1 egzemplarz CDROM.
    IV Przygotowanie i dostarczenie Programu Ochrony Powietrza dla Województwa Świętokrzyskiego w
    ilości 10 egzemplarzy w formie drukowanej łączonej, w języku polskim, formacie A4 oraz w wersji
    elektronicznej w ilości 5 egzemplarzy CD-ROM oraz opracowanie i dostarczenie informacji o Programie
    Ochrony Powietrza dla Województwa Świętokrzyskiego wg wzoru określonego w rozporządzeniu Ministra
    Środowiska z dnia 19 listopada 2008r. w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących
    zanieczyszczenia powietrza, które będą przekazane do Ministra Środowiska. 2. Zamawiający nie podzielił
    zamówienia na części i nie dopuszcza składanie ofert częściowych. 3. Szczegółowy zakres i opis przedmiotu
    zamówienia zawiera Załączniki Nr 1 do SIWZ. Wykonawca musi zaoferować przedmiot zamówienia zgodny z
    wymogami zamawiającego, określonymi szczegółowo w w/w załączniku do SIWZ. 4. Cenę oferty wykonawca
    oblicza i podaje w Formularzu ofertowym, którego wzór zawiera dodatek nr 1 do SIWZ. Przy obliczaniu ceny
    wykonawca musi uwzględnić wszystkie koszty związane z wykonaniem usługi. Formularz ofertowy musi być
    wypełniony zgodnie z wymaganiami zamawiającego i podpisany przez wykonawcę. 5. Zamawiający wymaga,
    aby usługa wykonana została przez wykonawcę zgodnie z wytycznymi zamawiającego z zachowaniem
    wysokiej jakości prac i kompletna. 6. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania zamawiającemu
    wyników prac w formach określonych z Załączniku nr 1 do SIWZ. 7. Zamawiający dopuszcza powierzenie
    wykonania zamówienia podwykonawcom. W takim przypadku zamawiający żąda wskazania przez
    wykonawcę w swojej ofercie części (zakres) zamówienia, którą zamierza powierzyć podwykonawcom. Nie
    dopełnienie w w obowiązku oznaczać będzie, iż wykonawca wykona przedmiot zamówienia samodzielnie. 9.
    Zlecenie części przedmiotu zamówienia podwykonawcom nie zmienia zobowiązań wykonawcy wobec
    zamawiającego. Wykonawca będzie odpowiedzialny za działania, uchybienia i zaniedbania podwykonawców i
    ich pracowników w takim samym stopniu jakby to były działania, uchybienia i zaniedbania jego własnych
    pracowników. 10. Rozliczenia między zamawiającym i wykonawcą prowadzone będą w złotych polskich. 11.
    Szczegółowe zasady określające sposób realizacji zamówienia, rozliczeń, oraz wysokość kar umownych
    zawarte zostały w dodatku nr 3 do SIWZ -Istotne postanowienia umowy.
  6. Zakup polegający na przedłużeniu licencji i opieki nad systemami informatycznymi do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska. Sygn. post.: OR.VII.272.30.2011
    Zamawiający: Województwo Łódzkie, Łódź
    Przedmiotem zamówienia jest zakup polegający na przedłużeniu licencji i opieki nad systemami informatycznymi do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia znajduje się w Załączniku nr 1 do zaproszenia do negocjacji.
  7. Sprawozdanie z realizacji Aktualizacji planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2010 r
    Zamawiający: Województwo Śląskie, Katowice
    Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na wykonaniu Sprawozdania z realizacji Aktualizacji planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2010 r., zwanego w treści siwz Sprawozdaniem. Sprawozdanie należy sporządzić zgodnie z Wytycznymi do opracowania sprawozdania z realizacji wojewódzkiego planu gospodarki odpadami za lata 2009-2010 opracowanymi przez Departament Gospodarki Odpadami w Ministerstwie Środowiska. Wytyczne opublikowane są na stronach internetowych Ministerstwa Środowiska w zakładce: środowisko -> odpady -> plany gospodarki odpadami -> ekspertyzy i wytyczne, pod następującym adresem: http://www.mos.gov.pl/artykul/2436_ekspertyzy_i_wytyczne/14303_wytyczne_do_opracowania_sprawozdania_z_realizacji_wojewodzkiego_planu_gospodarki_odpadami_za_lata_2009_2010.html. Zakres merytoryczny Sprawozdania powinien być zgodny z zakresem merytorycznym wzoru sprawozdania z realizacji wojewódzkiego planu gospodarki odpadami zawartego w Wytycznych. A. Zakres informacji zawartych w Sprawozdaniu powinien obejmować: 1) dane dotyczące stanu gospodarki odpadami, w tym: a) rodzaju, ilości i źródeł powstawania odpadów (w roku 2009 i 2010), b) rodzaju i ilości odpadów poddawanych poszczególnym procesom odzysku (w roku 2009 i 2010), c) rodzaju i ilości odpadów poddawanych poszczególnym procesom unieszkodliwiania (w roku 2009 i 2010), d) istniejących systemów zbierania odpadów (wg stanu na dzień 31 grudnia 2010 r.), e) rodzaju oraz mocy przerobowych instalacji do zagospodarowania odpadów (wg stanu na dzień 31 grudnia 2010 r.), f) stanu formalno-prawnego instalacji do zagospodarowania odpadów (wg stanu na dzień 31 grudnia 2010 r.); 2) dane dotyczące stanu realizacji zaplanowanych celów i działań zmierzających do poprawy sytuacji w zakresie gospodarki odpadami, w tym: a) działań zmierzających do zapobiegania powstawaniu odpadów, b) działań zmierzających do ograniczenia ilości odpadów i ich negatywnego oddziaływania na środowisko, c) działań wspomagających prawidłowe postępowanie z odpadami w zakresie zbierania, transportu oraz odzysku i unieszkodliwiania odpadów, d) planu redukcji ilości odpadów komunalnych ulegających biodegradacji, kierowanych na składowiska odpadów, e) planu zamykania instalacji, w szczególności składowisk odpadów i spalarni odpadów, niespełniających wymagań ochrony środowiska, których modernizacja nie jest możliwa z przyczyn technicznych lub jest nieuzasadniona z przyczyn ekonomicznych, f) planu unieszkodliwiania substancji stwarzających szczególne zagrożenie dla środowiska, w szczególności PCB oraz azbestu, oraz dekontaminacji i unieszkodliwiania urządzeń zawierających PCB, g) planu zbierania i unieszkodliwiania odpadów zawierających substancje zubożające warstwę ozonową; 3) ocenę kosztów i źródeł finansowania zaplanowanych przedsięwzięć; 4) ocenę stopnia realizacji celów i zadań zdefiniowanych w planie gospodarki odpadami, z uwzględnieniem ich jakości i ilości oraz zmian w gospodarce odpadami. B. Sprawozdanie powinno zostać sporządzone w następującym układzie: 1. Wprowadzenie. 1) Cel przygotowania sprawozdania; 2) Podstawa prawna jego sporządzenia; 3) Organy, którym sprawozdanie zostanie przedłożone; 4) Data i numer uchwały sejmiku województwa w sprawie przyjęcia wojewódzkiego planu gospodarki odpadami; 5) Okres, jaki obejmuje sprawozdanie; 6) Krótkie omówienie zawartości poszczególnych rozdziałów sprawozdania; 7) Sposób zbierania informacji oraz ich źródła, np.: a) sprawozdania z realizacji powiatowych planów gospodarki odpadami, b) wydane decyzje administracyjne w zakresie gospodarki odpadami wraz z wnioskami o ich wydanie, c) wojewódzka baza danych dotycząca wytwarzania i gospodarowania odpadami, d) roczniki statystyczne, e) roczne sprawozdania z działalności Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Katowicach, f) raporty o stanie środowiska w województwie śląskim wydawane przez organy inspekcji ochrony środowiska, g) ankiety; 8) Autorzy sprawozdania oraz instytucje współpracujące. 2. Zmiany stanu gospodarki odpadami na terenie województwa śląskiego oraz ocena zmian w gospodarce odpadami. 1) Ilości i rodzaje odpadów wytworzonych i zagospodarowanych; a) odpady komunalne, w tym ulegające biodegradacji, b) odpady niebezpieczne, w tym: - odpady zawierające PCB, - oleje odpadowe, - zużyte baterie i akumulatory, - odpady zawierające azbest, - przeterminowane środki ochrony roślin, - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny, - pojazdy wycofane z eksploatacji, - odpady medyczne i weterynaryjne, - odpady materiałów wybuchowych, c) odpady pozostałe: - zużyte opony, - odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej, - komunalne osady ściekowe, - odpady opakowaniowe, - odpady z wybranych gałęzi gospodarki, których zagospodarowanie stwarza problemy. 2) Stan formalno - prawny i techniczny instalacji do odzysku lub innego niż składowanie unieszkodliwiania odpadów oraz ocena ich mocy przerobowych; 3) Realizacja planu zamykania instalacji - poza składowiskami odpadów -niespełniających wymagań ochrony środowiska; 4) Stan formalno - prawny i techniczny składowisk odpadów i obiektów unieszkodliwiania odpadów wydobywczych; 5) Realizacja planu zamykania składowisk odpadów niespełniających wymagań ochrony środowiska; 3. Stan realizacji działań ujętych w Aktualizacji planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego na lata 2009-2010 oraz ich ocena. W Sprawozdaniu należy przedstawić w formie tabelarycznej zestawienie zadań ujętych w Aktualizacji planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego, opis ich realizacji oraz ocenę, czy zadanie zostało zrealizowane, czy jest w trakcie realizacji czy też nie podjęto jego realizacji. Powyższe zestawienie tabelaryczne powinno także obejmować zadania określone w Planie gospodarki odpadami dla województwa śląskiego, przewidziane do realizacji w latach 2007-2008, które nie zostały z różnych przyczyn zrealizowane w tym terminie. Wersja elektroniczna Planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego oraz Aktualizacji planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego zamieszczone są na stronie internetowej w zakładce: gospodarka odpadami, pod następującym adresem: http://www.slaskie.pl/strona_n.php?jezyk=pl&grupa=3&dzi=1248427230&id_menu=73 4. Ocena kosztów i źródeł finansowania zaplanowanych przedsięwzięć. W rozdziale należy przedstawić koszty poniesione na realizację zadań określonych w wojewódzkim planie gospodarki odpadami w okresie sprawozdawczym. Zadania zaleca się podzielić na przedsięwzięcia: 1) ogólne w zakresie gospodarki odpadami, 2) w zakresie gospodarki odpadami komunalnymi, 3) w zakresie gospodarki odpadami niebezpiecznymi, 4) w zakresie gospodarki pozostałymi odpadami. 5. Ocena realizacji celów. Elementem podsumowującym sprawozdanie z realizacji wojewódzkiego planu gospodarki odpadami powinna być ocena, czy założone w planie cele gospodarki odpadami zostały osiągnięte lub czy dochodzenie do nich przebiega tak, jak zostało to założone w Aktualizacji planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego. 6. Podsumowanie. Zawierające co najmniej poniższe informacje: 1) Ogólną ocenę stanu realizacji planu gospodarki odpadami w ujęciu rzeczowym i finansowym; 2) Wskazanie, czy osiągnięte zostały postawione w planie cele, a jeżeli nie, to czy dochodzenie do tych celów przebiega zgodnie z planem; 3) Wskazanie, czy wszystkie zadania zapisane w planie zostały zrealizowane, a jeżeli tak, to w jakim stopniu, a w przypadku, gdy nie, to wskazanie powodów zaistniałej sytuacji; 4) Określenie, która sfera gospodarki odpadami na terenie województwa wymaga dalszego udoskonalania; 5) Analizę, jakie zmiany do planu gospodarki odpadami należy uwzględnić w czasie jego aktualizacji oraz czy istnieje konieczność wyznaczenia nowych celów ogólnych oraz nowych zadań. C. Realizacja przedmiotu zamówienia oraz zadania Wykonawcy: 1) W celu przyjęcia przez Zarząd Województwa Śląskiego Sprawozdania z realizacji Aktualizacji planu gospodarki odpadami dla województwa śląskiego za okres od 1 stycznia 2009 r. do 31 grudnia 2010 r. Wykonawca sporządzi Sprawozdanie i po jego zatwierdzeniu przez Wydział Ochrony Środowiska, dostarczy Zamawiającemu 16 zbindowanych egzemplarzy wydruku komputerowego ostatecznej wersji dokumentu, w formacie A4 wraz z wersją elektroniczną na 16 płytach CD w formacie PDF. Odbiór Sprawozdania nastąpi podpisanym, bez zastrzeżeń, przez obie strony protokołem merytorycznym potwierdzającym zgodność zakresu merytorycznego Sprawozdania z zakresem merytorycznym wzoru sprawozdania z realizacji wojewódzkiego planu gospodarki odpadami zawartego w Wytycznych. 2) W celu przedłożenia Sprawozdania Sejmikowi Województwa oraz Ministrowi Środowiska, Wykonawca dostarczy Zamawiającemu, w ciągu 14 dni, licząc od dnia podpisania protokołu merytorycznego, 60 egzemplarzy wydania książkowego dokumentu, każdy zaopatrzony w płytę CD z wersją elektroniczną dokumentu w formacie PDF. Odbiór książkowej wersji Sprawozdania nastąpi podpisanym, bez zastrzeżeń, przez obie strony protokołem zdawczo-odbiorczym. Wersja książkowa Sprawozdania powinna zostać wydrukowana na białym papierze o gramaturze minimum 80 g/m2, bezchlorowym, wytworzonym w całości z makulatury, przy wykorzystaniu ekologicznych farb drukarskich, opartych na olejach roślinnych oraz posiadać miękką kolorową okładką o gramaturze minimum 200 g/m2, której szata graficzna zostanie uzgodniona z Zamawiającym. Każdy egzemplarz powinien mieć na trzeciej stronie okładki doklejoną kopertę lub tekturowe opakowanie zawierające płytę CD z wersją elektroniczną dokumentu, w formacie PDF. Przed dokonaniem druku Wykonawca uzgodni pisemnie z Zamawiającym szatę graficzną okładki oraz miejsce występowania logo województwa śląskiego. 3) Wykonawca przygotuje prezentację multimedialną Sprawozdania celem jej prezentacji na posiedzeniu Zarządu Województwa Śląskiego, Komisji Środowiska i Gospodarki Wodnej Sejmiku Województwa Śląskiego oraz Sejmiku Województwa Śląskiego. 4) W ramach współpracy z Zamawiającym: a) Wykonawca wyznaczy osobę odpowiedzialną za realizację zamówienia i osobę ją zastępującą. b) Współpraca będzie polegała na stałych, bezpośrednich, telefonicznych i mailowych kontaktach. c) Zamawiający ma prawo kontrolowania sposobu realizacji przedmiotu zamówienia. Wykonawca zapewni Zamawiającemu wgląd w realizację przedmiotu zamówienia. D. Sposób pozyskiwania danych i informacji. 1) Wykonawca jest zobowiązany do opracowania wzoru ankiety i przedstawienia go do akceptacji Wydziałowi Ochrony Środowiska Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego, a po jej uzyskaniu będzie zobligowany do przeprowadzenia ankietyzacji wśród: wszystkich powiatów i gmin z terenu województwa śląskiego z uwzględnieniem informacji pochodzących z sektora gospodarczego. 2) Zamawiający udostępni Wykonawcy materiały niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia i znajdujące się w jego posiadaniu. 3) Zamawiający zobowiązuje się do udzielania Wykonawcy niezbędnych konsultacji i wyjaśnień dotyczących przedmiotu zamówienia. Do współpracy z Wykonawcą Zamawiający upoważnia: Panią Izabellę Nawara-Słomską, Pana Krzysztofa Fitrzyka i Pana Bogdana Pasko, tel.: 32 78-35-651. E. Dodatkowe postanowienia: 1) Wykonawca przekaże Zamawiającemu Sprawozdanie wraz z jego wersją elektroniczną oraz całą dokumentacją (m.in. ankiety) zgromadzoną w trakcie prac nad przedmiotem zamówienia. 2) Wszelkie prawa autorskie, w ramach wynagrodzenia Wykonawcy, zostaną przeniesione na Zamawiającego, zgodnie z zasadami zawartymi w § 10 wzoru umowy (załącznik nr 2 do siwz). 3) Zamawiający dokona jednorazowej płatności za zrealizowanie przedmiotu zamówienia, na podstawie podpisanego przez obie strony, bez zastrzeżeń protokołu zdawczo-odbiorczego, po przekazaniu 60 egzemplarzy wydania książkowego Sprawozdania Zamawiającemu, w terminie 14 dni od daty wpływu faktury do siedziby Zamawiającego. 4) Wszystkie koszty związane z pozyskaniem materiałów niezbędnych do wykonania przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca
  8. zakup nowych modułów Baterie i Akumulatory,, oraz Sankcje Odpady - stanowiących integralną część Systemu SOZAT dostarczanego przez firmę Atmoterm S.A. z Opola.
    Zamawiający: Województwo Dolnośląskie - Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, Wrocław
    zakup nowych modułów Baterie i Akumulatory,, oraz Sankcje Odpady - stanowiących integralną część Systemu SOZAT dostarczanego przez firmę Atmoterm S.A. z Opola.
  9. Opracowanie dokumentu pn. Program ochrony powietrza dla stref gliwicko-mikołowskiej i częstochowsko-lublinieckiej województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu
    Zamawiający: Województwo Śląskie, Katowice
    1. Przedmiotem zamówienia jest opracowanie dokumentu pn. Program ochrony powietrza dla stref gliwicko-mikołowskiej i częstochowsko-lublinieckiej województwa śląskiego, w których stwierdzone zostały ponadnormatywne poziomy substancji w powietrzu, zwanego dalej Programem, obejmującego etap opracowania projektu dokumentu, procedurę opiniowania, korektę i uzupełnienie projektu dokumentu, a także wydruk ostatecznej wersji Programu w treści przyjętej przez Sejmik Województwa Śląskiego, promocję uchwalonego dokumentu, jak również uaktualnienie i uzupełnienie danych oraz uzupełnienie oprogramowania wojewódzkiej elektronicznej bazy emisji a także sporządzenie systemu umożliwiającego stały monitoring wdrażania i skuteczności Programu. Dostarczane dane winny być przedstawione w formacie umożliwiającym ich odczytywanie, edycję i analizę przez powszechnie dostępne narzędzia bazodanowe i GIS. 2. Program winien uwzględniać: 2.1. Strefy, w których stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego poziomu pyłu zawieszonego PM 10: a) strefę gliwicko-mikołowską; b) strefę częstochowsko-lubliniecką; 2.2. Obszar całego województwa - przy sporządzaniu sprawozdania i określaniu planu działań krótkoterminowych. 3. Głównym celem opracowanego Programu jest wskazanie kierunków działań oraz konkretnych zadań, których realizacja umożliwi osiągnięcie i utrzymanie dopuszczalnego poziomu pyłu PM 10. 4. Zamówienie realizowane będzie w trzech etapach: 4.1. Etap I a) Organizacja i przeprowadzenie: - minimum 5 spotkań informacyjnych m. in. dla przedstawicieli samorządów województwa śląskiego oraz społeczeństwa w strefach, dla których został opracowany i przyjęty Program ochrony powietrza zgodnie z uchwałą Nr III/5/15/2010 Sejmiku Województwa Śląskiego, - minimum 1 wstępnego spotkania informacyjnego m. in. dla przedstawicieli zainteresowanych organów, gmin i starostw, a także społeczeństwa - prezentacja założeń do przygotowywanego dokumentu Programu, - minimum 1 spotkania osób, będących autorytetami z dziedziny ochrony powietrza, którzy zostaną zaangażowani w tworzenie Programu; b) Opracowanie projektu Programu, zawierającego ekspertyzę prawną, przedstawiającą możliwości wprowadzenia w poszczególnych strefach województwa śląskiego konkretnych egzekwowalnych nakazów i zakazów, dotyczących osób fizycznych i prawnych, pozwalających ograniczyć emisję zanieczyszczeń do powietrza, w tym planu działań krótkoterminowych oraz wprowadzenie korekt i uzupełnień uzgodnionych z Zamawiającym i dostarczenie ostatecznej wersji projektu Zamawiającemu (celem przedłożenia wraz z projektami uchwał na Zarząd Województwa Śląskiego) w celu uzyskania wstępnej akceptacji przedmiotu zamówienia. Opracowany dokument powinien zawierać sprawozdanie z realizacji wcześniejszych programów ochrony powietrza dla całego województwa śląskiego oraz plan działań krótkoterminowych. Etap ten obejmuje także wykonanie i przedłożenie Zamawiającemu projektu szczegółowej pisemnej analizy zasadności wykonania prognozy oddziaływania na środowisko w ramach strategicznej oceny oddziaływania na środowisko celem przedłożenia jej do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wraz z projektem opracowywanego Programu, oraz przygotowywanie: - zaproszeń do osób będących autorytetami a także powiadomień, ogłoszeń i pism przewodnich do zainteresowanych organów, gmin, starostw, internetu, prasy, radia i telewizji (celem powiadomienia o przystąpieniu do opracowywania projektu Programu oraz o organizowanych spotkaniach) zgodnie z pkt E.3 i E.4 załącznika nr 1 do siwz, - informacji i prezentacji na organizowane spotkania, - sprawozdań ze zorganizowanych spotkań oraz listy obecności na spotkaniach. 4.2. Etap II - Przeprowadzenie procedury konsultacji społecznych oraz poddanie strategicznej ocenie oddziaływania na środowisko, a także sporządzenie korekty uwzględniającej zasadne uwagi zgłoszone w procesie konsultacji społecznych jak również opiniowania przez Zarząd Województwa. Opracowany i zaakceptowany przez Zarząd Województwa projekt Programu wraz ze stosownymi projektami uchwał Sejmiku wymaga zaopiniowania przez właściwych starostów; Etap ten obejmuje także zorganizowanie minimum 1 spotkania autorytetów oraz opracowanie i przedłożenie Zamawiającemu: - prognozy oddziaływania na środowisko - elementu strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (przepisy działu IV ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. Nr 199, poz. 1227 z późn. zm.)) - jeśli Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Katowicach stwierdzi taką potrzebę po analizie dostarczonych materiałów, w tym pełna współpraca z RDOŚ (przygotowywanie odpowiedzi na kierowane zapytania, uzupełnianie dokumentacji, udział w organizowanych przez RDOŚ spotkaniach itp.), - szczegółowej pisemnej analizy uwag, wniosków i zapytań wniesionych w trakcie ww. procedur, w tym udzielenie na nie odpowiedzi. Wprowadzenie do projektu Programu zasadnych uwag i wniosków może nastąpić po akceptacji treści analizy przez Zamawiającego - w tym naniesieniu korekt i uzupełnień, - hasła promującego Program, celem wykorzystania w materiałach informacyjnych i promocyjnych. Udział społeczeństwa w postępowaniu należy zapewnić zgodnie z art. 91 ust. 9 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska - tekst jednolity Dz. U. z 2008 r. Nr 25, poz. 150 z późn. zm.). W ramach tej procedury Wykonawca winien zorganizować i przeprowadzić min. 4 spotkania konsultacyjne z udziałem zainteresowanych organów, przedstawicieli samorządów i społeczeństwa oraz przygotować: - zaproszenia dla osób będących autorytetami a także powiadomienia, ogłoszenia i pisma przewodnie do zainteresowanych organów, gmin, starostw, internetu, prasy, radia i telewizji, zgodnie z pkt E.3 i E.4 załącznika nr 1 do siwz (celem powiadomienia o opracowaniu projektu Programu i miejscu jego wyłożenia, organizowanych spotkaniach, możliwości zapoznania się z przygotowanym dokumentem, sposobie i miejscu składania uwag i wniosków ze wskazaniem co najmniej 21 dniowego terminu ich składania, organie właściwym do składania uwag i wniosków), - informacji i prezentacji na organizowane spotkania, - sprawozdania ze zorganizowanych spotkań oraz listy obecności na spotkaniach. 4.3. Etap III - Przygotowanie projektu Programu do przedłożenia Komisji Środowiska i Gospodarki Wodnej Sejmiku Województwa Śląskiego oraz ostatecznej wersji do przyjęcia przez Sejmik Województwa Śląskiego. Etap ten obejmuje również wypełnienie arkuszy derogacyjnych, jeśli w tym czasie będzie to uzasadnione. Po podjęciu uchwały przez Sejmik Województwa Śląskiego dostarczenie: a) 25 egzemplarzy przedmiotu zamówienia - Programu w formie książkowej formatu A4 w wersji przyjętej przez Sejmik Województwa Śląskiego; b) 250 egzemplarzy Programu w formie elektronicznej (płyty CD lub DVD); c) wypełnionych arkuszy derogacyjnych jeśli będzie uzasadnione ich wypełnienie - w formie pisemnej oraz elektronicznej (płyty CD lub DVD); d) zestawienia informacji, o których mowa w § 6 ust. 2 pkt 3 rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 19 listopada 2008 r. w sprawie zakresu i sposobu przekazywania informacji dotyczących zanieczyszczenia powietrza (5 egzemplarzy w wersji drukowanej i 5 egzemplarzy w wersji elektronicznej na płytach CD lub DVD - w wersji zaakceptowanej przez Zamawiającego); e) licencji na aktualizację programów ArcView zainstalowanych w wersji 9.2 na trzech stanowiskach, wraz z uzupełnieniem wszystkich danych źródłowych i wprowadzeniem wytworzonych danych (efekt końcowy prac nad Programem) oraz połączeniem tych danych z danymi zawartymi w Wojewódzkiej Bazie Emisji i naniesieniem na mapy topograficzne w skali 1:50 000 z zaznaczeniem obszarów przekroczeń w powietrzu pyłu PM10; f) materiałów informacyjnych, promocyjnych i edukacyjnych. Etap ten obejmuje także przeszkolenie trzech wskazanych pracowników Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego w obsłudze i możliwościach wykorzystania Wojewódzkiej Bazy Emisji przy użyciu uaktualnionego programu ArcView; 5. Wszystkie etapy będą przekazywane i odbierane protokołami zdawczo-odbiorczymi. 6. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera załącznik nr 1 do SIWZ. 7. Warunki realizacji zamówienia zawarte są we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ.
  10. Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku
    Zamawiający: Samorząd Województwa Pomorskiego, Gdańsk
    1. Licencjobiorca ma prawo zainstalować Programy w następującej ilości:

    1) Wojewódzki Banku Zanieczyszczeń Środowiska dla Windows wraz z Systemem Administracyjnym:
    a. moduł POWIETRZE - 8 stanowisk komputerowych,
    b. moduł ODPADY - 2 stanowiska komputerowe,
    c. moduł WODA - 8 stanowisk komputerowych,
    d. moduł ŚCIEKI - 8 stanowisk komputerowych,
    e. moduł OPŁATA PRODUKTOWA - 2 stanowiska komputerowe,
    f. moduł DECYZJE ULGOWE - 3 stanowiska komputerowe,
    g. moduł WERSJA SQL - nieograniczona ilość stanowisk,
    h. moduł BATERIE I AKUMULATORY - 2 stanowiska komputerowe;
    2) Raporty z Wojewódzkiego Banku Zanieczyszczeń Środowiska dla Windows wraz z Systemem Administracyjnym:
    a. moduł POWIETRZE - 8 stanowisk komputerowych,
    b. moduł ODPADY - 2 stanowiska komputerowe,
    c. moduł WODA - 8 stanowisk komputerowych,
    d. moduł ŚCIEKI - 8 stanowisk komputerowych,
    e. moduł OPŁATA PRODUKTOWA - 2 stanowiska komputerowe;
    3)Poczta:
    a. moduł REJESTRACJA KORESPONDENCJI PRZYCHODZĄCEJ I WYCHODZĄCEJ - wszyscy (nieograniczona ilość stanowisk),
    b. moduł TRANSFERY DOKUMENTÓW DO/Z WBZŚ
    - wszyscy (nieograniczona ilość stanowisk);
    4) Fundusz PRO:
    a. moduł PODSTAWOWY - 4 stanowiska komputerowe,
    b. moduł ZAKSIĘGOWANIE NALEŻNOŚCI Z WBZŚ - 4 stanowiska komputerowe,
    c. moduł RAPORT OS-4 - 2 stanowiska komputerowe,
    d. moduł EKSPORT PRZELEWÓW - 2 stanowiska komputerowe,
    e. moduł IMPORT PRZELEWÓW - 4 stanowiska komputerowe,
    f. moduł WSPOMAGANIE WINDYKACJI - 4 stanowiska komputerowe,
    g. moduł OŚ4pg - 1 stanowisko komputerowe,
    h. moduł BATERIE I AKUMULATORY - 2 stanowiska komputerowe;
    5) F7 - Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach:
    a. moduł PODSTAWOWY wersja sieciowa - nieograniczona ilość stanowisk,
    b. moduł HTML - nieograniczona ilość stanowisk,
    c. moduł WERSJA SQL (w tym współpraca z systemem Poczta) - nieograniczona ilość stanowisk,
    d. moduł WWW - nieograniczona ilość stanowisk;
    6) Ekopłatnik - nieograniczona ilość stanowisk
    na okres 12 miesięcy,
    7) Sankcje odpadowe:
    a. moduł księgowy, - 1 stanowisko komputerowe
    na okres 12 miesięcy,
    b. moduł merytoryczny - wydawanie decyzji o nałożeniu kary - 1 stanowisko komputerowe
    na okres 12 miesięcy.
  11. Dostawa licencji oprogramowania zapewniającego obsługę systemu opłat za korzystanie ze środowiska i opłaty produktowej.
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku, Białystok
    Dostawa licencji oprogramowania zapewniającego obsługę systemu opłat za korzystanie ze środowiska i opłaty produktowej.
  12. Zapewnienie wsparcia eksperckiego w zakresie realizacji polityki z zakresu ochrony środowiska i przyrody, a w szczególności dotyczących problematyki zmian klimatu i ochrony atmosfery, w ramach przygotowań oraz sprawowania polskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2011r
    Zamawiający: Ministerstwo Środowiska , Biuro Dyrektora Generalnego, Warszawa
    Przedmiotem zamówienia jest zapewnienie wsparcia eksperckiego w zakresie realizacji polityki z zakresu ochrony środowiska i przyrody, a w szczególności dotyczących problematyki zmian klimatu i ochrony atmosfery, w ramach przygotowań oraz sprawowania polskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej w II połowie 2011r.
    Do obowiązków eksperta będzie należało w szczególności:
    1)zidentyfikowaniu obszarów problematycznych w ramach przygotowań do sprawowania polskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej wymagających szczególnych przygotowań oraz doprecyzowaniu zagrożeń wraz z propozycjami rozwiązań;
    2)udziale na zlecenie Zleceniodawcy w rozmowach z instytucjami zewnętrznymi (polskimi
    i międzynarodowymi) w zakresie organizacji polskiego Przewodnictwa w Radzie UE oraz
    w związku z prowadzonymi w poszczególnych obszarach politykami;
    3)doradztwie w zakresie komunikacji z mediami polskimi i zagranicznymi;
    4)doradztwie w zakresie współpracy z innymi ministerstwami i instytucjami w ramach przygotowań
    i sprawowania polskiego Przewodnictwa w Radzie Unii Europejskiej;
    5)doradztwie w zakresie realizacji polityk z zakresu ochrony środowiska i przyrody,
    a w szczególności dotyczących problematyki zmian klimatu i ochrony atmosfery oraz współpracy
    w tym zakresie z komórkami organizacyjnymi Zleceniodawcy oraz jednostkami nadzorowanymi przez niego;
    6)innych działaniach doradczych związanych z przygotowaniami oraz sprawowaniem polskiego Przewodnictwa w Radzie UE dotyczących realizacji polityk z zakresu ochrony środowiska
    i przyrody, a w szczególności problematyki zmian klimatu i ochrony atmosfery.
  13. Usługa aktualizacji oprogramowania służącego do księgowania, redystrybucji i obsługi opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane, opłat wynikających z ustawy o bateriach i akumulatorach, zarządzania informacjami środowiskowymi oraz jego serwisowanie
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Warszawa
    Usługa aktualizacji oprogramowania służącego do księgowania, redystrybucji i obsługi opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane, opłat wynikających z ustawy o bateriach i akumulatorach, zarządzania informacjami środowiskowymi oraz jego serwisowanie
  14. Opracowanie prognozy zmian w zakresie gospodarki odpadami na potrzebę aktualizacji Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego 2010
    Zamawiający: Województwo Małopolskie, Kraków
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie prognozy zmian na lata 2012 - 2016 w zakresie gospodarki odpadami na potrzebę aktualizacji Planu Gospodarki Odpadami Województwa Małopolskiego 2010, w podziale na następujące rodzaje odpadów: - odpady komunalne ogółem - w podziale na gminy - odpady ulegające biodegradacji zawarte w odpadach komunalnych - w podziale na gminy - odpady niebezpieczne ogółem - w podziale na gminy - odpady zawierające PCB - w podziale na gminy - oleje odpadowe - w podziale na gminy - zużyte baterie i akumulatory - w podziale na gminy - odpady medyczne i weterynaryjne - w podziale na gminy - pojazdy wycofane z eksploatacji - w podziale na gminy - zużyty sprzęt elektryczny i elektroniczny - w podziale na gminy - odpady zawierające azbest - w podziale na gminy - przeterminowane pestycydy - w podziale na gminy - zużyte opony - w podziale na gminy - odpady z budowy, remontów i demontażu obiektów budowlanych oraz infrastruktury drogowej - w podziale na gminy - komunalne osady ściekowe - w podziale na gminy - odpady opakowaniowe - w podziale na gminy - odpady inne niż niebezpieczne z sektora gospodarczego - w podziale na gminy
  15. SZKOLENIA OTWARTE DLA PRACOWNIKÓW ZZO SIERZNO.
    Zamawiający: Zakład Zagospodarowania Odpadów Sierzno sp. z o. o., Rekowo
    Przedmiotem zamówienia objętym niniejszym postępowaniem jest przygotowanie, zorganizowanie i przeprowadzenie 14 szkoleń otwartych dla 20 pracowników Zakładu Zagospodarowania Odpadów Sierzno. W ramach szkoleń otwartych pracownicy będą mieli możliwość uzyskania bądź podnoszenia swoich kwalifikacji z celów i przedmiotów realizacji Projektu pn. Rozbudowa Zakładu Zagospodarowania Odpadów w Sierznie. Pracownicy spółki skorzystają również z ogólnych szkoleń, tak aby podnieść swój stan wiedzy ekologicznej. Kwestią dodatkową będzie przeszkolenie i przygotowanie do warunków pracy w ZZO osoby niepełnosprawnej. Grupa I szkoleń: dotycząca uprawnień na zakupione pojazdy. 1. Operator wielozadaniowego nośnika osprzętu typu MANITOU. 2. Kurs dla kierowców wózków jezdniowych z napędem silnikowym. 3. ADR - przewóz materiałów niebezpiecznych 4. Kurs na uprawnienia żurawi przenośnych kategorii II Ż Grupa II szkoleń: dotycząca gospodarki odpadami i ekologii. 1. Gospodarka Odpadami - odpowiedzialność i obowiązki sprawozdawcze dotyczące składowisk odpadów . 2. Nowe obowiązki dotyczące gospodarki odpadami , wynikające z projektu ustawy o odpadach, wdrażającego nową dyrektywę 2008/9/WE. 3. Zarządzanie składowiskiem odpadów. Wymagania prawne w zakresie instalacji oraz wymagania i obowiązki zarządzającego składowiskiem. 4. Składowiska odpadów - prawa i obowiązki wynikające z Prawa ochrony środowiska. Kwalifikacje w zakresie gospodarowania odpadami. 5. Prawne aspekty unieszkodliwiania odpadów poprzez kompostowanie. Technologie kompostowania odpadów. 6. Składowanie odpadów. Zasady i wymagania prawa w zakresie procesów składowania, odzysku oraz recyklingu odpadów. 7. Poprawne zasady segregowania odpadów. Podnoszenie świadomości ekologicznej w zakresie selektywnej zbiórki odpadów. Grupa III szkoleń: dotyczące specjalistycznego przygotowania do pracy na nowej sortowni i kompostowni oraz przygotowanie osoby niepełnosprawnej na stanowisku klasyfikatora odpadów. 1. Szkolenie techniczne na instalacji do sortowania odpadów. 2. Szkolenie techniczne na kompostowni odpadów. 3. Przeszkolenie i przygotowanie do pracy osoby niepełnosprawnej na stanowisku- Klasyfikatora odpadów.
  16. Dostawa licencji na korzystanie z systemów informatycznych służących do rozliczania opłat za korzystanie ze środowiska i opłaty produktowej
    Zamawiający: Województwo Warmińsko-Mazurskie reprezentowane przez Zarząd Województwa, Olsztyn
    Dostawa licencji na korzystanie z systemów informatycznych służących do rozliczania opłat za korzystanie ze środowiska i opłaty produktowej.
    Ustawa Prawo ochrony środowiska oraz ustawa o obowiązkach przedsiębiorców w zakresie gospodarowania niektórymi odpadami oraz o opłacie produktowej i depozytowej nakładają na marszałka województwa obowiązek pobierania i redystrybucji opłat za korzystanie ze środowiska i opłaty produktowej. W bazie danych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Warmińsko - Mazurskiego figuruje ponad 11.000 podmiotów korzystających ze środowiska. Do realizacji ww. zadań niezbędne jest korzystanie z systemów informatycznych służących do:
    - wyliczania wysokości opłat za wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza, pobór wód, wprowadzanie ścieków do wód lub do ziemi, składowanie odpadów, opłaty produktowej,
    - sporządzania raportów dotyczących korzystania ze środowiska i sprawozdań z wpływów z tego tytułu,
    - księgowania należności oraz wpłat płatników, redystrybucji wpływów,
    - windykacji należności
    - zarządzanie prawami i użytkownikami
    - zarządzanie lagami i zmianami w bazie
    - ochrona danych osobowych.
  17. Zakup licencji do korzystania z systemów informatycznych wchodzących w skład systemu SOZAT
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, Rzeszów
    Zakup licencji do korzystania z systemów informatycznych wchodzących w skład systemu SOZAT tj.:
    1. Wojewódzki Bank Zanieczyszczeń Środowiska
    2. Raporty z Wojewódzkiego Banku Zanieczyszczeń Środowiska
    3. Poczta
    4. System administracyjny
    5. Fundusz PRO
    6. F7 - Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach
    7. System elektronicznych wykazów za korzystanie ze środowiska oraz Fundusz Ochrony Gruntów Rolnych
  18. Organizacja i przeprowadzenie szkolenia dla pracowników wybranych urzędów miast i gmin w zakresie realizacji zadań wynikających z Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego
    Zamawiający: Województwo Małopolskie, Kraków
    Przedmiotem zamówienia jest przygotowanie organizacyjne, przygotowanie materiałów szkoleniowych oraz przeprowadzenie szkolenia dla pracowników wybranych urzędów miast i gmin obejmującego zagadnienia związane z realizacją
    zapisów Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego.
    Wielkość zamówienia: ok. 55.000 zł
  19. Wspomaganie systemu oceny jakości powietrza z użyciem modelowania w zakresie ozonu troposferycznego
    Zamawiający: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, Warszawa
    Zgodnie z Dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady 2008/50/WE z dnia 21 maja 2008 roku w sprawie jakości powietrza i czystszego powietrza dla Europy (CAFE), kraje członkowskie będą zobligowane m. in. do raportowania jakości powietrza za dany rok z użyciem modelowania matematycznego rozprzestrzenia się zanieczyszczeń w atmosferze.
    Za cel zadania przyjęto wspomaganie systemu oceny jakości powietrza dla ozonu i jego prekursorów w skali kraju, przy wykorzystaniu modelowania dla lat 2010 i 2011. Umożliwi to zidentyfikowanie obszarów zagrożonych występowaniem przekroczeń stężeń ozonu (liczba godzin z przekroczeniami progu informowania społeczeństwa, SOMO35, AOT40, średniorocznych, średniomiesięcznych), a tym samym umożliwi zastosowanie na tych obszarach odpowiednich środków zapobiegawczych ograniczających wysokie stężenia ozonu.
    Podstawę systemu mają stanowić pomiary jakości powietrza wykonywane przez wojewódzkie inspektoraty ochrony środowiska w ramach Państwowego Monitoringu Środowiska.
  20. Dostawa i instalacja oprogramowania do obsługi Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych dla potrzeb Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie wraz z wdrożeniem, szkoleniem osób obsługujących i rocznym serwisem
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Warszawa
    Dostawa i instalacja oprogramowania do obsługi Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych dla potrzeb Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego w Warszawie wraz z wdrożeniem, szkoleniem osób obsługujących i rocznym serwisem. W ramach opcji przysługuje prawo zawarcia umowy serwisowejna kolejne 12 miesięcy, której orientacyjny koszt nie będzie przekraczał 60% ceny brutto przedmiotu zawartej umowy
  21. Dostawa i wdrożenie oprogramowania do obsługi systemu opłat za korzystanie ze środowiska i opłaty produktowej
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego, Opole
  22. Opracowanie eksperckie dotyczące wprowadzenia ograniczeń w stosowaniu paliw stałych na obszarze Krakowa oraz szczegółowa inwentaryzacja źródeł emisji na terenie Nowohuckiego Obszaru Gospodarczego
    Zamawiający: Województwo Małopolskie, Kraków
  23. Wdrożenie systemu do weryfikacji opłat środowiskowych i zarządzania środkami finansowymi oraz zakup licencji na jego użytkowanie
    Zamawiający: Województwo Zachodniopomorskie-Urząd Marszałkowski Województwa Zachodniopomorskiego, Szczecin
  24. Dostawa oprogramowania wspomagającego obsługę opłat za korzystanie ze środowiska dla Departamentu Rolnictwa i Środowiska [OP.IV.WW.3331/67/10]
    Zamawiający: Województwo Lubelskie, Lublin
  25. Opracowanie interaktywnej aplikacji do prezentowania raportu wskaźnikowego i krajowego raportu mozaikowego oraz materiałów multimedialnych jako element realizacji Raportu o stanie środowiska w Polsce w latach 2005-2008
    Zamawiający: Główny Inspektorat Ochrony Środowiska, Warszawa
  26. USŁUGA DORADCZA PRZY WDRAŻANIU SYSTEMU ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA ZMIANY KLIMATU DLA MIASTA BYDGOSZCZY (ETAP II)
    Zamawiający: Urząd Miasta Bydgoszczy, Bydgoszcz
  27. Usługa przeprowadzenia i organizacji konferencji pod tytułem Ocena oddziaływania na środowisko w świetle prawa krajowego i wspólnotowego dla pracowników organów właściwych do wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, pracowników Państwowej Inspekcji Sanitarnej oraz Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska
    Zamawiający: Województwo Warmińsko-Mazurskie reprezentowane przez Zarząd Województwa, Olsztyn
  28. Opracowanie projektu uzupełnienia Programu ochrony powietrza dla województwa małopolskiego o strefy dąbrowsko-tarnowską i gorlicko-limanowską.
    Zamawiający: Województwo Małopolskie, Kraków
  29. PRZEPROWADZENIE SZKOLENIA Z ZAKRESU OCHRONY KLIMATU ORAZ PRZEPROWADZENIE INWENTARYZACJI EMISJI GAZÓW CIEPLARNIANYCH Z TERENU MIASTA BYDGOSZCZY
    Zamawiający: Urząd Miasta Bydgoszczy, Bydgoszcz
  30. Zakup licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku
    Zamawiający: Samorząd Województwa Pomorskiego, Gdańsk
  31. Dostarczenie licencji oprogramowania zapewniającego obsługę systemu opłat za korzystanie ze środowiska
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku, Białystok
  32. Dostawa licencji na korzystanie z systemów informatycznych służących do rozliczania opłat za korzystanie ze środowiska i opłaty produktowej
    Zamawiający: Województwo Warmińsko-Mazurskie reprezentowane przez Zarząd Województwa, Olsztyn
  33. Dostarczenie, instalacja oraz wdrożenie, w tym świadczenie rocznego gwarancyjnego serwisu programowego oprogramowania służącego do obsługi opłat za korzystanie ze środowiska, opłaty produktowej, opłaty za substancje kontrolowane oraz księgowania i redystrybucji tych opłat.
    Zamawiający: Województwo Mazowieckie, Warszawa
  34. Zakup licencji do korzystania z systemów informatycznych.
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, Rzeszów
  35. Program ochrony środowiska dla miasta Katowice na lata 2010-2013 wraz z przeprowadzeniem strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
    Zamawiający: Miasto Katowice, Katowice
  36. Dostawa oprogramowania wspomagającego obsługę opłat za korzystanie ze środowiska dla Departamentu Rolnictwa i Środowiska.
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego w Lublinie, Lublin
  37. Sporządzenie Programu ochrony powietrza dla strefy jasielskiej
    Zamawiający: Województwo Podkarpackie, Rzeszów
  38. Sporządzenie Programu ochrony powietrza dla strefy miasto Rzeszów
    Zamawiający: Województwo Podkarpackie, Rzeszów
  39. Opracowanie: Raportu z wykonania Programu ochrony środowiska województwa lubelskiego za lata 2007-2008 oraz Sprawozdania z realizacji Planu gospodarki odpadami dla województwa lubelskiego za lata 2007-2008. (OP.IV.MG.3331/66/09)
    Zamawiający: Województwo Lubelskie, Lublin
  40. Program ochrony powietrza dla strefy nowosolsko - wschowskiej
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Zielona Góra
  41. Program ochrony powietrza dla strefy żarsko - żagańskiej
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Zielona Góra
  42. Przedłużenie licencji z tytułu użytkowania programów służących do zarządzania opłatami z tytułu korzystania ze środowiska oraz zarządzania informacjami środowiskowymi wraz z asystą techniczną.
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego, Zielona Góra
  43. Realizacja zadania na przeprowadzenie cyklu działań edukacyjno - informacyjnych w zakresie selektywnej zbiórki odpadów - zamówienie częściowe w ramach inwestycji Rozbudowa Zakładu Unieszkodliwiania Odpadów dla miasta Radomska i gmin ościennych w Jadwinówce gm. Radomsko - etap II odbywających się pod hasłem Edukacja w zakresie selektywnej zbiórki odpadów
    Zamawiający: Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej Spółka z o.o., Radomsko
  44. Zakup licencji na systemy informatyczne do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska
    Zamawiający: Województwo Łódzkie, Łódź
  45. Dostawa licencji na system informatyczny do zarządzania informacjami środowiskowymi i opłatami za korzystanie ze środowiska dla Urzędu Marszałkowskiego Województwa Pomorskiego w Gdańsku
    Zamawiający: Samorząd Województwa Pomorskiego, Gdańsk
  46. Dostawa licencji na oprogramowanie służące do weryfikacji i księgowania opłat za korzystanie ze środowiska i opłaty produktowej.
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego w Białymstoku, Białystok
  47. Zakup licencji do korzystania z systemów informatycznych.
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego w Rzeszowie, Rzeszów
  48. Zakup licencji na korzystanie z systemów informatycznych oraz zakup usługi serwisu systemów SOZAT: Wojewódzki Bank Zanieczyszczeń Środowiska, Raporty z Wojewódzkiego Banku Zanieczyszczeń Środowiska Poczta, Fundusz PRO, F7 na rok 2009
    Zamawiający: Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego, Warszawa
  49. Zakup licencji na korzystanie z systemów informatycznych służących do rozliczania opłat za korzystanie ze środowiska
    Zamawiający: Województwo Warmińsko-Mazurskie reprezentowane przez Zarząd Województwa, Olsztyn